Inlägg från: sweetcandy |Visa alla inlägg
  • sweetcandy

    BIM September!

    saranen skrev 2015-04-11 08:29:56 följande:
    Nä riktigt kul! Samma del av landet iaf smile1.gif

    Jodå! Vi har jobbat en ordinarie pedagog borta hela veckan så bara varit 2 ordinarie + vikarie så igår kväll var kroppen inte glad. Man springer o stressar mer automatiskt då man inte är ordinrie. Men annars är det toppen! Så glad att vi fått vara friska & krya i familjen smile1.gif

    Hoppas dina 3h gick fort igår. Har den omtalade hemska tröttheten slagit till på dig?

    Skönt med lördag nu. Se vad jag o sonen ska hitta på med. Maken jobbar 11,30-18.

    Kram!
    Verkligen :D

    Usch då, inte kul att behöva stressa så mycket. Det är sjukt svårt att slappna av och ta der lugnt! Man varvar upp automatiskt!

    Skönt att ni fått vara friska iallafall <3

    Ja usch ja! Känner mig som en zombi :P

    Skulle behöva hitta tid att bara få sova typ ett dygn :) men vart jag ska hitta den vet jag inte!

    Va inte alls såhär trött förra gången. Men det går väl över hoppas jag!

    Jätte skönt med lördag! Vi har varit på dop inne i gamla stan idag, precis vid slottet. Va jätte mysigt att gå lite där :)
  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-04-13 08:24:22 följande:

    Nej det är svårt det där att inte stressa upp sig på jobb när en eller flera ordinarie pedagoger är borta. Man har ju liksom ansvaret över barnen och jag är en sån som har lite svårt att helt lita på en vikarie första/andra gången man träffar denna. Så är väl lite mitt eget fel att man stressar upp sig också men även lite trygghet för föräldrarna att man inte bara blankt litar på vem som helst. Idag är det jag som gör detsamma mot mina kollegor....är hemma idag. Fogarna skriker nåt fruktansvärt =( Ganska nöjd att jag ska till grav.läkarn idag, se vad han säger.

    Åh vad roligt detta blev, haha jag sa verkligen i precis samma ord att jag var så där trött i typ december/januari. O jag kunde verkligen inte förstå hur jäkla trött man kunde vara. Tills vi var på inskrivningen dagen innan nyår och min kloka BM säger:


    - men Sara, du hade inte ett barn hemma redan när du var gravid förra gången. Då hade du "bara" jobbet som var ett måste o sen kunde du sova resten av tiden om du ville.


    Ja, jo så klart! haha o när jag tänkte på det och såg över mina dagar så är ju tempot högre fler timmar per dygn nu när man redan har en kotte hemma. Det går över, jag lovar!!!! Tyckte jag blev galet mycket piggare typ runt vecka 11-12.

    Mysigt med dop! Här var det mycket tid för mig o sonen själva i helgen då jag haft väldigt ont och maken i vanlig ordning jobbat. Livet med en sportjournalist är inte alltid så himlarns skoj då det mest är kvälls-/helgjobb.

    Ha en underbar måndag!


    Bra att du är hemma om kroppen säger ifrån! <3

    Hur gick det hos läkaren?

    Haha, ja det är sant! Förra gången kunde man ju lägga sig och sova på soffan när man kom hem och bara ta det lugnt resten av kvällen. Går ju inte riktigt nu när man har en liten hemma ;P

    Just nu är James magsjuk, så är hemma med honom resten av veckan! Även om det är tråkigt att han är sjuk är det skönt att få en paus från jobbet! Igår låg vi på soffan hela dagen mellan hans kräkningar! Så får vila lite iaf :)

    Åh hoppas det vänder där omkring för mig med då :) då är det bara nån vecka eller två kvar :))

    Oj så jobbig att behöva vara själv så mycket :/ just kvällar och helger! Jag som "gnäller" över att min gubbe jobbar varannan vecka kväll.. Då jobbar han bara till 18 och är hemma till ca 19 :P haha
  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-04-18 08:15:50 följande:

    Ja jag hade kunnat vara hemma hela den här veckan. Men korkad svensk och arbetspliktig som man är så har jag jobbat tis - fre. Fortsatt en pedagog borta och den här veckan har de byggt om en vägg på min avdelning så vi har fått gå på utflykter varje dag......precis vad foglossningen gillar *not*. Men nu är det iaf helg och idag har jag iaf maken min hemma till ca 14 innan han sen jobbar mer eller mindre tills imorn kväll.
    Läkarn var beredd och sjukskriva mig på 50%, men då jag trodde att vi skulle vara fulltaliga på jobb så sa jag att jag gärna ville ge 75% en chans till och se om det funkar. Ska till läkarn igen den 4/5 så ska försöka kämpa på dessa två veckorna på 75% så får vi se efter det. Hoppas ju få svar på min graviditetspenningsansökan där i början av maj också.

