• Anonym

    Bf Oktober - November, ska vi följas åt?

    flambards skrev 2014-08-24 10:53:57 följande:

    Jag är också sjukskriven så därav segdagarna. Har varit hemma i all evighet känns det som nu. Flytt hade varit bra att kunna lägga fokus på. Jag ska försöka komma på en massa bra serier att följa tror jag :P


    ja det är bra tidsfördriv. våran tv-boxer har fått nån knäpp nu efter flytten så jag kan bara kolla streamat och nu börjar surfen för månaden ta slut. panik! :P
    andra grejer man kan göra är ju att tvätta alla bebiskläder, laga mat och frysa in, sy små roliga saker till bebisen!
    är det ditt första barn förresten? har du kollat kön?
  • Anonym
    Myc skrev 2014-08-24 18:06:38 följande:

    Jodå 1 november har jag bf. Fördriver tiden på sjukhus just nu för blodförgiftning. Extremt sakta går det och jag har varit inlagd nu 3 gånger sen midsommar. Orkar inte mkt mer...

    Ska ju orka föda och ta hand om en bebis oxå... Nu orkar jag inte ens gå 10 meter...


    Usch, din stackare, och jag som tycker att jag har det tufft. Min situation är inte jämförbar med det där. Hoppas att det löser sig!
  • Anonym
    flambards skrev 2014-08-27 20:27:51 följande:

    Kvar! Såg inte att du hade skrivit innan bara. Jag var på kvinnokliniken idag för att kolla sammandragningar (får väldigt ofta). Enligt dem är den där mensvärken en del av sammandragningarna. Tänker att förvärkar säkert är äääännu värre... 

    Ska fråga min bm i nästa vecka om det finns någon föräldragrupp genom mvc, men jag har inte hört något om det innan.. Hmm.. undrar hur det fungerar.

    Är det bra med er alla?


    Aha bra att kolla upp grejer man undrar över.
    Sa de om de trodde att förlossningen skulle ske tidigare eftersom du har så mycket sammandragningar? 
    Myc skrev 2014-08-28 07:08:59 följande:

    Jag är kvar. Hade dagpermis från sjukhuset igår så jag njöt av att vara hemma bara. Tyvärr gick det inte så bra m nya medicineringen, tror jag fick allergi mot penicillinet så nu är jag obehandlad pch de ska försöka lista ut vad jag ska få istället . Jag länkar till min blogg som jag börjat skriva nu när tiden funnits inne på sjukhuset. Ifall nån är intresserad av hela resan.

    katinkaleo.wordpress.com


    Usch vad eländigt det där verkar! :(
    hoppas de kommer på nåt bra och att du blir bättre snart!

    med mig är det bra, dock lite ont i rygg och fogar. var hos sjukgymnasten igår och fick en TNS-apparat och lärde mig lite övningar. 
    idag börjar jag med det och en promenad!
    nån som provat TNS någon gång? Hjälpte det er?
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-30 16:25:36 följande:

    Vecka 31 nu och pojken är beräknad den 5/11.


    grattis :) välkommen!
    Myc skrev 2014-08-29 11:14:44 följande:

    Åh jag hade helt glömt bort att jag fick låna en sån av en kompis! Ska prova den ikväll på det ryggonda. Tack för påminnelsen!



    Har du hunnit prova än?
    Jag har haft jätteont ett par kvällar nu och tycker inte att det hjälper då.
    Eller kanske måste man skruva upp elen rejält? Är lite rädd att ha på för högt för barnets skull. Men sjukgymnasten sa inget om det så det borde ju inte vara någon fara?
  • Anonym

    Använde den igår och det hjälpte verkligen! Sov så fruktansvärt skönt i natt och kunde till och med ligga på sidan utan att gå sönder. Helt otroligt stor skillnad. Nästan hela dagen gick idag innan jag började känna av ryggen igen så nu ligger jag här i soffan och tensar

    Jag har den ganska högt, så högt det behövs. Tar lite upp och ner efter hur det känns.


