• Anonym (Förtvivlad!!)

    Jag har fått herpes i underlivet!!!

    Som rubriken lyder, jag har fått herpes. Herpesblåsor och blödande sår i hela underlivet. Trots jag fött tre barn vaginalt så har jag aldrig upplevt en sådan här smärta! Kan knappt sitta/gå och kissa är en mardröm. Kissa i duschen med vatten funkade kalas efter förlossningarna men inte ens det tar udden av smärtan, den brännande, svidande, outhärdliga smärtan! Jag är helt utslagen i hög feber dessutom, känns som hela kroppen är i uppror.

    Förutom smärtan så är jag helt knäckt över det här! Hur kommer det bli i fortsättningen? Kommer jag aldrig mer kunna ha oskyddat sex? Jag som inte ens tål latex. Latexfria kondomer kostar skjortan! Ska jag anpassa mitt sexliv efter plånboken hedan efter? Killen jag träffat sen i våras som vägrar ha sex med kondom, ska vi bara bryta upp nu?! Har inte ens berättat för honom om detta, fick veta idag! Snälla, någon med herpes.. hur ser era sexliv ut och hur ofta ska man behöva genomlida det här? Vad kan man göra för och lindra smärtan?

  • Svar på tråden Jag har fått herpes i underlivet!!!
  • Anonym (Anonym)

    Andas ut, det är ingen fara. :)

    Jag fick herpes när jag var runt 17 år och kunde inte gå på en vecka. Läkaren berättade för mig att jätte många kvinnor har herpes utan att veta om det samt att på vissa bryter det aldrig ut. Jag är nu 28 och har inte haft ett något utbrott sedan dess.

    Jag fick medicin och efter några dagar vart allt borta och det såg normalt ut igen. Jag tror du behöver vänta ca 2 veckor eller liknande innan du kan ha sex utan kondom. Herpes smittas ENDAST när du har utslag och har sex. Så om du skulle ha sex nu, ja då skulle du smitta. Spring till läkaren, ta dina piller och sedan ha sex precis som vanligt. :)

    Ps. Jag kommer håg smärtan som att det vore igår. Jag lider med dig..

  • Anonym (olga)

    Är det verkligen knulla man tänker på när man har så jävla ont? Ta dej till gyn

  • Anonym (stackare)

    Be om att få xylocain salva på recept. Osäker på stavning men den salvan bedövar smärtan och kan hjälpa enormt!!

    Annars är det bara att härda ut :(

    Ta paus några veckor med sex, rakning och liknande som kan "störa", låt allt få vila.

    Herpes är väldigt vanligt, läs på och ta modet och berätta.

    Jag har haft 5 skov tätt inpå varandra, jag skippade sex, rakning och allt sånt i några veckor sedan dess vart symptomfri. Finns medicin du kan få för att stoppa utbrotten! Köp olja eller liknande från apotek och tvätta inte med tvål.

    Jag skrapade bort blåsorna då försvann smärtan, men jag är säker på att det inte är att rekommendera. Tvätta händerna varje gång du kommit åt utbrottet. Prova ipren/Alvedon ifall de hjälpe.

    Om du är ärlig och berättar är de upp till din partner att välja kondom eller inte. Min sambo valde att strunta i att skydda sig eftersom viruset är så pass vanligt.

    Vet att det känns hopplöst nu men det blir bättre!

  • herpa

    Nej, du ska INTE be om xylocain-SALVA. Du ska be om xylocain-GEL.
    Salvan gör bara förbannat ont att dra på. Gelen är mjuk, len och svalkande.

    Jag fick herpes för ett år sedan. Får utbrott var och varannan månad, men det försvinner ganska fort då det inte blir supermycket blåsor.
    Början är alltid värst, sen blir det oftast mindre och mindre blåsor.

    Både min sambo och jag har herpes. Det var honom jag fick det av. Hans blåsor är alltid MINIMALA så det är ens svårt att se att det är herpes, och han märker knappt själv när han får det.. Vi hade skyddat sex med kondom + utan att han visste att han ens hade en blåsa, men jag blev smittad ändå.
    Vi kollar oss regelbunden om vi har några utslag. (han iaf. jag märker när mitt helvete bryter ut)
    Har bara sex när vi är "blåsfria", hah.

  • herpa

    Ps. Måste väl varit av honom du fått herpesen av?
    Killar brukar som sagt inte ha så märkbara symptom... + att snubben vägrar använda det? Just sayin...

  • Anonym (Wildrat)

    Tror det finns tabletter som dämpar utbrottet också så ring VC och boka läkartid.

  • Anonym (eh)

    Har en kompis som låg med en snubbe förut som inte visste om att han hade herpes själv. Han trodde att han var 100% clean. Min kompis fick typ 2-herpes av honom och vid varje mens kraftiga utbrott nu.

  • Anonym (Förtvivlad!!)

    Herpesen har gått upp till huvudet, inte bara psykiskt utan fysiskt!! Grattis till mig själv, hur kan det ens hända! Får bara mer o mer blåsor och de satt kateter idag för jag kan inte kissa längre. Det här är det värsta jag varit med om i hela mitt jävla liv!! Och nej, klart jag inte går runt här och tänker på sex i mitt tillstånd. Tankarna gick till framtida samlag och såklart uppsökte jag gyn och fick det här konstaterat direkt besvären uppkom. Känns som det här aldrig kommer gå över!

  • Anonym (sara)
    Anonym (Förtvivlad!!) skrev 2014-08-16 00:40:22 följande:

    Herpesen har gått upp till huvudet, inte bara psykiskt utan fysiskt!! Grattis till mig själv, hur kan det ens hända! Får bara mer o mer blåsor och de satt kateter idag för jag kan inte kissa längre. Det här är det värsta jag varit med om i hela mitt jävla liv!! Och nej, klart jag inte går runt här och tänker på sex i mitt tillstånd. Tankarna gick till framtida samlag och såklart uppsökte jag gyn och fick det här konstaterat direkt besvären uppkom. Känns som det här aldrig kommer gå över!


    Hur menar du att herpesen gått upp till huvudet rent fysiskt?
  • Anonym (Förtvivlad!!)

    Hjärnhinneinflammation antar jag! Herpesen kan sätta sig så menade läkaren!

Svar på tråden Jag har fått herpes i underlivet!!!