    Men usch o fy för magsjuka. Har lillkillen repat sig? och har du o mannen klarat er? En riktig bläää-sjuka är det. Peppar peppar ta i trä har vi klarat oss från det ända sedan Melvin föddes.

    Hehe, ja i min värld vore det lyx att få hem karl till senast 19 på kvällarna! När Magnus jobbar kväll på redaktionen så är han hemma vid midnatt. Det kan man iofs leva med på vardagarna. Jag tycker helgerna är det tråkigaste.


     


    Ska ni göra nåt skoj i helgen eller är det karantän efter magsjukan som gäller ännu?


    Åh det blir lätt så :/ man känner sig så skyldig när man är hemma.

    Kommer ihåg att det tog flera veckor innan det kändes ok att vara hemma. För jag mådde ok i början när jag var hemma, men märkte direkt om jag hade kört på för mkt under dagen. Typ tagit en för lång promenad osv. Sen vart det värre ju mer tiden gick :P

    James är bättre men jag började kräkas i fredags och nu är även min man risig så vi blir hemma minst må-ti eftersom dagis har 48h regeln där! Blir en härlig lön sen :P

    Just nu mår jag sjukt illa, men vet ju inte om de är pga magsjukan eller gravidillamåendet :P

    Ja helger är lite heliga! Innan jag börja på Dhl så jobba jag inne på terminal 5 på Arlanda. Och hade ett tag ett schema då jobbade jag 2 helger, ledig 1, jobba 2, ledig 1. Och så snurra det på så. Då var det antingen 4.30-15 eller 14.30-00.

    Så även om jag inte trivs 100% på Dhl så är jag glad att slippa helger!

    Hoppas ni haft en fin helg! Var verkligen kanon väder igår!!
  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-04-21 18:38:05 följande:

    Helvetes skit, fick avslag på min graviditetspenningsansökan.

    De ansåg jag har för stora barn och att mina kollegor kan göra det tunga jobbet. Jo men tjena, så funkar ju verkligeheten på en förskola.


    Åh nej :((

    Nej så funkar det verkligen inte!!

    Min förra bm höll på lite så när det gällde jobbet "men dom är skyldiga att underlätta för dig"

    Men det går bara inte på vissa arbetsplatser!

    Kanske försöka få igenom en sjukskrivning istället? :/ 100% alltså!

    Tycker det är så sjukt att bara för att det är "normalt" att få ont som gravid så ska man bara gilla läget! Det handlar lixom om några ynka månader!

    Fy så tråkigt! Ledsen för fin skull <3
  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-04-23 21:26:34 följande:
    Är riktigt bitter på avslaget på grav.penningen. Ska till min BM imorn o se om vi kan göra någon klok plan.....alt om hon tror det är någon idé att överklaga beslutet. Vi får se vad hon säger imorn. Blir iaf kul o mäta mage, lyssna på hjärta o sådär!
    Åh, jag förstår det :(

    Hoppas det löser sig bra!

    Tycker det är svårt att hitta läkare som hjälper en med sjukskrivning!

    Tråkigt nog får man överdriva massor för att bli tagen på allvar :/

    Åh ja längtar tills vi kommit så långt <3 har nästa besök inplanerat den 1 juli, känns som evigheter dit :P men har iaf fått tid för RUL den 17/6 ska bli så mysigt!
  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-04-24 17:36:20 följande:

    Sweetcandy,

    Fick du akupunktur någon gång för din foglossning när du vänta James?


    Nej :) funderade på att prova. Men gjorde aldrig det :P jag är eller va sjukt nål rädd Hahaha. Har dock vant mig nu efter alla provtagningar och sprutor!

    Men har hört att det funka för många
  • sweetcandy

    Åh vad bra! Hoppas dom godkänner det nu!!

    Jag måste nästan börja fila lite på mitt personliga brev för det med!! :)

    Hoppas sf måttet ser bättre ut nästa gång. Fast alltid kul att få tjuvkika på bebis ;)

    Usch då! Krya på sonen!

    Vi hoppas vi kan hålla oss friska nu några veckor!

    Min mans chef klaga idag på att min man vabbar mycket.. 5 dagar totalt har han vabbat :S

    Jag har vabbat 14 ^^ och min chef klagar inte, även om jag märker att det inte är jätte poppis..

