• emptyprayers

    Ni som haft P-spruta, hur lång tid tog det att få igång kroppen?

    Idag är sista datumet då min p -spruta går ut, jag skulle alltså tagit en ny.

    Jag har endast tagit EN spruta.

    Fråga till er där ute som haft P-spruta och velat bli gravida, hur lång tid tog det innan äl kom igång? ( om ni vet) och hur långt efter blev ni gravida?

    Jag har blött tills igår vilket är lite komiskt, det slutade alltså dagen innan sista dagen..

    Så, dela gärna med er av erfarenheterna ni har!

  • Svar på tråden Ni som haft P-spruta, hur lång tid tog det att få igång kroppen?
  • Eleonor01
    emptyprayers skrev 2014-08-05 19:22:34 följande:

    Idag är sista datumet då min p -spruta går ut, jag skulle alltså tagit en ny.

    Jag har endast tagit EN spruta.

    Fråga till er där ute som haft P-spruta och velat bli gravida, hur lång tid tog det innan äl kom igång? ( om ni vet) och hur långt efter blev ni gravida?

    Jag har blött tills igår vilket är lite komiskt, det slutade alltså dagen innan sista dagen..

    Så, dela gärna med er av erfarenheterna ni har!


    Tog en spruta efter graviditet å har tre år senare inte fått någon egen äl ännu. Går på pergotime. Läkarna hävdar att upp till ett år är normalt men de saknar förklaring till mig tyvärr :/
  • emptyprayers

    Oj! Men tre år låter otroligt länge bara pga sprutan.

    Vad jobbigt för dig! Hur länge hade du använt sprutan?

    Hoppas det kommer igång för dig snart!


    Eleonor01 skrev 2014-08-05 19:24:35 följande:

    Tog en spruta efter graviditet å har tre år senare inte fått någon egen äl ännu. Går på pergotime. Läkarna hävdar att upp till ett år är normalt men de saknar förklaring till mig tyvärr :/


  • Eleonor01
    emptyprayers skrev 2014-08-05 19:34:44 följande:

    Oj sorry. Såg att du skrev att du endast tagit en spruta!


    Jepp. Säger inte att du får det så men va beredd på ett år iaf innan kroppen fungerar som den ska. Inget onormalt när man tar p spruta
  • emptyprayers

    Jo absolut! Är tom beredd på 1 1/2. Men efter den tiden bör man ju få be om hjälp om det inte fungerar?

    När sökte du hjälp?


    Eleonor01 skrev 2014-08-05 19:43:37 följande:

    Jepp. Säger inte att du får det så men va beredd på ett år iaf innan kroppen fungerar som den ska. Inget onormalt när man tar p spruta


  • niinnii87

    Jag kommer aldrig rekommendera sprutan efter detta helvete..

    Jag har troligtvis haft ÄL ända sen jag slutade med sprutan. Februari 2013 tog jag den sista.

    Har försökt aktivt att bli gravida sen augusti förra året å fortfarande ingenting.

    På ÄL tester får jag fina utslag som tyder på ÄL, men det händer ändå ingenting alls.

    Nu ska vi dock få hjälp på fertilitetskliniken.

    Men som sagt; snart 20 månader sen jag tog sista sprutan å ingen bebis..

  • eliinwiiiii

    Jag har också bara tagit en spruta. Nu sitter jag här 6 månader senare men ständig mensvärk men händer inget..

  • eliinwiiiii

    Jag har också bara tagit en spruta. Nu sitter jag här 6 månader senare men ständig mensvärk men händer inget..

Svar på tråden Ni som haft P-spruta, hur lång tid tog det att få igång kroppen?