• Anonym (c)

    Vad gäller på fritids?

    På min 6 årings fritids  finns ingen grind. Barnen kan gå därifrån närsomhelst.
    När jag frågade en personal varför det var så, hade hon inget svar. Hon skulle fråga dom andra, men har inte fått svar än.

    Hur är det på era barns fritids?
    finns det grindar där, eller kan era barn också gå om dom vill?
    Skall det vara så??

  • Svar på tråden Vad gäller på fritids?
  • Harmagedon

    Mitt barns fritids är i samma lokaler som skolan och nej det finns inget staket runt skolgården. Eller jo det finns ett " osynligt staket" dvs gränsen för skolgården som alla barn vet att de inte får lämna. Ett verkligt staket skulle behöva se ut som de de har runt skyddsobjekt för att vara mer effektivt.

  • Tirem

    Inga grindar eller staket här heller... Han har nu börjat 1:an och det har inte varit några problem alls under hela det året han fick förskoleklass.

  • Anonym (c)

    Det skall vara så då. Fan.
     Min 6 åring skulle lätt kunna gå därifrån. Även fast hon vet att hon inte får.

  • Drottningen70

    Inga grindar härheller. Är inte överlycklig över det. De osynliga gränserna som de fått visade för sig fungerar nu när allt är nytt och lite läskigt. Men jag kan garantera att min äventyrare kommer att rymma inom några månader :(

  • Drottningen70

    Dessutom är det flera vattendrag och bilvägar bara meter från de osynliga gränserna.

  • Smulu

    Inga grindar på min dotters skola/ fritids heller.

    De är ju stora nog nu att kunna få lite mer frihet. De vet att de ska vara på skolgården och om bara några år kommer de gå själva dit och hem.

    Lika bra de får börja med lite itaget:)

  • Anonym (c)
    Drottningen70 skrev 2014-08-19 22:16:29 följande:

    Inga grindar härheller. Är inte överlycklig över det. De osynliga gränserna som de fått visade för sig fungerar nu när allt är nytt och lite läskigt. Men jag kan garantera att min äventyrare kommer att rymma inom några månader :(


    Drottningen70 skrev 2014-08-19 22:17:42 följande:

    Dessutom är det flera vattendrag och bilvägar bara meter från de osynliga gränserna.



    Åh fy  :(
  • Anonym

    Men herregud. Varför skulle det vara grind? Skolbarn behöver inte stängas in. Ska inte stängas in. De är inga småbarn.

  • Mrs Green

    Min dotters skola/fritids har inte heller staket. De har lite målade linjer på träden runt skolan som markerar "gränsen" och den håller de faktiskt

Svar på tråden Vad gäller på fritids?