• SamiraHeba

    Hur lång tid tog det för er innan ni blev gravida efter att ni slutat med p-piller/minipiller?

    Min sambo och jag har bestämt oss för att bli föräldrar.
    Jag tog min sista Exlutena igår.
    Ni som har tagit p-piller/minipiller, hur lång tid tog det för er innan ni blev gravida?
    Hur stor är chansen att man blir gravid redan under den första månaden, inte så jättestor va, eller vad säger ni?

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det för er innan ni blev gravida efter att ni slutat med p-piller/minipiller?
  • viseversa

    På en gång. Ja jag hade en mens innan men sen blev jag gravid på första äl efter det. Med nr 4 blev jag gravid av misstag. Mådde inte bra av piller så hade slutat och hann inte ens få mens innan jag var gravid med henne. Tror dock det får snabbare om man äter minipiller snarare än p-piller. Jag åt cerazette.

  • mavidyz

    Vill inte sänka stämningen här när du fått så många positiva svar redan, men jag hade oturen att det tog 6 MÅNADER innan jag ens fick ÄL och mens.. Slutade med p-piller i november förra året och har haft mens två gånger. Inget plus än :(

  • Knäcken

    Jag slutade ned mina p-piller i augusti förra året, och fick min "pillermens" då. Nästa kom den första oktober så hade typ 6 veckor emellan. Efter den blev jag gravid! Så det gick fortare än vad jag tänkt mig!

    Nu sitter jag här med en liten bebis på 16 dagar i knät ??

  • viseversa
    mavidyz skrev 2014-08-21 08:43:12 följande:

    Vill inte sänka stämningen här när du fått så många positiva svar redan, men jag hade oturen att det tog 6 MÅNADER innan jag ens fick ÄL och mens.. Slutade med p-piller i november förra året och har haft mens två gånger. Inget plus än :(


    Men 6 månader är inte lång tid i det stora hela. : )
  • 78L

    Direkt.

    Min son räknades från sista piller-mensen.

    Trodde inte det kunde gå så fort efter 10 års användning av trionetta

  • mavidyz
    viseversa skrev 2014-08-21 09:44:56 följande:

    Men 6 månader är inte lång tid i det stora hela. : )


    Nej, har ju tagit upp till ett år för vissa :( men de flesta verkar iaf komma igång lite snabbare ;) hoppas att min kropp kommer in i någon form av rytm snart så jag kan ha någon koll på ÄL ;)
  • AnneliR

    Med första sonen tog det 9 månader innan jag blev gravid och med andra tog det sig direkt, utan mens i mellan :)

  • NILE90

    Slutade med p-piller i december, började försöka skaffa barn i april/maj och är nu inne på vårat 4:e försök. Ännu har det inte tagit sig. 

  • 1StoltMamma

    Första barnet tog de 2 försök och nu Ska vi börja på försök nr 2 så hoppas de går lika fort denna gången med syskon

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er innan ni blev gravida efter att ni slutat med p-piller/minipiller?