• Anonym (hoppfull)

    Symptom, precis som alla andra letar efter...

    Hej!

    Precis som alla andra som är mellan Äl och bim, undrar jag när man kan känna symptom? 

    Det är för mig 4:de dagen efter äl nu. Ikväll har jag börjat må illa/sura uppstötningar/spya i halsen*ursäkta* (Har varit gravid 3 ggr tidigare men då MF, och då mådde jag illa på kvällarna), ont i huvudet, trött. 

    Kan detta vara tecken? =) Längtar så efter ett plus. Som förhoppningsvis ska vara i 9 mån också. =)

    Ni som tänker skriva "TA ETT TEST EFTER BIM!!!" kan lika gärna låta bli att svara. Likaså ni som tänker skriva något nedsättande

  • Svar på tråden Symptom, precis som alla andra letar efter...
  • Andra augusti

    Det kan mycket väl vara tecken. När jag väntade vårt barn hade jag inga symtom före BIM, men många har symtom väldigt tidigt och redan några dagar efter ÄL kan de första komma. Jag håller tummarna för att du får ett plus!


    Mamma till en fantastisk Goding och hoppas på nytt storkbesök -15
  • Anonym (hoppfull)
    Andra augusti skrev 2014-08-20 21:46:53 följande:

    Det kan mycket väl vara tecken. När jag väntade vårt barn hade jag inga symtom före BIM, men många har symtom väldigt tidigt och redan några dagar efter ÄL kan de första komma. Jag håller tummarna för att du får ett plus!


    Tack för en gnutta hopp! Glad

    Idag så har jag lite ont i ryggslutet och lite molvärk... Håller verkligen tummarna att nån liten krabat har byggt ett bo där inne denna gång! Skrattande
  • Andra augusti

    Har du fått ditt efterlängtade plus ännu? :)


    Mamma till en fantastisk Goding och hoppas på nytt storkbesök i maj -15
  • Anonym (hoppfull)
    Andra augusti skrev 2014-08-27 23:31:19 följande:

    Har du fått ditt efterlängtade plus ännu? :)


    Har bim imorgon så....vi får se....Spännande...Och oroligt. :/
  • Andra augusti

    Jag håller tummarna för att det har gått vägen Glad Själv plussade jag i onsdags Hjärta


    Mamma till en fantastisk Goding och hoppas på nytt storkbesök -15
  • Anonym (Hoppfull)
    Andra augusti skrev 2014-09-02 22:17:48 följande:

    Jag håller tummarna för att det har gått vägen Glad Själv plussade jag i onsdags Hjärta


    Mamma till en fantastisk Goding och hoppas på nytt storkbesök -15
    Grattis! :)

    Här har inget hänt... Fortfarande ingen mens eller plus. Ska ta nytt digitalt på fredag. Tror det kommer bli negativt dock...:(

    Igår föresten, så kände jag på tappen och den är hård och ligger väldig grunt. Har aldrig aldrig känt den förut. Skulle mest kolla flytningarna, så jag kände efter där (förlåt för äckel-info!) och "hann" knappt få ett finger så tog det stopp.... Du(nån annan) som vet vad det kan betyda!?!?
  • Andra augusti

    Tack Solig

    Jag har tyvärr ingen aning om vad det betyder, men då har du gått fyra dagar sedan BIM idag utan mens - händer det att din mens är så oregelbunden? Annars så låter det ju onekligen som att det är en blivande bebis där inne... även fast du såklart vill ha det svart på vitt i form av ett positivt test. Jag har hört att vissa kvinnor inte plussar förrän så sent som ett par, tre veckor efter BIM, vad det nu beror på, kanske är du en av dem som tar lite tid på dig?


    Mamma till en fantastisk Goding och hoppas på nytt storkbesök till våren
  • Anonym (hoppfull)
    Andra augusti skrev 2014-09-03 23:03:37 följande:

    Tack Solig

    Jag har tyvärr ingen aning om vad det betyder, men då har du gått fyra dagar sedan BIM idag utan mens - händer det att din mens är så oregelbunden? Annars så låter det ju onekligen som att det är en blivande bebis där inne... även fast du såklart vill ha det svart på vitt i form av ett positivt test. Jag har hört att vissa kvinnor inte plussar förrän så sent som ett par, tre veckor efter BIM, vad det nu beror på, kanske är du en av dem som tar lite tid på dig?


    Men alla test innan BIM och på bim och efter har varit negativa... =( Eller i förrgår var det negativt. =( Så vi får se imorgon, annars lär jag väl ringa sjukhuset. Min mens är inte så här oregelbunden... 

    Känns så tungt, att man antagligen inte lyckades den här gången heller, och att mensen har hoppat över OCKSÅ....=(
  • Andra augusti

    Jag tycker absolut att du ska kontakta sjukhuset så att det får kolla upp om du trots alla negativa test är gravid eller varför mensen uteblir. Lycka till!


    Mamma till en fantastisk Goding och hoppas på nytt storkbesök till våren
  • Anonym (hoppfull)
    Andra augusti skrev 2014-09-06 21:06:19 följande:

    Jag tycker absolut att du ska kontakta sjukhuset så att det får kolla upp om du trots alla negativa test är gravid eller varför mensen uteblir. Lycka till!


    Dom gör tydligen inget förrns mensen har hoppat över flera månader.... Så jag får väl gå och ha det så här då. =(
  • Anonym

    Är du säker på att du hade äl? Tog du stickor eller temp? Ibland kan ju äl skjutas upp.

  • Anonym

    Ruskigt dåligt tycker jag! Undrar om de hade sagt likadant om du hade misstänkt att du hade varit gravid och inte velat vara det. "Ojdå, nu har du varit gravid så länge att det är för sent för abort, vilken otur att vi inte undersökte dig tidigare."

    En variant är att du ringer en annan vårdcentral och drar en nödlögn för dem om att mensen redan är flera månader sen och ser om de är mer motiverade att hjälpa dig.

Svar på tråden Symptom, precis som alla andra letar efter...