• Rubjan

    Man: Bo med flera kvinnor?

    De kvinnor som arbetar är ofta trötta för att orka med det umgänge männen vill ha, så utomlands har man flera kvinnor hemma eller en älskarinna.  Även vi får ha det och en del har provat. Det verkar ganska praktiskt och alla får ha det skönt.

    Omvänt för kvinnor med flera män är ett annat ämne och får gå i en egen tråd. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Man: Bo med flera kvinnor?
  • ölburk2
    Dannyboy skrev 2014-08-19 13:48:05 följande:

    Är inte en sur kärring tillräckligt?


    Absolut, därför är det mycket bättre med två glada å lyckliga kvinnor.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • greta2

    Har man flera kvinnor utomlands. Inte i de flesta länder och inte alltid i muslimska länder heller. Det är nog inte så lätt som du får det till och jag tror inte att de flesta nappar på erbjudandet heller. Nej, jag är hellre själv än lever tillsammans med ett par.

  • Vinter ide

    Mja två eller fler mot en är lite fusk fast det är klart om nu de försörjer mig så (he he) ligga och käka vindruvor i soffan

  • Blackred
    Rubjan skrev 2014-08-17 10:01:42 följande:

    De kvinnor som arbetar är ofta trötta för att orka med det umgänge männen vill ha, så utomlands har man flera kvinnor hemma eller en älskarinna.  Även vi får ha det och en del har provat. Det verkar ganska praktiskt och alla får ha det skönt.

    Omvänt för kvinnor med flera män är ett annat ämne och får gå i en egen tråd. 


    Hej!
    Lever polyamoröst. Det funkar
  • Blackred
    Blackred skrev 2014-09-05 08:51:51 följande:
    Hej!
    Lever polyamoröst. Det funkar
    Möter ofta er attetyd när man pratar poly och flersamhet med monogma män. Skall du bara knulla eller vill du har ett förållande med dessa kvinnor?
  • Zerafina

    Skulle gärna vilja se en polyrelation som verkligen fungerar. I mitt tycke är det endast ett självbedrägeri och leder till olycka för en eller flera av parterna. Har levt i en sådan relation och har djup och flerårig erfarenhet av poly-livsstilen och har ännu inte sett en fungerande s.k flersam relation. I mitt tycke är det en enbart en eufemism för att få knulla runt men ändå behålla kakan. Aldrig mer poly..

  • Rubjan
    Zerafina skrev 2014-10-20 00:42:42 följande:
    Skulle gärna vilja se en polyrelation som verkligen fungerar. I mitt tycke är det endast ett självbedrägeri och leder till olycka för en eller flera av parterna. Har levt i en sådan relation och har djup och flerårig erfarenhet av poly-livsstilen och har ännu inte sett en fungerande s.k flersam relation. I mitt tycke är det en enbart en eufemism för att få knulla runt men ändå behålla kakan. Aldrig mer poly..
    Antagligen mer för män än kvinnor.
  • Zerafina
    Rubjan skrev 2014-10-21 05:24:35 följande:

    Antagligen mer för män än kvinnor.


    Rent krasst så tror jag det med. Du får gärna berätta om din relation, hur den ser ut.. hur många är ni? Era roller?
  • Zerafina

    Hur ser er relation ut då?

    Inget funkade. Oklar var man stod i relationen, min partner åsidosatte mina känslor mot att han fick sin vilja fram, mina åsikter var inget värda etc etc..


    Blackred skrev 2014-10-21 20:51:25 följande:

    För oss tre funkar det jättebra. Vad var det som inte funkade i din polyrelation?


  • Rubjan
    Zerafina skrev 2014-10-21 09:23:33 följande:
    Rent krasst så tror jag det med. Du får gärna berätta om din relation, hur den ser ut.. hur många är ni? Era roller?
    Vi är 2+2 men får gärna bli en stor flicka till.
  • Rubjan
    Zerafina skrev 2014-10-22 08:37:06 följande:
    Hur menar du?
    Mer vanligt med män som behöver tömma sig och har kvinnor som är trötta.
  • Blackred

    Bland det viktigaste i vår polyrelation är vår komunikation. Vi pratar och pratar... Ser varandra, bekräftar varandra och ger varandra svängrum. Den enes lust går inte ut över någon annan.
    Vi lever i ett öppet polyförhållande bestående av två hetromän med en kvinna. 

    Kram


    Martin
  • rlevitte
    Zerafina skrev 2014-10-20 00:42:42 följande:

    Skulle gärna vilja se en polyrelation som verkligen fungerar. I mitt tycke är det endast ett självbedrägeri och leder till olycka för en eller flera av parterna. Har levt i en sådan relation och har djup och flerårig erfarenhet av poly-livsstilen och har ännu inte sett en fungerande s.k flersam relation. I mitt tycke är det en enbart en eufemism för att få knulla runt men ändå behålla kakan. Aldrig mer poly..


    Du får nog vara lite mer specifik.  Jag tycker att man lika gärna kan hävda att mono-livsstilen inte funkar.
    Zerafina skrev 2014-10-22 08:40:19 följande:

    Inget funkade. Oklar var man stod i relationen, min partner åsidosatte mina känslor mot att han fick sin vilja fram, mina åsikter var inget värda etc etc..


    Ah men titta, du var ju lite mer specifik.
    Men du, just det där, vad får dig att tro att det är specifikt för poly?

    Det jag vill peka på är att det inte har så himla mycket med formen på relationen att göra.  Det finns relationer där det blir obalanser mellan ingående personer, och då visar sig den relationen oftast inte funka (om man inte reder ut det i varje fall).
    Rubjan skrev 2014-10-21 05:24:35 följande:
    Antagligen mer för män än kvinnor.
    Det är en teori, men jag kan inte påstå att jag ser den så himla mycket, utan det är nog rätt jämnt fördelat, eventuellt med en aning övervikt av kvinnor, i varje fall i min bekantskapskrets (den är rätt stor).  Jag har för närvarande relationer med några kvinnor, och de har i sin tur ytterligare män i sitt liv.  Så nä, det tycks vara rätt så blandat.
Svar på tråden Man: Bo med flera kvinnor?