• Flickis

    Vi som blöder under graviditeten.

    Tänkte skapa en ny tråd för oss som blöder under graviditeten.
    För att vi ska kunna dela tankar och det vi oroar oss för.

    Själv är jag i v7(6+5) och blöder lite nu som då. Vi har sett ett pickande hjärta 2ggr. Men man blir ändå orolig. Jag har endast blödningar. Har inte ont men är ändå orolig för ett missfall.
    Mår illa som bara den och kräks flera ggr per dag och brösten ömmar som bara den, vilket lugnar lite eftersom jag fortfarande har alla graviditetssymptom...

    Kram


    Mamma till tre
  • Svar på tråden Vi som blöder under graviditeten.
  • Flickis

    Skönt att veta. Läste att ca 30% blöder. Så det är inte helt ovanligt även om man ändå oroar sig!


    Mamma till tre
  • jhk88

    Har ni haft blödningar kring tiden för er BIM? Att den har startat väldigt sparsamt och sedan mer och sedan avtagit igen? Innan BIM har ni haft massa symtom och efter BIM har ni också haft symtom ända fram till ägglossning? 

  • Flickis

    Nä. Jag blödde för en vecka sen. Det var en störtblödning. Sen slut. Igår och idag blödning igen men det är mera brunaktig flytning blandat med färskt blod.

    Är så klart orolig och skulle vilja veta om det är någon som vet VAD det kan bero på. För en blödning måste ju komma någonstans ifrån. Sjukan kan inte se vad felet är...


    Mamma till tre
  • Flickis

    Pratade med en barnmorska som berättade att ibland kan brist på c-vitamin vara orsaken till blödningar....så imorgon ska jag till Apoteket och rådfråga.

    Blöder lite igen :(


    Mamma till tre
  • mère de R

    Jag blödde från v 6-17 när jag väntade sonen. Han är nu 4 år och de kunde aldrig se var blödningen kom ifrån. Plussade i torsdags och fick en blödning i fredags som varade ett dygn så det återstår att se om det blir som med sonen eller om det är MF.

  • mammalillis
    Hej. Jag provar om jag kanske får mer svar här.
    I måndags fick jag en blödning och jätte ont i magen. Så jag ringde gynmottagningen och fick en tid direkt. Fick även en vul där jag fick se mitt lilla hjärta leva förfullt med friska hjärtslag. Men i tisdags kväll kom dessa klumpar som min barnmorska sa åt mig att leta efter för då kan det vara tecken på missfall. Ska tillbaka till gyn på torsdag nästa vecka. Tänkte kolla om det är fler som har fått blödningar med klumpar efter v.13 och hur har det gått för er? Det är så jobbigt att gå runt och vara orolig :(


    Kan tillägga att blödningen slutade direkt efter att dessa klumpar kom så jag har inte haft någon blödning på typ 5 dagar. Ska jag se det som ett gott tecken eller ett dåligt tecken? 
  • Teresiat

    Mammalillis. Har tyvärr inga erfarenheter av exakt det du beskriver men vill ge dig en stor lycka till kram! Har haft ma i v 12 och är nu gravid igen och livrädd. Fick en brun flytning i vecka 8, men inga klumpar.. Vet hur sjukt störande det är att måsta gå runt och inte veta om fostret lever eller inte... Hoppas du får positiva svar på torsdag!

  • soffiproppan87

    Hej!
    Jag har haft blödningar till och från sedan v 11 . Är nu i vecka 18. Mina blödningar uppstår av allt möjligt ,ex  plantera blommor, snubbla, stress, bära tungt m.m blödningarna har varit allt mellan stora och små med klumpar någon enstaka gång och då åkte vi in direkt. 
    Vi har sett vårt lilla liv 2 gånger på vul och är hjärtat har tickat på båda gångerna,och nästa vecka är det dags för det "riktiga" UL :)

    Jag har fått order från barnmorskan att höra av mig när blödningarna kommer samt inte träna, eller anstränga mig. Jobbet funkar än sålänge men efter långa dagar (10-12h) så har jag fått någon blödning. Antar att alla har vi olika typer av blödningar, mina kommer troligen från en lättblödande livmodertapp.

  • Kasperina

    Jag fick en störtblödning med stora klumpar i v9, var säker på att det var kört och åkte in för att få det bekräftat. På vul syntes en rund och fin fostersäck med ett sprattlande litet pyre i. Jag blödde sedan som lättare mens i 6 veckor, och sedan upphörde blödningarna. Min BM tror att det var moderkakan som satt väldigt lågt (kan inte ses på ul så tidigt, men på KUB-ul tyckte de att det såg ut som att den sagt lågt vilket bekräftades på RUL). Min kusins fru hade kraftiga blödningar dagligen från v14 till v19, fick aldrig någon förklaring till varför

  • aysn

    Hej, jag är inte gravid, men ville bara dela med mig av mina erfarenheter. Jag blödde under alla tre graviditeterna, från ca vecka 7 till ca vecka 16-17. Det har varit allt från småblödningar till störtblödningar, klumpar och färskt blod. Senaste graviditeten upptäcktes även ett stort hematom i livmodern. Trots många ultraljud kunde ingen riktigt förklara blödningarna. Det är otroligt påfrestande att blöda under en graviditet, men alla tre gånger föddes friska, fullgångna bebisar. Håll modet uppe!

  • isis bianco

    Min undersökning gick bra. Bebis mår fint och livmodertapp stängd och bra längd. Har bakterier som spökar sen innan och troligtvis är det dessa som orsakat blödning. Fått ny antibiotika och blodstoppande medicin. Och ordinerad vila veckan ut. Puh


  • Teresiat

    Vill bara uppdatera här då jag vet hur det kan vara när gamla trådar googlats upp och ingen i tråden skrivit hur det slutade.

    Jag hade som sagt brunaktiga flytningar under två dagar under V8. Totalt ca 3 st femkronor så får ni en känsla för hur mkt/lite det var. Förra veckan fick jag bekräftat på ul fostret mår bra. Mätte 54 mm huvud till rumpa vilket enligt bm motsvarade 12+1. Blev flyttad från bf 10 mars till bf 9 mars... Så den var nästan i exakt "rätt" mått..

    Lycka till alla där ute :) !!

Svar på tråden Vi som blöder under graviditeten.