• tattines

    BF 2015 - Uppsala

    Någon från Uppsala med BF 2015? :) Har en son som blev 2 år i juli och är nu gravid på nytt i vecka 14+0 efter ett tråkigt MF i december förra året. Skulle vara kul att följa personer i närheten!

  • Svar på tråden BF 2015 - Uppsala
  • semlan24

    Hej! Jag är också från Uppsala, i vecka 18+0 imorgon :) jag tror faktiskt vi var med i samma tråd förut, känner igen ditt namn.. Jag fick också missfall förra året, fast i november :/ När har du BF nu? Kram :)

  • tattines
    semlan24 skrev 2014-08-07 21:22:13 följande:

    Hej! Jag är också från Uppsala, i vecka 18+0 imorgon :) jag tror faktiskt vi var med i samma tråd förut, känner igen ditt namn.. Jag fick också missfall förra året, fast i november :/ När har du BF nu? Kram :)


    Det kan säkert stämma, suttit i en hel del olika trådar :) Beklagar missfallet och grattis till ny graviditet! Har ni hunnit vara på RUL ännu? :) Vi har BF 1 februari, ni då? Kram!
  • semlan24

    10 januari har vi :) så då är vi inte så långt ifrån varann.. Ja precis! Jättehäftigt med RUL, var där i fredags faktiskt. Verkar som det är en liten tjej där inne också :) har du barn sen tidigare?

  • semlan24

    Oj, jag såg nu i trådstarten att du hade en son! Vad kul! När har du RUL då? Är du inskriven på nån mvc?

  • tattines

    Ja jag har varit på inskrivning på samariterhemmet och har RUL den 3e september. Längtar! Ja det är verkligen häftigt! Så underbart. Är inte säker men NÄSTAN säker på att jag kände rörelser idag. Sägs ju att man känner tidigare med andra. Med sonen kände jag inte förrän vecka 18-19 någon gång (vecka 15+0 imorgon). Hur mår du då? Är det första barnet?

  • Carolinewisen

    Hej! Jag är 24 år, bor i Uppsala och väntar mitt första barn med bf 13/2 2015. Jag vill gärna vara med i den här tråden! :)

  • tattines
    Carolinewisen skrev 2014-08-10 22:36:59 följande:

    Hej! Jag är 24 år, bor i Uppsala och väntar mitt första barn med bf 13/2 2015. Jag vill gärna vara med i den här tråden! :)


    Hej! Vad roligt med fler. Hur mår du? Har ni gått upp mycket? Jag är rädd för att jag hinner sprängas innan det är dags ????
  • semlan24

    Jag har börjat känna jättetydliga sparkar, typ som nån som petar med ett finger på insidan, kittlas jättemycket :P Hon gillar speciellt att röra sig på nätterna.. hm.. Jag har precis börjat gå upp i vikt nu, gick ner en massa i början pga illamående och sånt. Känns skönt ändå att bara få tillbaka lite av sin energi och orka göra något om dagarna istället för att gå runt som en zombie ;)
    Jag ska byta till hjärtats barnmorskemottagning, har hört bra om dom så jag tänkte prova. Där jag är nu är det så himla svårt med tiderna tycker jag, när man jobbar dagtid så är det svårt att komma när dom har öppet.. Har funderat jättemycket på det här med föräldrautbildning, gick du nån sån med ditt första barn? Jag tänker att det kanske är bra för att träffa fler som också ska bli föräldrar.. känner inte så himla många i dagsläget och vore kul att ha nån att fika med eller så när barnet väl är ute :)


    Carolinewisen skrev 2014-08-10 22:36:59 följande:

    Hej! Jag är 24 år, bor i Uppsala och väntar mitt första barn med bf 13/2 2015. Jag vill gärna vara med i den här tråden! :)


    Kul med en till i tråden! :)
  • Vokalissan

    Hej! 

    Jag har BF typ 5/4 så det är väldigt tidigt ännu! Bor strax utanför Uppsala! 

    Har en dotter sedan innan som nyss fyllt två år. Förra gången gick jag på Hjärtat så valet var enkelt att ringa dit denna gång också!

    Mår ni bra då?

  • tattines

    Åh det är så mysigt när man känner de där tydliga sparkarna. När jag väntade sonen låg jag alltid om kvällarna och mornarna och väntade och kände efter :) Skönt att slippa tröttheten, är fortfarande extremt trött men jag är så dum att jag lägger mig för sent :P Blivit sena kvällar nu hela sommaren så sambon varit pappaledig. Får bli ordning när han börjar jobba igen ^^ Nej jag gick ingen sån. Vi bodde i Gimo i början av grav sen var vi mitt i flytt och renovering och ville ju bli klara med huset så det var beboeligt innan jag ploppade ut prinsen så hann inte riktigt med men tycker absolut du ska gå. Jag saknar att ha fler vänner med barn.


    semlan24 skrev 2014-08-11 21:11:57 följande:

    Jag har börjat känna jättetydliga sparkar, typ som nån som petar med ett finger på insidan, kittlas jättemycket :P Hon gillar speciellt att röra sig på nätterna.. hm.. Jag har precis börjat gå upp i vikt nu, gick ner en massa i början pga illamående och sånt. Känns skönt ändå att bara få tillbaka lite av sin energi och orka göra något om dagarna istället för att gå runt som en zombie ;)

    Jag ska byta till hjärtats barnmorskemottagning, har hört bra om dom så jag tänkte prova. Där jag är nu är det så himla svårt med tiderna tycker jag, när man jobbar dagtid så är det svårt att komma när dom har öppet.. Har funderat jättemycket på det här med föräldrautbildning, gick du nån sån med ditt första barn? Jag tänker att det kanske är bra för att träffa fler som också ska bli föräldrar.. känner inte så himla många i dagsläget och vore kul att ha nån att fika med eller så när barnet väl är ute :)

    Kul med en till i tråden! :)


Svar på tråden BF 2015 - Uppsala