• Thildra

    Tvillingar BF feb 2015

    Hej!
    Nån som vill följas åt?

    Fick veta idag på NUPP-testet att vi väntar två krabater och inte en som vi trott. Vilket var en rejäl överraskning! Tidigare vul har nämligen bara visat ett foster.

    Vi är sekundärt barnlösa, son på 11 år och gjorde ett lyckat FET(fryst embryotransfer) nu i slutet på maj 2014.

  • Svar på tråden Tvillingar BF feb 2015
  • Glimmar00

    Lägger till favoriter! BF 26/2. Tvåäggs. Idag 11+5.

    Hur har du mått hittills, Ts?

  • Thildra

    Hej Glimmar00! Vad kul!

    Väntar enäggstvillingar, bf 11/2. Idag v13+6.

    Jag har mått skitkasst i säkert 6-7 veckor nu, vissa dagar "bara" illamående och andra med kräk också. Men det verkar som om det håller på att vända nu, tack och lov!

    Du då?

  • Glimmar00

    Åh, va spännande!!! Ja, jag har också mått hemskt dåligt första månaderna, sen vände det lite förra veckan... Dock har jag ont i ryggen nu istället, huh. Och trött så klart....

    Då har du fått se dina på UL också? Jag såg mina igår, de såg "sprattliga" ut, hihi....

  • bellan1981

    Hej!
    Här hakar jag också gärna på. Vi väntar tvåäggstvillingar efter IVF och har bf 23 feb. Fick reda på det redan 7+1 så värsta chocken har lagt sig. Jag känner mig dock rätt ensam då jag inte har några kompisar som har tvillingar...

  • Glimmar00

    Då har du BF 2 dagar före mig, hihi. Jag känner ingen med tvillingar!! Verkligen.... och allt detta med två samtidigt.... blev lite chock ja...

  • Thildra
    Glimmar00 skrev 2014-08-21 19:14:29 följande:

    Åh, va spännande!!! Ja, jag har också mått hemskt dåligt första månaderna, sen vände det lite förra veckan... Dock har jag ont i ryggen nu istället, huh. Och trött så klart....

    Då har du fått se dina på UL också? Jag såg mina igår, de såg "sprattliga" ut, hihi....


    Jo, det var på KUB-testet som jag fick se dem båda. Ena krabaten såg ut att dricka fostervatten under undersökningen. Det såg kul ut!

    Kommer att gå på täta kontroller så jag får kanske se dem igen snart, detta eftersom de verkar ligga i samma fostersäck ( s.k. Monoamniotiska tvillingar).
  • Thildra
    bellan1981 skrev 2014-08-22 15:33:54 följande:

    Hej!

    Här hakar jag också gärna på. Vi väntar tvåäggstvillingar efter IVF och har bf 23 feb. Fick reda på det redan 7+1 så värsta chocken har lagt sig. Jag känner mig dock rätt ensam då jag inte har några kompisar som har tvillingar...


    Hej och välkommen!

    Det är samma här, ingen i bekantskapskretsen som har tvillingar så man känner sig lite ensam på så vis. Det är tur att det finns nätforum där man kan fråga om sånt man undrar!
  • Glimmar00

    Thildra: hihihi, dricka, va charmigt!! Jättespännande!!

    Vi tyckte våra såg så ryckiga ut, de liksom hoppade med kroppen.... jag frågade om det var normalt när jag låg där. Men jo, så rör de sig i v 13-14...hihi... Men jag får inga fler UL före RUL...antar det beror på att våra är i varsin säck....

    Har ni tänkt gå nån tvillingutbildning någonstans? Jag inte hittat nån än..

  • Thildra
    Glimmar00 skrev 2014-08-22 21:34:49 följande:

    Thildra: hihihi, dricka, va charmigt!! Jättespännande!!

    Vi tyckte våra såg så ryckiga ut, de liksom hoppade med kroppen.... jag frågade om det var normalt när jag låg där. Men jo, så rör de sig i v 13-14...hihi... Men jag får inga fler UL före RUL...antar det beror på att våra är i varsin säck....

    Har ni tänkt gå nån tvillingutbildning någonstans? Jag inte hittat nån än..


    Det hade varit trevligt med en sån utbildning, men vi bor i norr och här finns det ingen vad jag vet.
  • bellan1981

    Tack för välkomnandet! Vi ska gå på tvillingutbildning på torsdag som tvillingklubben anordnar. Tråkigt att de inte har liknande i norr ????. Vet att de har längre söder ut i alla fall (vi bor i Stockholm). Tyckte att de har hyfsad info på deras hemsida också faktiskt.

Svar på tråden Tvillingar BF feb 2015