• Annatt

    Friskola för att slippa invandre

    Kanske låter dumt men jag vill inte att mina barn ska påverkas av invandrarnas livssyn. Är det rätt att placera dessa i friskola med bara svenska elever? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-16 16:01
    Invandrare* såklart, ursäkta felstavningen.

  • Svar på tråden Friskola för att slippa invandre
  • mr me

    Ja, det låter väldigt vettigt, omtänksamt och förståndigt.

    Lyssna inte på självutnämnda godhetsapostlar som går på tabletter och totalt tappat verklighetsförankringen. De vet inte vad de pratar om och häver ur sig påhopp som "vidrig" och "rasist" i ren desperation över att deras rosaskimrande utopiska drömvärld håller på att spricka.

    Den har iofs spruckit för länge sedan, den har aldrig ens existerat, men det som händer för många "antirasister" just nu är att den lilla gnutta förnuft de faktiskt har kvar sakta men säkert hunnit ikapp dem. Och då blir man rädd och skrämd och slår ifrån sig med allt hat man kan uppbringa.

  • tobbe01
    Annatt skrev 2014-08-16 15:36:41 följande:

    Kanske låter dumt men jag vill inte att mina barn ska påverkas av invandrarnas livssyn. Är det rätt att placera dessa i friskola med bara svenska elever? 


    Herregud vilken "begåvad" fråga. Är du på riktigt?
  • ursula

    Självklart, Mina barnbarn skulle aldrig få gå i en blatteskola.

  • Annatt

    Jag vill att mina barn ska umgås med individer som är till gagn för deras egen utveckling. Jag tror det blir destruktivt att ha dem i kommunal skola i det område vi bor.

    Jag vill skydda barn från allt destruktivt och känner mig uppriktigt otrygg med något annat. 

  • Annatt

    Vi har tidigare besökt den aktuella skolan och jag kan verkligen inte se att våra barn skulle kunna passa in i den miljön. 

  • Tiny578

    Du vill att dina svenska barn ska gå i en svensk skola med svenska elever? Definitvt rasist.

    Skämt åsido, vad skulle det vara för fel på det.

    Bara i våran "brave new world" där gott är ont och ont är gott är detta rasistiskt.

  • tobbe01
    Morningglory skrev 2014-08-16 15:51:24 följande:

    Vi är många som planerar så för framtiden.


  • tobbe01
    Annatt skrev 2014-08-16 16:00:35 följande:

    Jag vill att mina barn ska umgås med individer som är till gagn för deras egen utveckling. Jag tror det blir destruktivt att ha dem i kommunal skola i det område vi bor.

    Jag vill skydda barn från allt destruktivt och känner mig uppriktigt otrygg med något annat. 


  • kudden12

    Sitter i samma sits, vill absolut inte att min pojke ska gå i invandrartät skola,
    Jag vill att han ska vara trygg under sin skolgång.

Svar på tråden Friskola för att slippa invandre