    Anonym skrev 2014-08-31 16:50:34 följande:

    grattis :) välkommen!Har du hunnit prova än?

    Jag har haft jätteont ett par kvällar nu och tycker inte att det hjälper då.

    Eller kanske måste man skruva upp elen rejält? Är lite rädd att ha på för högt för barnets skull. Men sjukgymnasten sa inget om det så det borde ju inte vara någon fara?


  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-31 21:20:27 följande:

    Använde den igår och det hjälpte verkligen! Sov så fruktansvärt skönt i natt och kunde till och med ligga på sidan utan att gå sönder. Helt otroligt stor skillnad. Nästan hela dagen gick idag innan jag började känna av ryggen igen så nu ligger jag här i soffan och tensar

    Jag har den ganska högt, så högt det behövs. Tar lite upp och ner efter hur det känns.


    aha gud vad skönt att det funkar så bra!

    hur länge hade du den på? för du sov väl inte med den? :O
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-01 12:15:19 följande:
    aha gud vad skönt att det funkar så bra!

    hur länge hade du den på? för du sov väl inte med den? :O
    Varför i hela friden blir jag anonym? 
    Jag har den närmare en timme varje kväll vid tvn. SÅ skönt! 
    Jag sover inte med den Tror inte det är att rekommendera. 
    Cynric skrev 2014-09-02 10:52:53 följande:

    Hej Allihopa.

    Elin heter jag och väntar mitt tredje barn 19/10.


    Hej och välkommen! Jag väntar också tredje. 1 november men anar att hon vill komma tidigare av någon anledning. 

    Här är förresten min blogg, där skriver jag om GBS som jag är hårt drabbad utav denna graviditet. 
  • Anonym
    evje skrev 2014-09-05 13:15:43 följande:

    Hejsan!

    Jag har BF 16/10 mår toppen... förutom foglossning, tung kropp, halsbränna och lite ont här och var ibland ;)! Kul att följa er andra som också ska klämma fram en bebis snart, detta är min/vår första <3


    Låter som min vardag! :) också första barnet, BF 9/11.
  • Anonym

    Jag har också svårt att vända mig i sängen eller överhuvudtaget när jag ligger ner.
    Magen växer  och andningen blir tyngre när man ligger ner . Jobbigt...

    Börjar bli ganska trött på att vara gravid nu faktiskt..

  • Anonym
    Pernilla0414 skrev 2014-09-07 22:33:13 följande:
    Haha jag känner med dig! Kan man bli galen av längtan? Isf har jag blivit det tror jag :)

    Går inte många minuter mellan bebistankarna. Och precis så, varje morgon "aah nu är det bara x antal dagar kvar till bf"

    första man tänker på när man vaknar o sista innan man slocknar:)
    Ja, och den där lila gravidappen som har procentstatistik, den är jag helt beroende av. Det är det första jag kollar på morgonen och säkert går jag in någon gångf mer om dagen för att försäkra mig om att jag inte har kollat fel. Det är nog inte så stor chans att tiden går snabbare för att man håller på så hehe! 

    Någon sa något om valår, men om det inte är en gullig bebis med i partiledardebatten så är inte mitt intresse där.

    På tal om gullig bebis:

    ">

  • Anonym

    Haha precis så ligger min också! Ingen av de andra två hár gjort det. Får väldigt tydlig kontakt med hennes fötter på ena sidan är i v 33


    Pernilla0414 skrev 2014-09-07 17:51:50 följande:

    Ser helt tokigt ut :)

    Översta bilden ser ni kanske att huvudet är på högersida (som han ha legat i mångamånga veckor) hur obekvämt som helst!!

