• Mima

BIM September!

Hej på er !
    Har suttit och läst igenom tråden och jag hoppar gärna in här, om det går bra?:)
    Vi hade tänkt att vänta till efter denna mens innan vi började försöka, men sist vi hade sex sprack kondomen och  i rättan period för att kunna bli gravid. Även fast vi hade tänkt att vänta till slutet av månaden så går man och funderar på om man lyckades ändå :)

• Mima
    sweetcandy skrev 2014-09-01 21:16:38 följande:
    Välkommen :D

Ja klart man funderar på om det ändå blir en liten "hoppsan" :) spännande'n

När har du BIM? :))
    Tack så mycket! Har bim i mitten på månaden, så än är det ett tag kvar!
  • Mima

Vad tråkigt att mensen kom för er båda! Nya tag till nästa månad :)

• Mima
    sweetcandy skrev 2014-09-03 16:17:55 följande:
    Spännande :) samma här, den 14:e!

Min kropp valde att dra lite på ägglossningen den här gången, så hade inte ÄL föraren på dag 28
    Det känns väldigt spännande, även fast det blev som det blev.. Samtidigt som jag går och hoppas att det tog sig, försöker jag att inte hoppas för mycket. Vet hur ledsen och besviken man blivit förut..

Nämen oj! Vilken dag brukar du annars ha ÄL på? 
  • Mima
    sweetcandy skrev 2014-09-03 20:49:20 följande:
    Ja hoppet är ändå det enda sim inte sviker en när det gäller det här! Hur mkt man försöker intala sig att man inte hoppas!

Visst blir man ledsen! Jag kan gråta i flera timmar när mensen kommer!

Min kropp är lite ur balans. Jag har ju en son (som fyller 1 år på fredag) och fick tillbaka mensen i maj. Första cykeln var på 46 dagar, andra var på 33 dagar, och det här blir då tredje cykeln (vi har dock försökt med syskon sen februari ändå)

Men innan jag vart gravid med sonen så hade jag en snittcykel på 32 dagar :)

Så tänkte att cykeln hade hittat tillbaka nu. Men den ville köra på några dagar extra :))

Kanske vart lite rörigt förklarat, men ja typ så iaf :P
    Precis! Jag försöker att hålla mig cool, men det är svårt !

Min första cykeln efter graviditeten var på 32 dagar, väldigt långt för att vara mig.  Ibland var den på 22 dagar, nästa månad 28 och sen 24.  Det var inte längesen min menscykel blev regelbunden, så jag hoppas att din hittar tillbaka snart !
  • Mima
    Bananflugan skrev 2014-09-03 18:53:37 följande:

Hejsan :)

Hoppar gärna på här!

Jag och min sambo har precis börjat försöka bli gravida!

Jag hade ägglossning i fredags, hade sex i torsdags. Jag har haft molvärk sedan äl och mår illa till och från nu. Men det känns för tidigt för några symptom?

Hej, hej :)
  • Mima
    sweetcandy skrev 2014-09-04 22:12:53 följande:

I natt var jag upp och kissa flera gånger! Brukar Max göra det en gång. Och när jag vakna mådde jag lite illa, men det va nog bara för att jag var trött :P

Kom på jätte sent igår kväll att vi hade 1 års kollen på BVC idag tidigt på morgonen. Så blev inte allt för många timmars sömn!

Åh vad jag längtar efter att få veta om det tagit sig!! Jag letar alla möjliga symptom men ska försöka slappna av lite iaf!

I morgon fyller min son 1 år, så ska fokusera på han och hans firande i helgen <3

Gud vad spännande :)
  • Mima
    madib skrev 2014-09-04 22:17:46 följande:

Hejsan allihopa!

Hoppas det går bra att jag hoppar in här jag med

Jag är 25, har en 1år gammal son, bim den 12 sep

Jag hade några droppar blod i trosan idag på eftermiddagen och undrar om det kan vara nidisen?

Jag minns inte att jag blödde förra gången jag var gravid

Kan nidisen kms så tidigt som bim-8 ?

Vad kan det annats vara?

Finns det någon som har svar på mina frågor?

Tacksam för svar

Hej! Jag har inte nått riktigt svar på din fråga, men hade det hänt mig hade jag nog trott att det var en nidis
  • Mima
    Aiiia skrev 2014-09-05 07:03:40 följande:

Hejsan alla!

Här är det en till som hoppas på en liten :)

Har BIM den 15:e så det är ett tag kvar men man hoppas ju som en tok!

Är 28 år och har 2 barn sen innan :)

Hej, Hej ! :)
  • Mima

Roligt med lite presentationer så man "lär känna" er här i tråden! Häng gärna på ni som vill!

Jag är 26 år och mamma till tre pojkar födda 08,10&12. Sambo och förlovad med pojkarnas pappa M, som är 27 år. Tog ut min spiral i samband med mensen i aug.vi hade tänkt börja försöka efter denna mens, men kondomen sprack och var precis vid äl, så får se om det blir en "hoppsan"

Svar på tråden BIM September!