Inlägg från: Anonym (Träff vem är DU) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Träff vem är DU)

    Hjälp!! Ex kommer på besök!!!

    Hell YES att jag som mamma till två barn hade velat se var mina barn bor men framförallt MED vem! Jo du, du kan garanterat vänta dig en träff som nya sambon med mig som mamman ifall du ska bo i samma hem och vistas så mycket med mina barn!

  • Anonym (Träff vem är DU)
    Anonym (Orkar ej med detta) skrev 2014-08-15 14:46:45 följande:

    Men hallå!

    Vi har träffats flera gånger,då jag har lämnat och hämtat barnen hos henne,då hon fick ha dom mer.Hon vet vem jag är genom gemensamma vänner oxå.

    Så ingen surprise där!

    Så varför har jag hämtat och lämnat barnen?

    Pga hon har alkoholproblem!


    Oekj men det är bra att ni har träffats som "vänner". Du kan du väl inte ha några problem om honkommer förbi då ni träffas regelbundet!?
  • Anonym (Träff vem är DU)
    BioBonus skrev 2014-08-15 14:48:56 följande:

    Fast med den attityden så kommer du inte direkt att framstå som vänlig och nyfiken inför dina barns bonusmamma, utan enbart som krävande och kontrollerande...

    Så ett tips - i alla välmening - om det blir så att du får en bonusmamma till dina barn och vill veta lite mer om vem hon är, så satsa på en lite mer ödmjuk inställning och inte att hon minsann måste "visa för dig vem hon är för det har du rätt till...." Du har liksom inte den rätten, även om det ju förstås är jättebra om alla inblandade runt barnen har träffats och kan kommunicera.


    Det är ingen fara, jag är väldigt vänlig mot de som är vänliga mot mig och mina barn, det har aldrig varit några problem varken för mig eller den nya sambon! Alla träffar har gått bra och de nya sambosarna har tack och lov varit bra, två st!
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Anonym (nono) skrev 2014-08-15 15:04:18 följande:

    Med den attityden hade du inte kommit in över tröskeln här. Inte konstigt att biomamma ibland framstår som "gåpåiga".


    Då hade du åk ut fortare än kvickt av mitt ex som sätter sina/våra barn i första hand!
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Nenne666 skrev 2014-08-15 18:42:30 följande:

    Åh fy... Nej en sån person hade jag motat i dörren med din attityd . Hujedamig! Vem är du att tro att du har rätt att träffa någon öht?


    Rätten jag har att veta vem mina barn spenderar sin vakna tid med! Men du behöver inte lägga dig i. Det är något jag och mitt ex kommit fram till. Om en blivande sambo flyttar in så är det av stor vikt att även pappan eller då mamman träffar denne och etablerar en bra relation just för barnens skull. Och den relationen är guld värd att inte behöva vara orolig hemma för barnen och inte veta vem det är som bor med dem! Så om du tycker det är så hemskt så ska du inte bli sambo med någon som har barn och sätter dem i första hand! Nu har enbart jag som mor träffat två (egentligen en för mycket) blivande sambos som faktiskt var och är väldigt trevliga och förstående. Mitt ex har inte träffat någon då jag bor ensam med barnen och har ingen i mitt liv.
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Nenne666 skrev 2014-08-15 18:44:11 följande:

    Tror jag iofs att ditt ex gör . Men vart kommer du in i bilden?


    Se inlägg 41
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Anonym (nono) skrev 2014-08-15 18:54:30 följande:

    Bestämmer du vad ditt ex gör?? Och just det att exet inte kommer över tröskeln här kan ju faktiskt bero på att barnet kommer i första hand.


    Jag känner honom väldigt bra. Gör du det?
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Nenne666 skrev 2014-08-15 18:54:00 följande:

    Går du igenom hela hans umgänge då också eller? Du har inte rätt till någonting öht. Men håller med om att det är en god ide att få en bild av vilka ens barn möter. Men kräva kan du inte göra ens den dagen ditt ex säger nej.


    Bara de som flyttar in, de träffar jag och vice versa. Men varför bryr du dig om hur vi har det? Detta är något mitt ex egentligen var så bestämd över, att ingen man bara ska flytta in hos hans döttrar som han inte har träffat och lärt känna (i den mån det går). Och jag håller med! Så varför är ni så upprörda över vårt upplägg? Förstår faktiskt inte.
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Anonym (nono) skrev 2014-08-15 18:57:07 följande:

    Vad kul för ditt ex nya att bli bedömd av dig. Om hon/han vägrar då? Måste ditt ex göra slut med personen ifråga då.?


