Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

    Vilken var den senaste filmen du såg?

    Jag ser på Moon Child för hundrade gången i rad. Vet inte om det är för att jag vill dreggla över pojkarna, för att det är inspirationen till en av mina böcker jag skriver på eller om det är för att jag inte orkar engagera mig i en ny film. Fina pojkar är det i alla fall......


    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Ronga skrev 2014-10-10 00:19:02 följande:

    Har letat som en dåre nu efter något att se på men inget väcker mitt intresse. Och jag är nog den kräsnaste i världen när det kommer till filmer.


    Förmodligen. Jag slängde en utmaning den här veckan i filmklubbtråden. Kolla om det kan intressera.
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Aniiee

    Arthur Christmas. Helt ok jul-film. 6.5/10.


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    Ronga skrev 2014-10-29 01:20:56 följande:

    Sagan om ringen för 16e gången..eller nåt. Kunglig.


    Bara sextonde? DrömmerTungan ute
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    Ronga skrev 2014-10-29 02:42:07 följande:
    Haha där nånstans, kan vara mer. O tänk då att det gäller alla tre filmer. Börjar man på ena så kollar man klart hela trilogin :D
    Självklart. Minst en gång i månaden sen 2001 Flört Jag har sett (och läst) den där förbenade trilogin minst 100 gånger. Fanatisk? Ja, kanske..... Oskyldig
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    Ronga skrev 2014-10-29 13:03:04 följande:
    Har faktiskt inte läst böckerna, men ser på filmerna ganska regelbundet. Christopher Lee som spelar Saruman har enligt honom själv läst böckerna varje år från 50 talet tills idag. Så vilken ära för honom att få spela Saruman ;)
    Inte bara det, han har till och med träffat JRR Tolkien vid ett flertal tillfällen och diskuterat boken (böckerna) (enligt honom själv, tror att den intervjun där han nämner det finns i extramaterialet). Han har även läst in Chrildren of Hurin (en annan av Tolkiens böcker) som ljudbok =P

    Läs böckerna om du vill, men om du INTE vill så läs en av de andra böckerna. Tolkien skrev många. Letters to Santa kanske kan vara något nu snart. Annars tycker jag att alla ska läsa Tales from a Perilous Realm.

    Men men, Mer film! Inatt såg jag resten av 3:10 to Yuma. JAg är en sucker för bra västern.
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee

    Såg Maleficent häromdan. Den hade ju varit helt ok om den inte hade handlat om Maleficent.


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee

    Såg extended-versionen av Desolation of Smaug i natt. Helt ok extrascenener, men gjorde inte så mycket för filmen som extended-versionerna av LotR gör. Men ändå..

    Den kan får en 7a.


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee
    Aspie skrev 2014-11-09 16:05:38 följande:

    Åh åh åh!!! Jag fick hem min förra måndagen och har hållit mig för att inte slita upp förpackningen. Skulle ha sett den med min pojkvän, men jag kanske ser den själv i veckan ändå.

    Har du sett An Unexpected Journeys extrascener? Känner inte att de gjorde så mycket förutom en extra sång här och var. Utan att spoila något märkvärdigt: är det ungefär samma grej i Desolation of Smaug? Alltså sånt som man absolut klarar sig utan, men som ja... eh... en kan se!

    Jag tycker alltid det är kul med extrascener, men det är sällan de lyfter fram viktiga saker som i LotR. (Gudarna ska veta hur många år jag funderade över Sarumans öde innan jag såg den förlängda versionen!)


    Ja, jag har sett Unexpected Journey EE. Den är ju bara 13 minuter längre, så det märks ju knappt. Desolations EE är 25 minuter längre, och det märks mer. En del favoritscener från boken dök upp, det är alltid roligt. 
    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
  • Aniiee

    Börjar se filmerna på julfilmlistan idag. Så jag har sett Mickey's once upon a christmas tillsammans med lillungen. Riktigt bra och rikligt med julstämning. 


    The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
Svar på tråden Vilken var den senaste filmen du såg?