    Äntligen gjorde han ett tappert försök att vända sig "rätt" dock blev det inte ett dugg bättre, ett huvud på vänster sida istället :P

    Tok-unge!!! <3


  • Anonym

    [quote=73951013][quote-nick]Nerd skrev 2014-09-08 07:51:34 följande:[/quote-nick]

    välkommen :)

    hoppas det jämnar ut sig med vikten! 

    måste vara väldigt speciellt att vänta tvillingar, :)

    kan tänka mig att du känner dig stor redan men det är ju inte så många veckor kvar. tvillingar föds väl ofta i v 37 eller nåt sånt?

    Tack, ja de brukar ju komma lite tidigare. Sista veckorna har det mest varit fokus på att de inte ska komma fööör tidigt men det verkar rätt lugnt på den fronten just nu iaf. Ja det är lite speciellt, tex rör sig ibland halva magen och ibland får båda fart samtidigt:) När de blir större kommer det verkligen va hela havet stormar därinne!

  • Anonym
    Nerd skrev 2014-09-09 13:05:40 följande:

    å vad roligt! jag har också bf 22 okt :) 

    är det första barnet?


    Kul! :)

    Det är andra barnet, har en son som blir fem i december. Men det var så längesen så det känns som första förutom att jag vet hur jävulskt ont det gör att föda ;) haha

    Ditt första?
  • Anonym
    Myc skrev 2014-09-09 12:25:44 följande:

    Hej Majspinglan och välkommen!

    Idag har jag varit på TUL, nervöst innan eftersom hon var -19% sist men idag var hon bara -8%!! Jag har gått upp 5 kg på en vecka sen jag kom hem från sjukhuset. Allt såg bra ut och jag fick se hennes fötter i 3D som hon gosade ihop med varann.

    Mina värden är jättebra och det betyder att nya penicillinkuren (av 9?) hjälper! Ska fortsätta kolla blod och urin varje vecka hela vägen samt TUL igen om 2 v.

    Kanske dags för mig att få njuta nu? Först gravidillamående sen GBS och alla sjukhusinläggningar från v 22 tills jag var totalt nerkörd av infektioner, sjukhusvistelser och penicillin...

    I v 33 nu så det vore ju härligt att få en skön sista tid.

    Nätterna börjar dock bli jobbiga med att hitta lägen. Men så länge jag får slippa inläggning så är det ingenting. Jobbar på att hitta tillbaka till bebis-mys-boande-känslan och det går framåt.


    Tack :)

    Oj, du verkar ha haft det riktigt tufft! Är det ditt första barn?
  • Anonym
    Nerd skrev 2014-09-09 14:40:13 följande:

    haha ja det är första barnet :)

    så jag vet inte hur ont det gör att föda! :P

    Funderar på hur mycket jag ska läsa på inför förlossningen..

    Vet inte hur mycket jag VILL veta.


    Vad jag minns så läste jag inte på nånting, jag tänkte att jag skulle klara mig utan smärtstillande och att det bara var att andas. Men SHIT, vilken miss, det var liksom inte vad jag väntat mig alls. Tog både lustgas och ryggbedövning :p haha..

    Känns skönt faktiskt att den här gången veta hur det är, även om det inte alls behöver kännas likadant eller sådär. Är inte alls rädd för smärtan eller nånting, det känns bra :)

    Beroende på hur orolig man är av sig så tar man väl reda på olika mycket, tror jag. Antingen känner man sig trygg med att veta så mycket som möjligt eller så litar man på att det fixar sig ändå :) eller så är man nånstans mitt emellan ;)
  • Anonym
    Nerd skrev 2014-09-12 09:04:37 följande:
    välkommen! när har du bf?

