• Harpyja

    Mjölk och sojaprotein-allergi! Jag ska baka!

    Hjälp mig med recept på nåt gott jag kan göra till min sons kalas, där ett av barnen inte tål mjölk eller sojaprotein öht....Vill att hon ska ha något iaf att smaska på medans dom andra äter tårta....(Godispåsar är fixade till alla)

    Hjälp :/

  • Svar på tråden Mjölk och sojaprotein-allergi! Jag ska baka!
  • Nickolina
    Harpyja skrev 2014-08-20 12:35:48 följande:

    Hjälp mig med recept på nåt gott jag kan göra till min sons kalas, där ett av barnen inte tål mjölk eller sojaprotein öht....Vill att hon ska ha något iaf att smaska på medans dom andra äter tårta....(Godispåsar är fixade till alla)

    Hjälp :/


    Kolla havremjölk och havregrädde. Tror den är vispbar. Det smakar iaf gott. Borde funka till tårta

    Maten fixar du lätt. Se bara upp för "dolda" mjölkproteiner och soja i ex korv, färdiglagade köttbullar. Läs på paketen.
  • Harpyja
    Nickolina skrev 2014-08-20 12:41:59 följande:
    Kolla havremjölk och havregrädde. Tror den är vispbar. Det smakar iaf gott. Borde funka till tårta

    Maten fixar du lätt. Se bara upp för "dolda" mjölkproteiner och soja i ex korv, färdiglagade köttbullar. Läs på paketen.
    Ok....mat ska jag inte göra, utan det var bara sött jag var ute efter. Men ska kolla upp havrebaserat. :)
  • LillaJag06

    Man kan göra mjölkfri pannacotta. Smaksätt den med lite vanilj och lite bär till så kanske hon gillar det :) vet själv hur det kändes som barn.

    Annars finns det ju mjölkfri glass och med lite fantasi kanske du kan göra en mini glasstårta med mjölkfria kex till eller liknande.

  • Alexi

    Gör en mjölkfri kladdkaka, det är ju enkelt att bara byta ut smör och mjölk.

  • Nickolina
    Harpyja skrev 2014-08-20 12:35:48 följande:

    Hjälp mig med recept på nåt gott jag kan göra till min sons kalas, där ett av barnen inte tål mjölk eller sojaprotein öht....Vill att hon ska ha något iaf att smaska på medans dom andra äter tårta....(Godispåsar är fixade till alla)

    Hjälp :/


    Använd margarin eller rapsolja i vanlig sockerkaka. Dekorera en med grädde och en med havregrädde.
  • ventilera mera

    Oatly har massor av produkter. Deras glass är god, eller så kan du göra en smulpaj av mjölkfritt smör och servera med Oatly vaniljvisp.

Svar på tråden Mjölk och sojaprotein-allergi! Jag ska baka!