• Anonym (TS)

    Prioritet Inkasso - Vad ska jag göra?

    Har fått en hyresskuld på nästan 30 000:-
    Pratade med hyresvärden som ville att jag skulle betala 2000:- i månaden vilket jag inte har råd med. Sa det och då sa han att han vill ju försöka lösa det med mig istället för att skicka det vidare. Jag är student så kan inre undvara 2000:- i månaden.
    Sa att han kan skicka det vidare så kan jag göra upp en avbetalningsplan med inkasso. Fick då till svar att han skulle göra det. Då fick jag brev från Prioritet inkasso. ringde dem för att göra avbetalningsplan. Hon frågade vad jag ville betala per månad och då frågade jag vad det lägsta jag kunde betala var. Då skrattade hon åt mig och sa Ja. Du kan betala max i 6 månader så det blir drygt 5000:- i månaden. Det har jag absolut inte råd med. Vad ska jag göra! ?

  • Svar på tråden Prioritet Inkasso - Vad ska jag göra?
  • Ogago
    Anonym (TS) skrev 2014-08-21 10:20:31 följande:

    Har fått en hyresskuld på nästan 30 000:-
    Pratade med hyresvärden som ville att jag skulle betala 2000:- i månaden vilket jag inte har råd med. Sa det och då sa han att han vill ju försöka lösa det med mig istället för att skicka det vidare. Jag är student så kan inre undvara 2000:- i månaden.
    Sa att han kan skicka det vidare så kan jag göra upp en avbetalningsplan med inkasso. Fick då till svar att han skulle göra det. Då fick jag brev från Prioritet inkasso. ringde dem för att göra avbetalningsplan. Hon frågade vad jag ville betala per månad och då frågade jag vad det lägsta jag kunde betala var. Då skrattade hon åt mig och sa Ja. Du kan betala max i 6 månader så det blir drygt 5000:- i månaden. Det har jag absolut inte råd med. Vad ska jag göra! ?


    Prata med din bankkontakt. Han kan säkert ge dej ett lån där du kan betalt igen med lägre belopp än dom andra kräver.
    Vad du än gör - gå inte till några ockrare och be om lån, eller nåt SMS-lån. Då sjunker du än djupare ner i skiten.