• Anonym (Funderande)

    Freindzone...

    Började för en tid sedan skriva med en tjej, vi har extremt mycket att skriva om och är väldigt lika varandra på dom flesta plan. 
    Vi båda kommer från längre förhållanden sedan tidigare och det är skrämmande för oss båda att påbörja på något nytt.. 
    Hon har startat några förhållanden med när det kommit till att presentera killen för hennes barn så har hon alltid blivit skraj och så har förhållandet tagit slut. 
    Jag är mer "rädd" för att blotta mig för någon igen men känner ändå att det kan vara värt att satsa om det känns väldigt rätt. 

    Men iaf, vi träffades och hade faktiskt riktigt kul, kunde både prata om massa och kunde vara tyst utan att det kändes jobbigt på nått sätt.. Kemin fanns där helt klart och de har vi båda sagt. 

    Men så blev det lite käppar i hjulet, hon sa att hon inte är redo för att starta nått nytt och jag kände att jag började bli lite mer åt kär hållet. Jag frågade varför helt enkelt för att jag var nyfiken, då svarade hon att hon inte vill komma till det stadiet att vi dejtar och så kommer hon få kalla fötter och förlora mig som vän. 

    Jag tog då beslutet att ta lite avstånd från henne och det sa jag till henne såklart, för att låta mina känslor landa lite och känna efter. 

    Sen har vi börjat prata igen och hon pratar ofta om att hon vill hitta på massa saker med mig, vill att jag ska komma över och färga hennes hår, vill gå på bio, vill fika med mig och planerar även för halloween med mig. 

    Får ibland mixade signaler men så är jag medveten om att jag är väldigt duktigt på att överanalysera saker så vet inte vad jag tror riktigt.  Känner att mina känslor lutar lite mer åt att jag inte bara klarar av att vara enbart vän med henne, samtidigt som hon är i en liten ha och äta kakan situation. 

    Till mina frågor då, dels undrar jag om jag är i friendzone? Sen undrar jag varför hon planerar saker långt i framtiden och vill träffas mycket, är det tecken på att det finns nått där men att hon inte är redo. 
    Vill gärna höra en kvinnas åsikt om detta och vad ni tror pågår i hennes tankar om hela situationen. 

  • Svar på tråden Freindzone...
  • Anonym (Funderande)
    ZombieInc skrev 2014-08-21 02:20:56 följande:

    Ja du är i friendzone :/


    Jo är ju egentligen medveten om de, man kan du kanske ge en förklaring eller en teori om varför man då planerar in saker, varför hon hör av sig och ibland halft som halft flörtar? Är de för att hålla kvar mig på kroken lr? 

    Sen, kan jag inte förstå varför hon är "rädd" för att förlora mig, att hon hellre vill behålla mig i hennes liv.. Är ju inte så att vi umgåtts mycket..
    Sen har jag sagt att jag inte vill prata om kärleksliv och sex med henne alls.. 

    Ja du/ni får ursäkta för alla frågor som är omöjligt för er att svara på.. Men behöver lite teorier känner jag :) 
  • ZombieInc
    Anonym (Funderande) skrev 2014-08-21 12:19:02 följande:
    Jo är ju egentligen medveten om de, man kan du kanske ge en förklaring eller en teori om varför man då planerar in saker, varför hon hör av sig och ibland halft som halft flörtar? Är de för att hålla kvar mig på kroken lr? 

    Sen, kan jag inte förstå varför hon är "rädd" för att förlora mig, att hon hellre vill behålla mig i hennes liv.. Är ju inte så att vi umgåtts mycket..
    Sen har jag sagt att jag inte vill prata om kärleksliv och sex med henne alls.. 

