Inlägg från: sweetcandy |Visa alla inlägg
  • sweetcandy

BIM September!

sweetcandy skrev 2014-10-23 19:59:49 följande:
    Vad jag förstått det som så bör man alltid på hormonen som löser ut äl, så för att ett äl test ska vara positivt så ska sträckan vara lika starka. Då ökar hormonet!

Jag bruka komplitera med digitala för att bekräfta om jag var osäker. :)
    Såg nu att du redan fått svar på det :P min mobil ville inte uppdatera först
  • sweetcandy
    Mima skrev 2014-10-24 13:00:27 följande:

Verkar iaf gå åt rätt håll, starkare idag än igår :) Okunnig som man är har jag en till fråga :P När man får positivt på äl-stickan, menas det då att det är mellan 24-48 timmar innan ägget släpper? Skrattar lite åt mig själv, att jag är så okunnig trots tre barn, men har aldrig testat på det här innan :)

Trevlig helg på er alla !:)

Så har jag förstått det, att man får hormonhöjningen när man ska ha äl inom 24-48 timmer :)
  • sweetcandy

Gick sådär idag hos gyn :(

Hon kunde se en hinna av att mensen troligtvis är på gång iallafall. Och jag hade några cystor på äggstockarna. Hon antydde att jag kunde ha en lätt form av PCO.

Sen tyckte hon jag skulle fortsätta gå ner i vikt innan vi satte in några hormonella behandlingar. Eftersom James (sonen) bara är ett år drygt och jag "bara" är 27

Så får kämpa på med vikten :'(

Tycker det är så svårt att gå ner.

• sweetcandy

Tack<3

På tisdag ska jag träffa min kompis som är utbildad PT och Dietist, hon ska hjälpa mig lägga upp ett kost och tränings program!

Med sonen så gick det på naturlig väg, men det tog sin lilla tid!

• sweetcandy
    Mima skrev 2014-10-25 19:34:42 följande:

Blir tokig på det här.. Lyckas vi inte denna gång blir det CB! Räknas inte det här heller som positivt? phpZ5G7D297280.jpg

Så har mina stickor sett ut med, och när jag bekräftat med cb digital så har dom varit positiva, så kör på :D
  • sweetcandy
    saranen skrev 2014-10-27 10:00:14 följande:

Hörrni tjejer, kan ni hjälpa mig med en fundering jag faktiskt inte blir nå klok på hur mycket jag än googlar o letar.

Satt här hemma i soffan o spana igenom mina 4 senaste menscykler och inser att jag har ju för rackarns en lutealfas på bara 10 dagar (11 dagar en månad). Klassas de som normalt (14 sägs ju vara standard) eller bör man ringa någon o kolla......

Mellan 10-14 är väl normalt som jag förstått det :) har man under 10 så kan det väl bli för kort tid, då ägget kanske inte hinner fästa. :)
  • sweetcandy
    saranen skrev 2014-10-27 09:32:26 följande:
    Vi får hålla tummarna för plus och annars fortsätta kämpa på tillsammans!
    Det borde de vara :D
  • sweetcandy
    Velaren skrev 2014-10-28 14:54:17 följande:
    saranen skrev 2014-10-27 10:00:14 följande:

Hörrni tjejer, kan ni hjälpa mig med en fundering jag faktiskt inte blir nå klok på hur mycket jag än googlar o letar.

Satt här hemma i soffan o spana igenom mina 4 senaste menscykler och inser att jag har ju för rackarns en lutealfas på bara 10 dagar (11 dagar en månad). Klassas de som normalt (14 sägs ju vara standard) eller bör man ringa någon o kolla......

jag är rookie på dessa begrepp - vad innebär lutealfas? 

Mensen kom som en KÄFTSMÄLL i morse. Ville bara gråta, men såklart hade vi seminarium i förmiddags... har ändå försökt att inte hoppas, men lika hård smäll ändån.

Det här med bidrottninggele, någon som provat eller hört ngt om det? funderar på att beställa hem lite,.. 

Lutealfas = tiden mellan äl och mens :)

Nej så tråkigt :( så typiskt!!

Här lyser mensen med sin frånvaro :(

Känns sjukt deprimerande!!

Känns som att PCO "domen" var lika med en "du kommer aldrig mer bli gravid dom"
  • sweetcandy
    Velaren skrev 2014-11-02 09:34:01 följande:

Fick ju miniblödning på BIM 28/10. Testade negativt i torsdags den 30/10. Testade POSITIVT idag på BIM +5 med morgonurin! :) så himla lycklig :D 

Grattis <3
Svar på tråden BIM September!