• Mims88

    Mina föräldrar

    Hej.
    Vill gärna få kontakt med någon som är likande situation som mig.

    För snart 4 år sen hittade jag min älskade Sambo. Allt gick bra mellan
    Mina föräldrar och han tills dagen vi flyttade ihop.
    Vi flyttade ihop efter redan 2 månader i vårt förhållande.
    Mina föräldrar har styrt väldigt mycket över mig under barn/ungdomsdagarna.
    Jag skulle alltid göra som dem, följa med och handla och på olika utflykter.
    Knappt aldrig leka med mina vänner. När jag började gymnasiet och det var dags att
    Ut och har kul så skulle jag alltid sitta hemma med dem i soffan. Jag såg aldrig själv hur
    Mitt beteende. Skulle jag och mitt ex på Semester så skulle dem oxå åka med.

    Men sen kom den dagen när jag flyttade ihop med min sambo. Mina föräldrar kunde ringa nästan när som helst på dygnet. Min sambo son var då 9 månader. Jag var helt ny i föräldraskap och min sambo tyckte det var jobbigt att dem ringde mitt på kvällen vid kl.21.. Jag skulle alltid i början av vårt förhållande ringa och säga god natt till
    Mina föräldrar. så en dag fick min sambo spel. Vi körde hem till mina föräldrar
    Och hade en diskussion med dem. Allt slutade i kaos.
    Mina föräldrar la all skuld på mig och min sambo trodde inte på den.
    Jo sen hotade mina föräldrar med min hund som de snällt tog över när jag flyttade till stan. Hade jag inte varit hemma på någon vecka så hotade de med min hund.. Jag mådde skit dåligt över detta.
    Nu 4 år efteråt har vår kontakt varit väldigt dålig. Jag ska alltid höra av mig till dem men de hör aldrig av sig till mig. I sommar på min semester träffade jag dem inte alls.
    När de väl hörde av sig så vad de hot sms eller skriv dem vad jag var för dotter , vilket gjorde mig ledsen inombords.
    Mina föräldrar umgås väldigt bra med mitt ex. Han har blivit som deras extra Son. De skriver ofta på Facebook när han hälsar på med mera. Nu är de så att mitt ex har gift sig och fick barn den 8/8-14z.. Vilket dem är överlyckliga
    Över.

    Jag går nu är själv och är gravid och vet inte hur jag ska berätta för dem.. Snälla finns det någon i samma situation eller någon som har råd.

  • Svar på tråden Mina föräldrar
  • Pajama

    Usch, detta låter väldigt jobbigt, nästan obehagligt!
    Jag skulle tro att du kunde behöva gå och prata med en psykolog eller liknande, för att få hjälp med hur du ska få ett lagom avstånd till dina föräldrar och hur du ska hantera dig själv när de vill styra dig för mycket.
    Det är bra att du har träffat din fina sambo, helt utan deras styrning! Nu får du ett barn som du och han har gjort själva. utan dem. Säkert jättejobbigt för dem att du  har blivit vuxen och klarar dig själv. Du behöver stå på dig i eran rätt att ta hand om ert barn på ert sätt.
    Grattis till graviditeten!

Svar på tråden Mina föräldrar