    Idag fick jag min semester godkänd, så nu ska jag jobba 2,5 månader sen har jag semester 1 månad, sen är det bara 1-1,5 månad kvar tills jag börjar gå hemma :D

  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-04-28 21:39:53 följande:
    Ja, jag hoppas verkligen jag också. Hoppas så att det ska gå fort. Skulle så gärna vilja ringa o höra mig för redan imorgon (de borde fått papperna idag) bara för att få veta det ena eller det andra. Mycket för att kunna prata med min läkare på måndag när jag skall till honom. Så vi kan göra en plan. Hihi kanske tar o ringer en sväng på fredag från jobb om det funkar....hihi vi ska ha ynka 7 barn på avdelningen då så kanske kan funka! Vet ju inte alls hur lång tid det tar när det gäller en överklagan.

    Ja det är väl bara o ta o skriva det på en gång så är det bara o lägga på brevlådan så fort du får moderskapsintyget!

    Hihi jag är liksom lite av båda tankar angående SF-måttet. Eftersom de sa att det är helt ofarligt så kan magen få vara stor även nästa vecka så man får det där extra ultraljudet. Skulle vara så kul o hälsa på den lilla krabaten igen.

    Men hallå! Vad har maken för chef? har h*n inte koll på att3-4 år har ca 14 förkylningar/år. Det vill säga småbarnsföräldrar är borta titt som tätt. Äh den personen ska ni strunta i. Det ä ju så det är.....även om det såklart inte är poppis med vab men ni har ju inte ens mkt.

    Åh vad härligt med beviljad semester! Jag har ju hela tiden sagt att jag ska jobba till midsommar. Men nu är jag ganska inställd på att den 12/6 får bli min sista dag. Därefter får grav.penning alt sjukskrivning ta vid.  
    Hoppas en annan handläggare tar emot din överklagan! Känns som att det många GP ger gäller att få "rätt person"

    Ja precis! Jag borde få det vid nästa besök. Kommer va i v 20 då :)

    Ja om det ändå är ofarligt så gör de inget :D kul å se den lille <3

    Ja usch, och dom visste mkt väl att vi hade James som skulle börja fsk i år!! Blir så arg! Är ju inte meningen att jag ska ta all vab.. Jag har ju också ett jobb å sköta! 2/3 delar har jag ändå tagit!

    Jätte skönt m semestern är klar! Så nu är d nedräkning :D så är de ju lite röda dagar!

    Igår, näst nästa vecka, midsommar sen är det bara några få veckor kvar :D

    Tror du man kan känna rörelser såhär tidigt?

    Är i v 11+3 idag och 3ggr har det känts som ett litet sprattel typ bakom "pubisbenet" haha! Känns för långt ner för att vara tarmar, men för tidigt för att känna bebis :P
  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-05-04 22:13:37 följande:
    Fick beslut idag om GP, avslag igen smile4.gif Det är helt sjukt.

    Var dock hos min grav.läkare o sjukgymnast idag och blev 100% sjukskriven. 2v till att börja med och sen läkartid igen och se hur jag mår. Börjar ju med akupunktur på torsdag och även ny koll av magen. Tur att sjukvården lyssnar o ser mig när FK gör som dom gör.

    Ja, man får (iaf här) moderskapsintyget på BM besöket i v25. Det första efter RUL. Men du borde ju kunna få ditt i v20 när du har ett besök där!

    Det där med vab tror jag alltid kommer vara svårt på jobben. Tror jag tagit 98% av all vab här hemma. Bara blivit så o mkt för att jag & Melvin skapa de bandet så starkt när han var sjuk i 2 månader innan det konstaterades gluten. Men förra veckan vabba karln! Sånt chefer får räkna med

    Tror nog du kan känna sprattel smile1.gif myyyys
    Men nej :/ vad irriterande :(

    Tur du blir sjukskriven iaf <3

    Hoppas akupunkturen hjälper!!

    Usch igår hade jag ordentliga foglossningar. Bara tanken på att det är 6 mån kvar och det inte kommer bli lättare gör mig gråtfärdig :/

    Vill ha min semester nu!

    Hoppas du får en fin vecka iaf <3
  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-05-06 14:19:38 följande:
    Ja det känns verkligen guld att vara sjukskriven. Kroppen orkar ju knappt det. Ska strax hämta sonen för klippning, sen kommer kroppen vara stendöd. Jäklarns skit det här med fogarna.

    Har fu kontaktat sjuksgymnast o så? Så de har lite koll så du inte tar ut dig helt. Du ska ju orka vara en bra mamma o partner hemma också!!!!

    Ja, imorn håller vi tummarna för akupunkturen! Blev öven tejpad med kinesiotejp i måndags som jag tycker hjälper lite! Kanske vire nåt för dig å?!

    Kramis!
    Förstår det! Hoppas jag får igenom en sjukskrivning också sen! Har iaf börjat klura lite på mitt personliga brev för gravpenning :P

    Åh nej jag har ju inte tagit tag i det :/ har tänkt flera gånger att jag ska göra det. Men är så jäkla feg för att be om ledigt på jobbet för att kunna gå till en :/ har vabbat så jäkla mycket, haha så dom är väl snart helt less på mig!