    Var hos bm igår och det verkar som att den lille plutten har fixerat sig :)
    skönt. 
    fick även veta att vi ska få gå på föräldragrupp, hurra! först skulle det inte bli någon pga personalbrist men det hade vist löst sig.

    har ni andra gått på föräldragrupp? vad tyckte ni om det?
    jag har bf den 27/11 :P 
    vi ska börja gå på föräldragruppsmöten nästa torsdag. ska bli spännande, men kommer dock få gå själv några gånger när sambon inte kan komma iväg från jobbet :/ 
  • Anonym
    Myc skrev 2014-09-12 13:00:24 följande:

    Oj vilken aktivitet härinne! Jag får inte någon notis om att det skrivs i denna tråd av någon anledning...Trodde det var dött härinne tills jag såg tråden i gravidrullen. 

    Jaja, jag fick frågan ovan om jag väntar mitt första men jag väntar tredje

    Har en 06 och en 08 sedan tidigare. 

    Jag har mått bra nu men en massa läkarkontroller hela tiden och så är jag trött. Jättetrött. Vi har köpt en ny bil eftersom det blir så många bälteskuddar och barnstolar så ville vi ha sju säten. Jätteskönt!

    Försöker "boa" i hjärnan men energin är inte tillräcklig för att räcka till mer än det vanliga som tvätt och matlagning mm så jag får nog lugna mig nån vecka till innan symaskinen åker fram. Är i v 33 nu. Tiden rasar iväg och förlossningen närmar sig... 
    Har två helt olika förlossningar bakom mig och förväntar mig en tredje lika olik de andra två. Man kan läsa mycket men det finns ändå 1000 varianter på allting och den egna upplevelsen går ändå inte att förbereda sig för. 

    Det enda jag vet är hur jag reagerar på smärta, att jag är ganska brutalt humoristisk och iskall när det gäller och att jag vill ha ett tydligt bemötande. Jag vill inte ha någon som helst stryka-mig-över pannan-och-prata-lugnt och pedagogiskt-behandling. Jag vill ha tydliga instruktioner och klara besked. När det gäller smärtlindring så får det inte hända att de missar ryggbedövningen. Det är det viktigaste för mig för den smärtan behövs verkligen inte, den tröttar ut och den stör och den gör ont helt i onödan. Så ryggbedövning och lustgas - det är det enda jag vill ha. Första förlossningen fick jag prova typ allt utom bäckenbotten för den vill jag verkligen inte ha. 

    Den andra förlossningen vara ganska kul faktiskt. Jag satt på en pilatesboll med syrgas genom värkarbetet och kollade på filmen Borat. En helt sjuk upplevelse. Nästan som en film i sig. Skrattade som en galning till filmen så jag grät och var hög på lustgas. Hann dock inte se klart den innan krystvärkarna kom och efter förlossningen var filmen inte alls lika kul. Inte utan lustgas  

    katinkaleo.wordpress.com


    Hej där!

    Varför ville du inte ha bäckenbottenbedövning? Jag ska få mitt första barn den 5/11, naturligtvis klockan 12 på dagen ;), och jag är jättenyfiken på för- och nackdelar med de olika smärtlindringsformerna. Jag har nääästan bestämt mig för att ta epiduralen dock. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-12 09:35:21 följande:
    jag har bf den 27/11 :P 
    vi ska börja gå på föräldragruppsmöten nästa torsdag. ska bli spännande, men kommer dock få gå själv några gånger när sambon inte kan komma iväg från jobbet :/ 
    vi ska också börja på torsdag! :)
    trist att du får gå ensam, men bra att du får möjlighet att gå iaf.
    som sagt inte självklart att det anordnas.
    Myc skrev 2014-09-12 13:00:24 följande:

    Den andra förlossningen vara ganska kul faktiskt. Jag satt på en pilatesboll med syrgas genom värkarbetet och kollade på filmen Borat. En helt sjuk upplevelse. Nästan som en film i sig. Skrattade som en galning till filmen så jag grät och var hög på lustgas. Hann dock inte se klart den innan krystvärkarna kom och efter förlossningen var filmen inte alls lika kul. Inte utan lustgas  

    katinkaleo.wordpress.com



    haha vad roligt det låter :)
Svar på tråden Bf Oktober - November, ska vi följas åt?