    Har inte hänt då alla varit väldigt trevliga och velat träffa mig för att etablera en kontakt då barnen inte är så gamla så blir även bonusmamman ganska involverad i deras liv. Så detta är något de själva velat eftersom man ringer hem till varandra, träffas och umgås när det behövs och involverar barnen på alla de sätt med skola, aktiviteter, vänner, utflykter, bilskjutsande ja osv. Vad är det som är så konstigt?
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Anonym (nono) skrev 2014-08-15 18:59:30 följande:

    Jag känner inte ditt ex vad jag vet. Men jag känner mitt ex och han skulle aldrig någonsin kräva nåt sånt av mig och jag skulle aldrig kräva att träffa hans nya. Jag känner honom så väl att jag helt litar på hans omdöme.


    Det bryr jag mig inte om för fem öre.
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Anonym (nono) skrev 2014-08-15 19:10:08 följande:

    Det är inget konstigt om alla vill. Men säg så här då exet nya vill inte träffa dig. Hon/Han har sagt ifrån om att hjälpa ditt ex med barnen. Personen ifråga kommer "bara" finnas som extravuxen och vid nödfall tex om ditt ex är sjuk så kör hon/han barnen inte annars.

    Och även om ni kommit överens om att ni bara ska ha nya partners som är villiga att dela ansvar för baren fullt ut så har ju kärlek gjort människor till förbytt.


    Nej en sådan kvinna är inget att ha enligt mitt ex då de inte värdesätter hans barn till den grad han vill! En sådan kvinna går kanske an till att ha kul med, men inte mer än så och absolut inte att hon flyttar in. Sådana gynnar inte barnen.
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Anonym (nono) skrev 2014-08-15 19:10:08 följande:

    Det är inget konstigt om alla vill. Men säg så här då exet nya vill inte träffa dig. Hon/Han har sagt ifrån om att hjälpa ditt ex med barnen. Personen ifråga kommer "bara" finnas som extravuxen och vid nödfall tex om ditt ex är sjuk så kör hon/han barnen inte annars.

    Och även om ni kommit överens om att ni bara ska ha nya partners som är villiga att dela ansvar för baren fullt ut så har ju kärlek gjort människor till förbytt.


    Missade att svara på din sista fråga, nej de behöver absolut inte dela ansvaret för barnen fullt ut, men de måste vara involverade då de behöver omvårdnad och annat runtomkring som sker med skola, vänner, hobbys, aktiviteter, det dagliga runtomkring, ja i mångt och mycket. Man kan inte ha en sambo som bara sitter och tittar på tv när man har två mindre barn.
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Nenne666 skrev 2014-08-15 19:15:05 följande:

    Det är vad han säger till dig ja.


    Känner du honom? Och hur menar du att han hade smygit in en sambo utan att säga till varken för barnen eller mig? Jag förstår inte hur du menar nu? Mitt ex är en glad prick, social, ärlig och trevlig. Det ligger inte i hans natur att ljuga för mig, finns ingen anledning. Vi är fortfarande bra vänner och vi trivs i varandras sällskap. Hör och häpna vi brukar gå och handla gemensamt till barnen för att sedan gå ut och äta på restaurang, ibland har även den nya sambon följt med och det har varit trevligt att lära känna sambon bara genom att shoppa.
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Anonym (T) skrev 2014-08-15 19:18:07 följande:

    Tomten är far till alla barnen.

    Vet inte om det skulle passa varken mig eller min man eller barnen?


    Jag förstår inte?
  • Anonym (Träff vem är DU)
    SupersurasunkSara skrev 2014-08-15 19:28:12 följande:

    Jodå, det går alldeles utmärkt att inte ta något som helst ansvar för sin partners barn. Klarar denne inte av att ta hand om barnen själv menar du? Att lämna, hämta osv?

    Jag förstår hur du tänker, jag vill själv inte leva så, jag tar det ansvar jag vill, men huvudansvaret är makens.

    Inte heller skulle det falla mig in i att tvätta våra kläder men inte makens barns osv.

    Men om min man krävde att jag tog del i omvårdnaden som jag inte hade lust att ta så skulle jag undra om han var kapabel till att ha umgänge med sitt barn.


    Jag förstår, det där är svårt. Det har mitt ex också påpekat för mig och sagt att det till en början inte är så självklart med rutiner och annat som måste synkroniseras. men jag vet att sambon har det mesta rörande barnen, men då de är små så vet jag att den nya sambon också involveras. Jag som lever ensam har aldrig behövt ställas inför detta så jag kan inte svara dig, det kanske beror mycket på hur den nya sambon är som person? ja jag vill inte ha in en ny man just av sådana anledningar. Jag har mina rutiner och vill inte ändra på något och blanda in någon yttre som kanske inte ens kommer tycka om mina barn, det är en rädsla kanske lättare när barnen är större och mer självgående? Svårt det där då det beror från person till person.
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Anonym (nono) skrev 2014-08-15 19:31:58 följande:

    Det går utmärkt att låta bioföräldern ta helt ansvar för barnen jo. Hur skulle denne annars klara sig om denne var ensamstående?


