Inlägg från: Anonym (Passionata) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Passionata)

    Kanske förstört en familj..

    Anonym (yngve) skrev 2014-08-19 08:46:00 följande:
    Grattis
    Du innehar nu den eminenta titeln "family wrecker"

    Bra jobbatSkrattande
    Det finns två personer som kan förstöra en relation: den ena i relationen, och den andra. Vad alla andra utomstående gör spelar ingen roll om de två i relationen håller sig till varandra.

    Sen självklart ska vi kvinnor inte göra andra kvinnor illa. Skärpning. Om det ändå bara är ett litet knull kan det hoppas över. Folk som blir kära i varandra är en annan femma då det inte är hugget i sten att relationen idag är den bästa han/hon/hen/den kan ha...
  • Anonym (Passionata)
    Dixie skrev 2014-08-19 09:51:05 följande:
    borde det inte vara så att gifta män endast ligger med sin fru!? 
  • Anonym (Passionata)
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 10:05:13 följande:

    Scenario:

    40-års fest, jag känner/känner till dom närvarande gästerna. Jag är fullständigt medveten om att småbarnspappan Pär är gift. Jag är singel.

    Men jag bestämmer mig ändå för att honom ska jag ha innan kvällen är slut. Jag gör honom uppmärksam på mig, jag flirtar, gör närmanden, är ständigt i närheten. Jag lockar och pockar. Vid midnatt får jag med mig honom in i ett sovrum och trots lite halvhjärtat motstånd och protester så får jag honom dit jag vill. Vi har sex. Fullbordat samlag.

    Så inget av detta ovanför är mitt ansvar? Inget är mitt fel? Jag var ju den oskyldiga singeln som bara var lite kåt....


    Är han inte karl nog att säga NEJ, borde han inte heller vara gift.
    Du kör med samma typ av diskussion media, som gör att alla män framstår som meningslösa sexberoende, offer-för-situationen-typer som inte tar kan ta ansvar för sina handlingar.

    Hade mr skitsnygg kommit fram till mig och flirtat och tjofaderuttan hade jag sagt "Men vad fan skärp dig, jag är upptagen", hade människan fortsatt hade jag nog kallat den patetisk.

    I ditt scenario så antingen ville han och gjorde det han ville - dvs hans fel
    Eller så ville han inte men du tvingade honom - våldtäkt
  • Anonym (Passionata)
    Nyfiken gul skrev 2014-08-19 10:29:02 följande:
    så det är fritt fram att ligga med gifta män helt enkelt?
    Det är inte fritt fram för gifta personer att ligga med andra än sin partner nej..ja såvida de inte har nån specialöverenskommelse.

    Som singel har man rätt att ligga med vem man vill för man ansvarar för sig själv..och sin partner..som man inte har. Det är inte singels ansvar att vårda den giftes relation.

    Sen självklart borde man inte jaga gifta personer..de är ju upptagna, och vem vill börja sexa runt med någon man inte kan få på heltid. Det är ju bara slöseri med tid.

    Den gifte kanske dessutom borde skilja sig eftersom han uppenbarligen inte älskar sin partner tillräckligt mycket för att vara trogen.
  • Anonym (Passionata)

    Det finns typer som är mottagliga för flirt, som lätt tar steget över, sen finns det andra som aldrig skulle göra det.

    Jag tror att du Nyfiken Gul nångång levt med någon som är den första typen, med tanke på hur starkt du reagerar.

    Det är som att erbjuda folk knark...här ta, du blir kul, ja jag bjuder, nej vi säger inget till nån, kom igen så festar vi, blinkblink.
    De flesta säger nej, men några säger ja.
    Varför?

  • Anonym (Passionata)
    Ogago skrev 2014-08-19 10:59:34 följande:
    Jag ser det som självklart. Om någon knullar runt med andras flickvänner och fruar så släpper jag inte honom i närheten av min partner. Det handlar om respekt. Respekt gentemot mej. Mina vänner ger mej den respekten. Annars vore dom inte mina vänner.

    TS får sin rättmätiga sociala bestraffning. Vem går hon på nästa gång? Vems äkta man, vems pojkvän, vems partner? Jag vill inte ha henne i närheten av mej.

    Det finns snattare som är portförbjudna i vissa affärer. Vem klagar då?
    Men du kan inte TA, eller snatta, en människa.
    Den otrogen gör ett val.
    Det finns fler som säger nej vid flirtar.

    Lustig diskussion det här

    Är det bolagets fel att den alkoholiserade blev full, de sålde ju till honom.
    Är det trafikverkets fel att den utan körkort körde och krockade, vägen såg ju så inbjudande ut.
    Är det XX fel om jag väljer att knulla honom när jag är i ett förhållande, eller är det kanske ett beslut jag tar och är då ensam ansvarig för mitt beslut?

    Tvång är en sak, men otrohet handlar väldigt sällan om tvång, det handlar om kåthet, spänning och säkerligen tristess på hemmaplan. Inte rätt, men det brukar finnas djupare förklaring än att någon flirtar. Tänk om en skitful hagga flirtat, då hade han säkert sagt nej.
  • Anonym (Passionata)
    Anonym (yngve) skrev 2014-08-19 11:13:15 följande:
    Jag menade inget illa utan försökte förstå Nyfiken Guls sätt att reagera. Ofta har man upplevelser, bra som dåliga, med i bagaget som påverkar, och i hennes fall blev tonen personlig.

    Personligen anser jag att bara jag ansvarar för mina handlingar och vad folk än erbjuder mig, kan jag säga JA eller NEJ, och även Fuck off, visst, ok, nja inte idag, sen kanske...

