• Theoblyoneee84

    Vi med bim i slutet av augusti/ början av september

    Hej allihopa!

    Jag tänkte starta en tråd är för er som vill vara med!
    Skulle vara kul att följa varandra i hopp om att få det där lilla pluset på Stickan :D

    Jag själv hade pos ÄL test fredagen den 8 augusti så antar ägglossningsblödning ägde rum någon gång på helgen. (Kände ingenting) har kollat med temp men den har varken gått upp eller ner men hoppas iallafall innerligt att ett ägg släpptes. Var riktigt öm i magen och hade mensvärk hela torsdagen,fredagen och lördagen, sen slutade det. Äl flytningar hade jag onsdag och torsdag.

    Mitt bim är omkring helgen den 23/24 augusti.

    När hade ni ÄL och när har ni BIM? Kände ni något när ägget fäste eller har ni fått någon eller några symtom efter ÄL? :)

  • Svar på tråden Vi med bim i slutet av augusti/ början av september
  • bohan85

    Jag hänger gärna med i tråden.
    Jag å sambon gör vårt första försök, BIM är ca 20-21 augusti.
    Äl-test visade max fertilitet måndag 4 augusti. Känner av ömhet i brösten och molvärk i magen, äggstocken vä sida? Men kan såklart bero på något annat!

  • Theoblyoneee84
    bohan85 skrev 2014-08-11 19:40:40 följande:

    Jag hänger gärna med i tråden.

    Jag å sambon gör vårt första försök, BIM är ca 20-21 augusti.

    Äl-test visade max fertilitet måndag 4 augusti. Känner av ömhet i brösten och molvärk i magen, äggstocken vä sida? Men kan såklart bero på något annat!


    Vad trevligt! Då har vi bim ganska nära varandra :)

    Okej ja men det låter ju positivt. Hur tidigt efter äl fick du dessa symtom?
  • bohan85

    gaserna och ont i äggstock bara någon dag efter äl. jag känner normalt inte av min ägglossning. Molvärk har kommit idag, en vecka efter äl. Ömhet i brösten kom i helgen ca 4-5 dagar efter äl.

  • Theoblyoneee84
    bohan85 skrev 2014-08-11 20:39:38 följande:

    gaserna och ont i äggstock bara någon dag efter äl. jag känner normalt inte av min ägglossning. Molvärk har kommit idag, en vecka efter äl. Ömhet i brösten kom i helgen ca 4-5 dagar efter äl.


    Okej :)
  • madisson

    Hänkar gärna på jag med!
    Har BIM 21/8. Skulle haft ÄL nu runt den 6e men märkte inte av den mer än att jag blev öm. Dock så hänger det fortfarande kvar och jag är liksom hård eller hur man ska förklara det när man trycker på magen under naveln. 
    Andra symptom är;
    Illamående fast ständigt hungrig.
    Kissar mer än vanligt.
    Gasigare än vanligt.
    Ont i svanken. 

  • Tess90

    Åh jag hänger gärna på här! Mitt och sambons första "försök", har haft p-ring i typ 5 år så har inte alls nån koll på min cykel eller hur min kropp reagerar - men minns det som att jag innan preventivmedel hade normal/regelbunden. Iallafall har jag bim 26/8 och ägglossning nu i dagarna, igår kändes brösten ömma och idag har jag haft som ett litet magknip/mensvärk på vänster sida - kan det vara ägglossningen? Hur känner ni av den om ni gör det? :)

  • Fiiaaa

    Hej tjejer! Hade full stegring på äl-test idag, och hoppas att mensen uteblir den 26/8. Hakar gärna på. Vet inte om vi fått till det, men det verkar iaf vara en normal cykel, vilket känns sjukt skönt. Känns både i kroppen, syns på äl-tester och tempen ligger stadigt lågt. Fick nämligen missfall i maj och sen dess har min cykel inte varit sig lik, tror att äl har uteblivit ett par gånger. Det är väl bara att hålla tummarna så hårt det går antar jag :) och blir det inget den här gången så blir det säkert snart! Hoppas på att detta är en tur-tråd och att vi blir på smällen allihop =)

  • Theoblyoneee84
    Fiiaaa skrev 2014-08-11 21:46:54 följande:

    Hej tjejer! Hade full stegring på äl-test idag, och hoppas att mensen uteblir den 26/8. Hakar gärna på. Vet inte om vi fått till det, men det verkar iaf vara en normal cykel, vilket känns sjukt skönt. Känns både i kroppen, syns på äl-tester och tempen ligger stadigt lågt. Fick nämligen missfall i maj och sen dess har min cykel inte varit sig lik, tror att äl har uteblivit ett par gånger. Det är väl bara att hålla tummarna så hårt det går antar jag :) och blir det inget den här gången så blir det säkert snart! Hoppas på att detta är en tur-tråd och att vi blir på smällen allihop =)


    Vad tråkigt med missfall, håller med om att vi får hoppas att vi är en tråd där alla plussar :D då har jag bim strax innan dig. Så roligt med äl stegring :D känner du av äl nåt?
Svar på tråden Vi med bim i slutet av augusti/ början av september