• Pappana

    Alternativ medicin

    Hej jag är väldigt ny på forumet och jag vet inte om det här är rätt forumdel att posta i men jag gör ett försök då jag inte hittade andra passande delar

    Jag bor just nu ensam och har under några år lidit av svåra depressioner med självmordstankar som följd och jag har haft svårt att sova och svårt att gå ut och träffa kompisar, så på grund av det så har mitt umgängesliv börjat dala, jag har träffat många olika läkare som skrivit ut olika mediciner som jag tagit under vissa perioder men inget av det har hjälpt, 

    Och jag är rädd att medicinerna ska påverka mig negativt, vissa har gjort det men då har jag fått andra utskrivna, Men sen läste jag om att cannabis kan hjälpa mot vissa depressioner där medicinerna inte har fungerat. så under några veckor nu så har jag köpt cannabis och börjat använda det som medicin, jag röker inte varje minut, jag är verkligen ingen "pundare" jag har ett bra jobb som jag sköter klär mig i "anständiga kläder" och på sista tiden har jag fått tillbaka mina vänner som jag brukar gå ut med ibland, så mitt liv har blivit mycket bättre tack vare det.

    Jag får fortfarande mediciner utskrivna eftersom jag inte vill säga till läkaren att jag hittat cannabis eftersom han då kan slå larm till polisen.

    Jag röker ungefär en till 2 "spliffs" per dag(en på mogonen och ibland en på kvällen för att kunna sova bättre), inte för att bli hög utan för att cannabisen hjälper mig att må mycket bättre. Jag brukar välja cannabis med låg THC halt och mer cannabionider för att inte förstöra hjärnan mer än nödvändigt, Det har fungerat jättebra och jag tänkte fortsätta med min egen behandling och sen trappa ner när jag känner att jag kan klara det för att tillslut sluta helt. jag går inte runt och säger åt folk att börja röka, har någon svåra depressioner som mig och inte hittar mediciner kan jag ge det som förslag men jag påtvingar absolut ingen att börja.

    Min fråga är då, är det här fel ur eran synvinkel? ska jag fortsätta proppa min kropp full med kemiska preparat som jag vet inte hjälper för att staten behandlar mig som kriminell om jag berättar att cannabisen hjälper mig må bättre? ska jag börja må dåligt igen för att inte riskera straff?

    Hur ser ni på det? mina vänner vet att jag röker och stöttar mig fullt ut eftersom dom ser att medicinen hjälper mig.

    skulle ni slutat röka för att försöka hitta andra mediciner?

  • Svar på tråden Alternativ medicin
  • Sheenaa

    Äh va fan, mår du så mkt bättre av Cannabis än mediciner så fortsätt! Mediciner i all ära men det är inte heller bra att proppa kroppen full med sånt. Så länge du fungerar i vardagen. Var uppmärksam på så du inte blir för beroende. Kram

  • hash plant

    Det dröjer inte länge till förrän du kommer ha din medicin legalt.


     

Svar på tråden Alternativ medicin