    Vem jag är och vad jag står för, påverkas inte av andras tjat - kom igen då så knullar vi.

    Man gör ett val och det ska inte spela någon roll hur mycket någon trugar, tjatar eller ber om det. Som jag skrev förut...hade folk reagerat med olika svar på en som raggat på en, som denne var skitsnygg eller gräsligt ful.
    Man väljer. Dig kan jag tänka mig att ha sex med, dig inte..eller som i mitt fall..ingen, förutom min partner.

    Sen att jaga upptagna personer hoppas jag bara görs om man har ett genuint intresse för personen. För ett knull, om man lyckas få igenom det men sen inte vill något mer, är onödigt om det riskerar att förstöra en familj, speciellt om det är barn inblandade.

    Det är ingen hemlighet att killar är lite korkade och lättmanipulerade, men de borde ändå ansvara för sina handlingar. De kan ju alltid ringa och fråga sin partner om det är ok om de sätter på en annan...nej just det, vissar jobbar med bakom-ryggen-grejen = dvs inget att ha.
  • Anonym (Passionata)
    Anonym (eva) skrev 2014-08-19 11:26:52 följande:

    Så på fullaste allvar tycker ni det är helt okej att era bästa och närmaste singelvänner limmar på er partner så länge hen säger nej?

    helt ärligt? Kan ni verkligen sitta lugnt kvar utan att reagera gentemot kompisen?

    har jag mycket svårt att tro..


    Skulle det hända skulle denna person inom två sekunder inte längre klassas som vän. Problemet löst.

    Så nej det är inte ok när vänner gör så.
  • Anonym (Passionata)
    Anonym (Caroline) skrev 2014-08-19 22:19:51 följande:
    OBS! OBS! Detta är ett resonemang hur det kan resoneras kring detta fenomen så ingen blir förskräckt nu.

    Jag kan alltså som fru erbjuda dig massor av saker tex dra ut alla tänder och klippa av håret och tatuera din kropp om du har varit med min man och då måste inte jag respektera din vilja utan kan truga tills du säger att det är ok (kan kanske använda lite kvinnlig list eller hot) och då har jag ju ditt medgivande, precis som en singel kan truga hos en upptagen tills singeln får sin vilja igenom och knullar. Du knullar min man och jag tatuerar din kropp i något vackert i mina ögon. Det hade varit helt ok? För man kan övertala till att få sin vilja igenom utan att behöva respektera ett första nej?
    Fast frågan är hur hårt singeldamen behövde truga?
    Jag tror inte hon bönade och bad och förförde utan troligtvis var han ganska med på noterna..tristess i sitt eget liv, spänning, fylla, kåthet..ursäkterna brukar komma haglande.
  • Anonym (Passionata)
    AnooYoo skrev 2014-08-20 08:08:43 följande:
    Är det inte tvärtom; gifta män ligger inte med andra?
  • Anonym (Passionata)
    Anonym (ditt fel) skrev 2014-08-20 08:55:39 följande:
    Jaha, men då är det okej att jag ligger med din fru/man.  Skrattande
    Om min snubbe skulle välja att ligga med dig så är det väl honom jag ska vara arg på. Sen om du är nån Anna, Maria, ful, snyggt, bra, dålig, spelar ingen roll, han har ett förhållande med mig och det spelar ingen roll vem du är. 

    Raggar du på honom ska han säga nej
    Envisas du hoppas jag att han finner dig patetisk

    Har ni sex ändå är det hans val, dvs han väljer att vara otrogen. 
    Han hade ju lika gärna kunna gå hem och sätta på mig om kåtheten tog överhand.
  • Anonym (Passionata)

    Vi gör ju aktiva och medvetna val även om vi är fulla. Inte så bra val då vi inte bryr oss lika mycket om konsekvenserna, men ändock val.

  • Anonym (Passionata)
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-08-20 11:23:50 följande:
    Det är just det att med alkohol försvinner konsekvenstänkandet. Det är därför folk kör bil fulla, slår andra när de är fulla, ligger runt när de är fulla.

    Både TS och mannen verkar ha svårt med alkoholen då båda tappar konsekvenstänkandet eftersom flickvännen var med på festen. Vill man inte hamna i konflikt som singel ligger man inte med upptagna och är man upptagen och inte vill hamna i konflikt med sin partner ligger man inte med andra. Lätt att tänka på. Men klarar man inte av att tänka rationellt med alkohol i kroppen borde man undvika att dricka alkohol.
    Två barn drar ut och cyklar. En av dem får inte cykla så långt för sina föräldrar. Ska den som fick då straffas för att den som inte fick aktivt valde att göra något den inte får?

    Alla vuxna människor är ensamt ansvariga för sina beslut. Finns alternativet JA, finns också NEJ. Att skylla på alkohol och bla bla är bara löjligt. Skyll på förhållandet istället, det som inte är värt att vårda 24-7.

    Det kan aldrig vara någon annans fel (om vi hoppar över under pistolhot och liknande) om jag gör saker jag inte borde. Kan jag säga nej men väljer att inte göra det, har jag valt.
  • Anonym (Passionata)
    Anonym (yngve) skrev 2014-08-20 11:40:31 följande:
     Förlorare har alltid ursäkter..
  • Anonym (Passionata)

    Kan inte vi som klarar av att säga NEJ vara en grupp, så kan JA-sägarna-knullarna, vara en annan :)

Svar på tråden Kanske förstört en familj..