• Limaliie

    Magknip sen igår kväll

    Dottern är 2 veckor idag och haft lite problem med magknip till o från under dygnet. Men sedan igår kväll har hon haft ont hela tiden, hela natten och morgonen...är det normalt eller ska jag ringa och fråga om det? Så läbnge brukar hon inte ha ont.

  • Svar på tråden Magknip sen igår kväll
  • Karriärmamman

    Bebsiar har ont i magen till och från. Ofta är det gaser i magen som måste ut. Avbryt matning/amning och rapa mitt i målet. Upp på axeln och skumpa, ganska hårt. Lägg barnet på magen och "skumpa rumpa" knåda så att hela kroppen rör sig i cirkelform så brukar det komma både pruttar och rapar. 

    Jag har haft både kolikbarn, allergibarn som satt sig  i magen och glupska barn. Detta kan vara värt att prova  i alla fall. 

  • Limaliie

    Tack för tipsen! Har provat allt känns det som och hon får både semper magdroppar och minifom som hjälper henne prutta lite bättre. Men ungefär varannan dag har hon jätteont i magen i långa omgångar, i natt var det likadant och är än. Hon kvider och har sig och vägrade sova i natt, men hon skriker inte utan kommer bara inte till ro.

    Igår natt var hon hur lugn som helst och pruttade på, sov hela natten. Fattar inte varför det är så olika och man känner sig totalt hjälplös. Stackaren har ju ont flera flera timmar utan man kan göra ett skit mer än det man gör.

Svar på tråden Magknip sen igår kväll