• Anonym (Minna)

    Gravid?

    Jag gjorde ett graviditetstest nu på morgonen som visade positivt. Vilket är jätte roligt om det nu är så. Men sista mensen jag hade var ju jätte riklig och varade i 5 dagar precis som den brukar.. jag fattar ingenting. Kan man verkligen vara gravid trots så riklig mens. Jag hade först inte tänkt göra ett graviditetstest pga att jag som sagt har haft mens som vanligt. Men sambon tyckte jag skulle kolla efter som jag börjat äta mer, blivit lite rundare om magen & känner illamående bitvis. Kan det vara så att testet visar fel?

  • Svar på tråden Gravid?
  • Anonym (Minna)

    Tack! Har fått en tid hos bm på fredag! Men jag trodde väl aldrig att jag var gravid eftersom att jag fått min mens som vanligt och blött rikligt i nästan en hel vecka.
    Annars brukar man ju tänka min mens kom så det blev inget denna gången.
    Men hur vanligt är det egentligen att man blir gravid trots man haft riklig mens som vanligt?? Försöker man få barn och får mens så är inte det första man tänker på, att göra ett graviditetstest.. hade jag inte mått som jag gjorde så hade jag inte tänkt på att göra det.. och hur länge hade jag kunnat gå då utan att veta något.

  • Aleksandra Barnmorska

    Det finns ingen riktig statistik på det. Den enda statistiken som finns att tillgå är att en tredjedel av alla gravida har någon blödning under sin normala graviditet. När under graviditeten hittar jag ingen fakta om.

Svar på tråden Gravid?