• Habbahabba

    Inga vänner...

    Hej jag ville bara skriva av mig lite eftersom att jag inte har någon att prata med...
    Jag har INGA vänner. Jag kan inte komma på en enda person jag skulle spontant kunna ringa och säga "Tja ska vi hitta på något?"

    Alla har lämnat mig. Försöker skaffa nya vänner också men det går inte heller...
    Jag är ung, ser relativt snygg ut,skojig, rolig, tjej. Förstår inte vad jag gör för fel. Alla kollar på mig som om jag har en skruv lös. Säger jag konstiga saker? Eller är det hur jag ser ut? Jag förstår inte. Så fort jag pratar med andra människor ser dom undrande ut på mig...

    Börjar känna mig så isolerad och deprimerad och vill bara gå till närmsta kyrkogård och gräva ner mig.
    Jag ser alltid mina gamla vänner uppdatera hur kul dom har och vad dom gör med SINA nya vänner.
    Här sitter jag ensam och rullar på tummarna och drömmer.

    Hur gör man? Hur får man vänner? Mina vänner jag alltid känt har jag träffat när jag varit liten...
    Jag har dock en vän som jag saknar, som jag själv har mig att skylla för att jag förlorat henne.
    Äh jag vet inte.

  • Svar på tråden Inga vänner...
  • KanDetHändaNu
    Habbahabba skrev 2014-08-06 15:50:26 följande:
    Hej jag ville bara skriva av mig lite eftersom att jag inte har någon att prata med...
    Jag har INGA vänner. Jag kan inte komma på en enda person jag skulle spontant kunna ringa och säga "Tja ska vi hitta på något?"

    Förstår inte vad jag gör för fel. Säger jag konstiga saker? Eller är det hur jag ser ut? Jag förstår inte. 

    Börjar känna mig så isolerad och deprimerad 
    Jag ser alltid mina gamla vänner uppdatera hur kul dom har och vad dom gör med SINA nya vänner.
    Här sitter jag ensam och rullar på tummarna och drömmer.

    Hur gör man? Hur får man vänner? Mina vänner jag alltid känt har jag träffat när jag varit liten...
    Känner likadant. Har ingen aning om hur man skaffar vänner och hur man börjar umgås med andra människor utan att verka påträngande och desperat Rynkar på näsan
  • jjj333
    Habbahabba skrev 2014-08-06 15:50:26 följande:

    Hej jag ville bara skriva av mig lite eftersom att jag inte har någon att prata med...
    Jag har INGA vänner. Jag kan inte komma på en enda person jag skulle spontant kunna ringa och säga "Tja ska vi hitta på något?"

    Alla har lämnat mig. Försöker skaffa nya vänner också men det går inte heller...
    Jag är ung, ser relativt snygg ut,skojig, rolig, tjej. Förstår inte vad jag gör för fel. Alla kollar på mig som om jag har en skruv lös. Säger jag konstiga saker? Eller är det hur jag ser ut? Jag förstår inte. Så fort jag pratar med andra människor ser dom undrande ut på mig...

    Börjar känna mig så isolerad och deprimerad och vill bara gå till närmsta kyrkogård och gräva ner mig.
    Jag ser alltid mina gamla vänner uppdatera hur kul dom har och vad dom gör med SINA nya vänner.
    Här sitter jag ensam och rullar på tummarna och drömmer.

    Hur gör man? Hur får man vänner? Mina vänner jag alltid känt har jag träffat när jag varit liten...
    Jag har dock en vän som jag saknar, som jag själv har mig att skylla för att jag förlorat henne.
    Äh jag vet inte.


    Känner också igen mig väldigt mycket i det du skriver, själv är jag kille.

    Vet inte heller hur man får nya vänner, men har lite svårt med det också. Vet inte heller varför, tycker också att jag är en ganska snygg, rolig, snäll kille som är ganska normal.
    Hmm..
  • CarlaVeloso
    Habbahabba skrev 2014-08-06 15:50:26 följande:

    Hej jag ville bara skriva av mig lite eftersom att jag inte har någon att prata med...
    Jag har INGA vänner. Jag kan inte komma på en enda person jag skulle spontant kunna ringa och säga "Tja ska vi hitta på något?"

    Alla har lämnat mig. Försöker skaffa nya vänner också men det går inte heller...
    Jag är ung, ser relativt snygg ut,skojig, rolig, tjej. Förstår inte vad jag gör för fel. Alla kollar på mig som om jag har en skruv lös. Säger jag konstiga saker? Eller är det hur jag ser ut? Jag förstår inte. Så fort jag pratar med andra människor ser dom undrande ut på mig...

    Börjar känna mig så isolerad och deprimerad och vill bara gå till närmsta kyrkogård och gräva ner mig.
    Jag ser alltid mina gamla vänner uppdatera hur kul dom har och vad dom gör med SINA nya vänner.
    Här sitter jag ensam och rullar på tummarna och drömmer.

    Hur gör man? Hur får man vänner? Mina vänner jag alltid känt har jag träffat när jag varit liten...
    Jag har dock en vän som jag saknar, som jag själv har mig att skylla för att jag förlorat henne.
    Äh jag vet inte.


    Hej, känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag är också ensam, utan vänner. Jag har min familj (sambo och ett barn) som jag älskar mer än allt.

    När man får barn inser man efter ett tag hur värdefullt det är att få egentid men det är så ledsamt att inte ha någon riktig vän att kunna prata med och umgås med. Jag ungås bara med min familj och mina systrar. Har ingen som jag skulle kunna ringa till för en fika eller utekväll eller vad som helst. Börjar fundera på om jag har gjort något fel i skolåren eller så som gjort att ingen vill vara vän med mig längre.

    Läser dagligen (i sociala medier) om bekanta som ska på middagar, fester eller bröllop utan att nånsin få/kunna uppleva sådana saker själv. Det är så himla jobbigt.

    Vill gärna ändra på detta men jag vet inte hur.
  • Nicst

    Jag känner igen det här rätt ordentligt jag med, att skaffa vänner hade jag länge svårt med. Jag lyckades lösa det för mig själv då jag började läsa på lite social psykologi.

    Det här att verka för desperat kan du strunta i, det är mycket bättre att faktiskt sträcka ut handen till någon än att sitta och vänta på att andra gör det åt en. Har du ett intresse du känner dig bekväm att dela med andra är ett underbart sätt att gå på anordnade events för personer med samma intresse. Själv går jag på konvent för asiatisk popkultur, det är där jag träffade min flickvän och jag har bildat ett antal förhållanden där jag kan lita på och prata och umgås med mina nya vänner.

    Tricket är att faktiskt umgås med dem, det kan kännas lite obekvämt i början, men det är någonting alla känner!

    Det jag vill säga är alltså att ni borde hitta en plats där ni automatiskt har någonting gemensamt med alla och prata med folk. Lek med dem också, det finns ingen åldersgräns på det, se till att bjuda lite på er själva!

    Om ni vill förbättra en vänskap ni redan känner kan finnas är det bara att fråga om de vill umgås. Om ni inte vet vad ni skulle göra tillsammans kan ni bara hitta på någonting de flesta gillar, som att bowla, att ta en öl, spela paintball och sånt. Öppna upp om något bekymmer för att visa att ni vill lita på dem, men var noga att också lyssna efter vad som händer i deras liv.

    MVH
    En 22-årig kille som lyckats bryta sig ut ur sitt skal

Svar på tråden Inga vänner...