• lovelycka

    nya hyresgäst klagar på min flyttstädning!!!

    Ska fatta mej kort!
    I fredags kl 12.00 (1/8) fick den nya hyresgästen tillgång till lägenheten som stått tom i en vecka.
    Jag och min man har städat ur lägenheten i 2 dagar men fick samtal nu ifrån hyresvärden att det inte är riktigt gjort. Dom skulle ta kort och skicka till mej under dagen på det den nya hyresgästen klagar på.
    Personen har varit där hela helgen och börjat måla ett av rummen i lägenheten.
    Men om personen går in i lägenheten och ser om der är smutsigt ringer man inte hyresvärden direkt? Eller går till dom? Han har röjt runt hela helgen och kunnat göra vad som helst. Och nu idag 4/8 klagar han. Det ska väl gå ett dygn på klagandet förstår att det varit helg men då kan man väl inte börja flytta in saker samt börja slipa måla?

  • Svar på tråden nya hyresgäst klagar på min flyttstädning!!!
  • Felidae

    Har det inte skett någon besiktning av lägenheten sedan du flyttade ut? Då brukar man kolla städning också. Om nya hyresgästen hittar fler anmärkningar efter en godkänd besiktning kan det ju inte röra sig om några stora saker. Avvakta tills du vet vad det gäller och erbjud dig att komma dit och åtgärda saken.

    Jag förstår ju att nya hyresgästen inte ville skjuta upp sina planer på att flytta in och måla pga han hittat smuts i avloppsbrunnarna, eller vad det nu kan röra sig om.


  • lovelycka

    Nä städningen sker på eget ansvar.

    Det är bara besiktningen som gjorts utan städning.

    Kan tycka att personen borde ringa till hyresvärden direkt eller gå dit tar 5 min.

  • FrökenCarlsson
    lovelycka skrev 2014-08-04 09:41:54 följande:

    Dom vill ha en städfirma :/


    Då ringer du hyresbolaget!

    Dom kan aldrig kräva en städfirma så länge du gör det bra, o du har oxå rätt att få en chans att rätta till det du missat!

    Dessutom är det hyresvärden som sen godkänner/inte godkänner städningen genom en besiktning!
  • ica
    Felidae skrev 2014-08-04 09:21:18 följande:

    Har det inte skett någon besiktning av lägenheten sedan du flyttade ut? Då brukar man kolla städning också. Om nya hyresgästen hittar fler anmärkningar efter en godkänd besiktning kan det ju inte röra sig om några stora saker. Avvakta tills du vet vad det gäller och erbjud dig att komma dit och åtgärda saken.

    Jag förstår ju att nya hyresgästen inte ville skjuta upp sina planer på att flytta in och måla pga han hittat smuts i avloppsbrunnarna, eller vad det nu kan röra sig om.


    Är det inte så att utan besiktning med Ts har nya hyresgästen inte mycket att komma med.
  • viseversa
    lovelycka skrev 2014-08-04 09:41:54 följande:

    Dom vill ha en städfirma :/


    Då tycker jag du kan kräva TYDLIGA bilder. Låter som dom vill utnyttja dig lite. Hur noga städade du? Rensade du avloppen,putsade alla fönster,dammtorkade,torkade ut alla skåp och lådor,dammsög,våttorkade golven,alla lister,ugn,kylskåp,frys,toalett,badkar,spegel mm mm mm. Det är jobbigt att flyttstäda. Men har du gjort allt och lite till är det svårt att förstå vad han har att klaga på?
  • viseversa
    ica skrev 2014-08-04 09:46:51 följande:
    Är det inte så att utan besiktning med Ts har nya hyresgästen inte mycket att komma med.
    Nja beror på vilken förening man bor i. Där jag bor besiktar man inte städningen. Utan är den som flyttar in inte nöjd får man klaga i efterhand och få det åtgärdat antagligen kommer den som flyttade och städar eller är det riktigt grisigt så hyrs en städfirma in som den som flyttade får betala. Eller så städar den inflyttade själv och får ersättning för det i pengar. Vi har flyttat 5gr hittills och har ALDRIG fått klagomål på städningen. Däremot har jag klagat på städningen till en lägenhet jag flyttade till,
  • lovelycka

    Vi städade i 2 dagar från 8 på morgonen till 22 på kvällen.

    Dom klagar på en shampoo flaska bakom tvättmaskinen. Vi rengjorde där bakom väldigt noga! Bakom toaletten klagade dom och samma sak där vi gjorde verkligen super rent. Golven är gamla och dom klagar att det inte glänser men vi har våttorkat vilket bör räcka. Kan inte köpa glans medel m.m för det?

Svar på tråden nya hyresgäst klagar på min flyttstädning!!!