    Ja du/ni får ursäkta för alla frågor som är omöjligt för er att svara på.. Men behöver lite teorier känner jag :) 
    Allt hon planerar att göra tillsammans med dig tyder på att du är i friendzone och det faktum att hon tidigare sagt att hon inte är redo för ett förhållande, en ursäkt för att inte såra dig. Hon flirtar för att få bekräftelse från dig förmodligen och för att kunna ha dig runt sitt finger = killen som alltid kan ses/hjälpa till, ja den killen alla tjejer vill ha som kompis. Men, som sagt, det är bara min teori..
  • Anonym (Funderande)
    ZombieInc skrev 2014-08-21 14:49:33 följande:
    Allt hon planerar att göra tillsammans med dig tyder på att du är i friendzone och det faktum att hon tidigare sagt att hon inte är redo för ett förhållande, en ursäkt för att inte såra dig. Hon flirtar för att få bekräftelse från dig förmodligen och för att kunna ha dig runt sitt finger = killen som alltid kan ses/hjälpa till, ja den killen alla tjejer vill ha som kompis. Men, som sagt, det är bara min teori..
    Hehe jo alltså jag är ju inne på samma spår, men grejen är att hon inte vill att jag ska göra saker för henne förutom en gång när hon ville färga håret. Annars så är de nästan som att hon vill göra saker för mig, kanske omvänd psykologi. Hör inte jag av mig så gör hon det. Ja ja mina känslor svalnar rätt så fort så är egentligen inget problem så sett.. de är bara en liten nagel i ögat ibland..
    tack för ditt svar! Uppskattar det :) 
  • ZombieInc
    Anonym (Funderande) skrev 2014-08-21 19:16:43 följande:
    Hehe jo alltså jag är ju inne på samma spår, men grejen är att hon inte vill att jag ska göra saker för henne förutom en gång när hon ville färga håret. Annars så är de nästan som att hon vill göra saker för mig, kanske omvänd psykologi. Hör inte jag av mig så gör hon det. Ja ja mina känslor svalnar rätt så fort så är egentligen inget problem så sett.. de är bara en liten nagel i ögat ibland..
    tack för ditt svar! Uppskattar det :) 
    Många tjejer vill ha det de inte kan få, därför hon klänger när du tar avstånd haha.
  • Anonym (Funderande)
    ZombieInc skrev 2014-08-22 13:50:59 följande:
    Många tjejer vill ha det de inte kan få, därför hon klänger när du tar avstånd haha.

    Jo har ju förstått detta.. Speciellt nu när man går på krogen och är ute för att ha kul.. löjligt va många som flörtar alltså.. Synd att klaga.. 
    Ja fråga den här tjejen rätt ut nu faktiskt, hon kände sig dissad då och förklara att hon har känslor för mig.. hon är väldigt ärlig och rak så har egentligen ingen anledning till att tvivla, men ändå är de ju en lite del av en som säger att detta är återigen ett sätt på att snärja en..


    Hon har börjat höra av sig massa, hon anstränger sig en hel del men vet inte riktigt varför.. surt detta.. 

  • nyans

    Jag tycker att hon låter nyckfull och lite "instabil". Och jag tror inte att du är friendzonad, jag tror att hon faktiskt har känslor för dig, annars skulle hon inte vara lika "på": Hade hon bara sett dig som en kombination av god vän, sällskap och bekvämlighetsinrättning, skulle hon visserligen gärna velat ses, samt kanske bett om tjänster osv, men inte varit lika angelägen eller "klängig". Hon hade kanske gett dig lillfingret för att hålla dig kvar, men själv tagit hela handen.

    Hon vet inte vad hon vill och hon låter känslomässigt omogen. Kanske är hon rädd för att bli sårad. Men oavsett vad hon känner för dig, låter det tyvärr inte som att hon är redo för ett förhållande.

  • Anonym (Funderande)
    nyans skrev 2014-08-27 11:23:52 följande:

    Jag tycker att hon låter nyckfull och lite "instabil". Och jag tror inte att du är friendzonad, jag tror att hon faktiskt har känslor för dig, annars skulle hon inte vara lika "på": Hade hon bara sett dig som en kombination av god vän, sällskap och bekvämlighetsinrättning, skulle hon visserligen gärna velat ses, samt kanske bett om tjänster osv, men inte varit lika angelägen eller "klängig". Hon hade kanske gett dig lillfingret för att hålla dig kvar, men själv tagit hela handen.

    Hon vet inte vad hon vill och hon låter känslomässigt omogen. Kanske är hon rädd för att bli sårad. Men oavsett vad hon känner för dig, låter det tyvärr inte som att hon är redo för ett förhållande.


    Du har nog en poäng. Vi umgicks en kväll ihop, hon gav mig då en lång kram och höll fast där väldigt länge. Vi hade och har alltid väldigt kul ihop, väldigt avslappnat, höll hand en hel del och man kände att det finns nått där. Hon har berättat efteråt att hon känner och kände nått då. Så hon står nog med en fot i båda "läger" så att säga. 
    Hon känner nått vilket hon säger själv, men känner sig inte trygg med att starta nått nytt. 
    Det som är jobbigt är ju att jag gillar denna människan rätt mycket, men är nog för mycket att pendla mellan att kännas som att de kan bli nått till att hon håller en på säkert avstånd. 
    Tyvärr tror jag att jag inte orkar med det och lägger ner verkstaden, tråkigt med tanke på att vi har så mycket kemi. Rätt plats men fel tillfälle helt enkelt :) Sånt är livet.. :) 
    Tack för alla svar! 
Svar på tråden Freindzone...