    Jag kan tyvärr inte svara på den frågan eftersom jag valt att inte ta in någon alls i våra liv då barnen är små. Är för rädd för det.
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Nenne666 skrev 2014-08-15 19:38:52 följande:

    Men han har ingen redovisningsplikt till dig och att du inbillar dig att han nu och för alltid kommer vara dig lojal är rätt naivt. Ni verkar ha det supermysigt hela stora familjen. Men allt kan ändras. Du är ett ex av en anledning.


    Har jag sagt att han har redovisningsplikt inför mig, nej. Men VI har bestämt att blir det så seriöst med någon att denna flyttar in som sambo så vill mitt ex träffa denne och jag träffar hans för att träffa dem och veta vem det är barnen bor med. Detta är vad vi kommit överens om. Och detta är inget som kommer vara livet ut, men så länge som barnen är små. Och det kanske inte ens behöver då det är seriöst med hans nya sambo. Gissar på att det blir bröllop då hon dessutom är gravid. För min del vet jag inte hur det blir då jag är ensam.
  • Anonym (Träff vem är DU)
    SupersurasunkSara skrev 2014-08-15 19:42:01 följande:

    Mycket mycket svårt ja. Svårare för män upplever jag det som då många män gärna lägger över ansvaret på kvinnorna vare sig de vill eller inte.

    Män har sällan samma krav på sig. Din sambo verkar ju dock ta fullt ansvar för sina barn vilket borgar för ett bra samboskap med någon.

    Jag hade gärna haft makens barn på heltid, men nu är det inte så och jag är morgonpigg så då skulle det kännas löjligt att säga till hans son att han får gå och väcka pappa om han vill komma upp.

    Däremot så har jag lyxen att slippa gå upp om jag någon morgon vill sova

    Samma sak om vi hade haft varannan v, min man börjar tidigt, så då lämpar det sig bättre att jag lämnar på dagis istället för att min man skulle tvingas försöka byta jobb eller försöka börja senare (han jobbar delvis på byggen = ingen kan börja innan han kommer) men jag MÅSTE ju inte ta det ansvaret då det inte är mitt barn.


    Ja, jag kan tänka mig att det inte är lätt att ta in någon ny i en familj. Men ni verkar ha fått ett fint flyt med rutiner, och du verkar vara en fin sambo som hjälper till med barnen så att pappan kan arbeta, det är lite det jag menar. Jag förstår också att du inte måste, utan du vill! Super bra för barnen att ha fina förebilder och för hela familjebilden att hjälpas åt och ta hand om varandra! Mitt ex sambo är också lite som du, hon vill hjälpa till i den mån nu hon gör det. Jag vet att hon lämnar barnen varje fredag eftersom hon är ledig fredagar, medan mitt ex tar de andra dagarna barnen är där, så nog måste man få in rutiner på frivillig basis!
  • Anonym (Träff vem är DU)
    Nenne666 skrev 2014-08-15 19:48:12 följande:

    När du uttrycker dig såhär så låter det som liknande upplägg som dom flesta normalfungerande familjer med barn sätter upp. Det va ditt arroganta inlägg för några sidor sen som jag reagerade på.


    Var jag arrogant? Ja jag kanske uttryckte mig lite surt då ts verkade arg och misstänksam mot barnens mamma som bara ville se barnens rum, det tyckte jag var illvilligt och INTE alls bra för barnen och hela familjen och sådant bådar inte gott för framtiden!
  • Anonym (Träff vem är DU)
    SupersurasunkSara skrev 2014-08-15 19:57:29 följande:

    Min man hade inställningen att han rättar sig efter våra rutiner då jag har barn på heltid.

    Med hans son så ändrar vi lite rutiner som att vi äter lagad lunch på helgen. Vanligen så gör mina något själva då de är tonåringar Men när hans son är här så lagas det till alla eftersom han behöver äta mer 'ordnat'.

    Så länge allt sker på frivillig basis så blir det för det mesta bra. Det är när tvånget kommer in som det blir strul  och i ditt första inlägg lät det som att du var en rabiat mamma som krävde att ditt ex sambos rättar in sig i ledet Även om det förmodligen inte var så du menade förstår jag nu. 


    Låter ju kanon!

    Nej så hemsk är jag inte, men väldigt beskyddande med mina små töser
Svar på tråden Hjälp!! Ex kommer på besök!!!