• Anonym (Mhm)

    Ni som träffade en annan under er förhållande, vad gjorde ni?

    Ni som var i ett förhållande och hade barn ihop, och under förhållandet träffade en ny - vad gjorde ni? Lämnade ni er sambo för den nya, eller stannade ni kvar? Och hur gick det?

    Behöver veta då jag är i den sitsen. Har sambo och barn, och har nu träffat en annan. Inte bara en annan, utan drömmannen själv. Går inte att förklara hur, men han är verkligen den rätta! Det är så mycket mer än bara en liten förälskelse. Dock så vet jag inte om jag borde lämna min sambo. Vi är ju trots allt en familj, och jag älskar honom. (Även om det inte känns son förr). Vet inte alls vad jag vill!

    Då berätta hur ni gjorde! Inga påhopp tack, jag är vuxen och vet själv vilken situation jag satt mig i.

  • Svar på tråden Ni som träffade en annan under er förhållande, vad gjorde ni?
  • Anonym (tänk själv)

    Eventuella svar på detta kommer att bygga på olika erfarenheter. För nån var det kanske rätt att lämna, för en annan inte. Det finns alltid möjligheten att man ångrar sig, eller grämer sig över vad man inte gjort. Så på vilket sätt är det viktigt för dig att veta vad andra har gjort? Det viktiga är väl vad som är rätt för dig, i din situation? Det kan ingen annan berätta för dig.

  • bibo

    Varför inte testa att ta en paus från din älskare? Kan vara bra å få lite distans och kunna ge din sambo en ärlig chans innan du går isär. Kanske prata med din sambo om att du funderar på att gå isär? Det kanske blir bättre mellan er och du inser att det bara var nyhetensbehag och en verklighetsflykt med älskaren. Eller tvärtom vem vet men du kanske borde försöka med din sambo först innan du bestämmer dig.

  • Anonym (Mia)
    Anonym (tänk själv) skrev 2014-08-19 09:18:50 följande:

    Eventuella svar på detta kommer att bygga på olika erfarenheter. För nån var det kanske rätt att lämna, för en annan inte. Det finns alltid möjligheten att man ångrar sig, eller grämer sig över vad man inte gjort. Så på vilket sätt är det viktigt för dig att veta vad andra har gjort? Det viktiga är väl vad som är rätt för dig, i din situation? Det kan ingen annan berätta för dig.


    Bara ett tips. Man faller inte för någon annan om man lever i någon relation, där man verkligen mår bra. Gräset kan absolut vara grönare på andra sidan staketet (mot alla moralkärringars påståenden). Jag valde andre sidan staketet för 12 år  och det var det bästa jag kunde ha gjort för både mig och mina barn. Men tänk själv har alldeles rätt. Alla är vi olika.
  • Johan75
    Anonym (Mia) skrev 2014-08-19 09:27:28 följande:
    Bara ett tips. Man faller inte för någon annan om man lever i någon relation, där man verkligen mår bra. Gräset kan absolut vara grönare på andra sidan staketet (mot alla moralkärringars påståenden). Jag valde andre sidan staketet för 12 år  och det var det bästa jag kunde ha gjort för både mig och mina barn. Men tänk själv har alldeles rätt. Alla är vi olika.
    Så du applicerar hur det var för dig på alla andra? Och kallar andra för moralkärringar? 

    Att man inte mår bra i ett förhållande behöver inte heller bero på förhållandet utan kan lika gärna ligga på den enskilda personen. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (lilla jag)

    Jag lämnade. Inte för den andra, egentligen, utan för att jag ville vara fri. Ville göra vad jag ville, var inte beredd att anpassa mig efter nån annan längre.

    Det blev givetvis inget med den andre ändå. Och de första månaderna levde jag som singel. Var nöjd med livet och kände mig fri. Efter 5 månader ångrade jag mig. Insåg att vardagen med exet var det jag ville ha innerst inne. Saknade det vi hade.

    Nu kämpar jag varje dag för att det ska bli vi igen. Slits mellan hopp och förtvivlan dagligen. HÅllt på att kämpa 9 månader och vet fortfarande inte om detta elände jag utsatt mitt ex för går att rätta till

  • Anonym (Mia)
    Johan75 skrev 2014-08-19 09:37:11 följande:
    Så du applicerar hur det var för dig på alla andra? Och kallar andra för moralkärringar? 

    Att man inte mår bra i ett förhållande behöver inte heller bero på förhållandet utan kan lika gärna ligga på den enskilda personen. 
    Nix. Jag tror att jag varit ganska tydligt, inte tydligt nog känns det som. Jag applicerar inte något på någon. Som sagt, alla är vi olika och ja, jag har träffat på ganska många "moralkärringar" här på FL när det gäller att välja andra sidan staketet. 
    Nu spelar det väl inte större roll av vilken anledning man inte mår bra i ett förhållande utan att det bara är så. 
  • Johan75
    Anonym (Mia) skrev 2014-08-19 09:45:54 följande:
    Nu spelar det väl inte större roll av vilken anledning man inte mår bra i ett förhållande utan att det bara är så. 
    Det spelar ju stor roll ifall det är "grönare gräs" man är ute efter, framförallt i ett längre perspektiv. Ligger det något underliggande problem hos en själv så är det knappast så att en ny gräsmatta kommer fortsätta att vara grönare än den gamla.
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Mia)
    Johan75 skrev 2014-08-19 09:52:10 följande:
    Det spelar ju stor roll ifall det är "grönare gräs" man är ute efter, framförallt i ett längre perspektiv. Ligger det något underliggande problem hos en själv så är det knappast så att en ny gräsmatta kommer fortsätta att vara grönare än den gamla.
    Och det är JAG som applicerar mitt val på alla andra? Snacka om att döma andra i förväg. Människan, inte någon kräver av vare sig dig eller ts att lämna sin respektive. Jag bara svarade på ts. Det här är bara min historia. Jag har inte en aning varför du reagerar så starkt på just mig, men någon anledning har du väl. 
    Förresten, än en gång, i några enstaka fall, även om du har svårt att tro på detta, kan den ny gräsmatta kommer fortsätta att vara grönare än den gamla. Jag lever det varenda dag sedan 12 år tillbaks. 
  • Leo the cook

    TS, bäst att följa sin intuition även om det känns läskigt. 

    Johan75: för mycket sprit och för lite sex?

  • Anonym (Säkerhet)

    Stå aldrig kvar på en platå i rädsla för att nästa inte håller. Om platsen du stod på var stabil så skulle du inte börjat se dig om efter annat från första början...

Svar på tråden Ni som träffade en annan under er förhållande, vad gjorde ni?