• Anonym (Fy)

    De sa att de äter pungkulor

    Omg måste bara få berätta. Jag var hos mina srföräldrar dag för första gången och de berättade att de brukar äta får-pungkulor. ÅÅÅÅÅÅHHHHHH.....kan detta vara sant!!!! Jag föreställer mig att min kille nu också äter det och gottar sig med det. Vill göra slut isåfall.

    Kan man äta sånt?

  • Svar på tråden De sa att de äter pungkulor
  • Griseknoen35

    Självklart går det att äta. Inte alltför ovanligt. Många äldre tycker om den typ av mat. Hur är relationen till svärisarna och pojkvännen i övrigt? Syftar på det att du skrattar bakom deras rygg...

  • Stårschan

    Förr tog man tillvara på allt, och åt även fårtestiklar och ögon. I vissa trakter lever detta kvar - jag tänker närmast på Gotland, men det kanske är felaktigt? - och där är det inte så märkvärdigt. I alla fall inte i de familjer där man inte är så pjåskiga.

    Jag tycker att det låter som om du blev testad av dina svärföräldrar. Förmodligen är dessa fårtestiklar inte något de äter till vardags, och heller inget de pratar särskilt ofta om, men när sonen kommer hemdragandes med en pimpinett liten stadstjej så flyger fan i dem och de vill se om hon är svärdottersmaterial, eller om hon är för vek.

    Är förhållandet inte starkare än att du gör slut för att svärföräldrarna äter mat du inte gillar så var det väl kanske inte så mycket att hänga i granen...

Svar på tråden De sa att de äter pungkulor