    Men jag har iaf köpt ett ordentligt foglossningsbälte nu :) och så har jag fått tillbaka min TENS maskin jag hade lånat ut :)

    Hur gick akupunkturen? Hoppas den hjälpte!

    Gör det ont? Jag är så nålrädd men skulle gärna vilja prova :))

    Kram
  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-05-07 23:01:17 följande:
    Ja men det borde du väl få. Antibgen först sjukskrivning o sen grav.penning eller om det bara blir sjukskrivning. Med tanke på hur du hade det med James också.

    Klart du ska fixa tid hos sjukgymnast. Att du går till ett läkarbesök får jobbet inte blanda ihop med vab. Plus att man får räkna med vab på småbarnsföräldrar. Så ring o boka tid, pronto!!!!

    Akupunkturen. Jadu, den kändes om vi säger så. Jäklar vad tårarna rann. Sen har jag ju haft så jäkla ont hela dagen. (Blir ju värre samma dag) Så hoppas på lite bättring imorn även om jag egentligen tror på bättring först efter nästa behandling på måndag. Du får en bättre sammanfattning när jag märker ev skillnad.

    Magen var fortf alldeles för stor. Så sockerbelastning på tisdag för att upptäcka/avfärda ev grav.diabetes och tillväxtultraljud inom 1-1,5v.

    Imorn åker jag till Umeå till min bästa vän o ska gå på spa och bara ha det gott hela helgen! Underbart!

    Kraam
    Åh ja jag lovar :P jag ska ringa <3

    Hua, låter inte skönt! Men hoppas det känns bättre snart :) ja berätta gärna sen! Kanske värt att prova :)

    Usch då! Hoppas det inte är graviddiabetes :/ men positivt att få se den lille <3

    Låter mysigt! Hoppas du fått njuta och slappna av i helgen!! Själv har jag sovit på soffan halva dagen :) så nu är jag sjukt seeg!
  • sweetcandy
    saranen skrev 2015-05-10 10:26:47 följande:
    Do it <3

    Ja tyvärr så har jag inte känt nå bättring under helgen av akupunkturen. Hoppas på bättring efter måndag!

    Nje, grav.diabetes är jag inte så sugen på. Men är ju dessvärre bara att acceptera läget om det är så. Ska bli super mysigt o hälsa på den lilla filuren igen....nåt positivt i allt!

    Ja nu sitter jag på Umeå flygplats o ska åka hem till mina grabbar! Borta bra men hemma bäst. Men om ni vill komma iväg nåt utan James en helg så rekomenderar jag starkt spa't på paradisbadet i Ö-vik. Det var helt fantastiskt. Vi var där i 5,5h o bara njöt! Var bara maten som inte var på topp. O bra pris var det!
    Hoppas det blir bättre efter några behandlingar <3

    Ja man får se dom positiva sakerna :D

    Längtar så mkt efter att se vår lilla igen!! Sist bar det ju bara en liten blobb på skärmen! Haha! En månad kvar! Hoppas hoppas bara allt ser bra ut därinne!

    Jätte många i fb gruppen jag gått med i som har fått mf/ma, så man blir ju lite nojig!

    Längtar tills jag börjar känna bebis ordentligt!!

    Åh ja mysigt med spa! Skulle inte vara helt fel!

    I slutet av juli ska vi på bröllop ute på Lidingö och mina föräldrar kommer ta James då, och bröllopet är på en herrgård så vi tänkte ta en övernattning där då! Få sova en natt utan att behöva gå upp och göra välling :P haha

    Hoppas hemresan gick bra :)

    Har du instagram förresten? Om du vill så lägg till mig där! sofimelbeus heter jag där :)

    Beställde Gravidväskan från lekmer, hämta ut den idag! Har du sett den? Massa fint i :D 199kr

  • sweetcandy
    8913 skrev 2015-09-03 20:57:49 följande:

    Hej, hoppar in här. Har bim den 7 sep

    Jag är 26, första försöket, barn #2

    Symptom:

    Illamående

    Yrsel

    Lös i magen

    Gaser

    Kissar superofta

    Molande värk

    Brun/rosa flytning i trosan (Nidis?)

    Sötsugen

    Extremt trött

    Hur har ni känt er hittills och när har ni bim?

    Vill vänta med att testa till bim men vet inte om jag klarar det.

    Hur tänker ni göra?


    Hej <3
    Tråden är från september förra året.

    Men dina symptom låter positiva iaf :)

    När jag plussa så testade jag 4 dagar innan :D omöjligt att hålla sig tills BIM ju.
    Då visade det svagt streck (kvällsurin) på morgonen testa jag med digitalt som sa gravid 1-2

    Kram och lycka till
Svar på tråden BIM September!