• Anonym (FB nerd)

    H*n tog bort mig på FB för mina bilder

    Hejsan! Just nu så mår jag inte så bra jag känner liksom lite fövånad på ett negativt sätt. Till och börja med är jag anti moderaterna och anti Reinfeldt! Det vet jag att fler är och de finns även "gilla" sidor om det på FB och jag delade lite bilder från den sidan till min egna tidslinje och lånade lite bilder om reinfeldt från google och la upp i min tidslinje. Just nu vill jag inte ha några påhopp för jag inte gillar Reinfeldt för det är min politiska åsikt! Någon timme senare efter allt det där så fick jag ett meddelande i chatten av en jag känner h*n skrev att h*n tog bort mig för h*n inte ville ha sådana bilder. Jag blev ganska stött de bilderna var inte personliga till h*n** och så är h*n rädd för att hens vänner ska se det! Jag har sekretess så bara de på min vänlista kan se vad jag lägger ut och gillar man inte de de andra lägger ut är det bara ignorera. Det gör jag. Jag har väldigt dåligt samvete just nu. Borde jag ha det? Jag menar det är ju ändå val snart och det heter ju "valet" är inte politiska åsikterna fria? Jag skämms för hen tog illa vid sig.

  • Svar på tråden H*n tog bort mig på FB för mina bilder
  • Anonym (FB nerd)
    Lena skrev 2014-08-22 15:53:50 följande:

    Det är hen som är känslig och inte ditt fel.


    Tack för den kommentaren den värmde mycket kram ????
  • Miss Skywalker

    Pallar man inte att andra inte har samma åsikter är man tragisk. Var glad att du slipper tönten..

  • Anonym (FB nerd)
    Miss Skywalker skrev 2014-08-22 15:56:54 följande:

    Pallar man inte att andra inte har samma åsikter är man tragisk. Var glad att du slipper tönten..


    I sverige är det demokrati och där får alla ha vilka politiska åsikter de vill
  • Anonym (yttrandet)
    Anonym (FB nerd) skrev 2014-08-22 15:58:22 följande:
    I sverige är det demokrati och där får alla ha vilka politiska åsikter de vill
    Väldigt sant och dessutom grunden för ett demokratiskt samhälle! Det innebär dock inte att folk måste lyssna på eller att de inte får säga emot dina åsikter.
  • Anonym (FB nerd)
    Anonym (yttrandet) skrev 2014-08-22 16:03:39 följande:

    Väldigt sant och dessutom grunden för ett demokratiskt samhälle! Det innebär dock inte att folk måste lyssna på eller att de inte får säga emot dina åsikter.


    De andra behöver inte hålla med mig om att reinfeldt är dålig minister. Men jag har fortfarande rätt att tycka det jag tycker. Jag skulle inte bry mig om någon skrev skit om de röda osv
  • Anonym (Fast)
    Miss Skywalker skrev 2014-08-22 15:56:54 följande:

    Pallar man inte att andra inte har samma åsikter är man tragisk. Var glad att du slipper tönten..


    Fast det beror ju på vad för typ av bilder det. Det är en sak att vara anti någon och en helt annan att sprida bilder där det står att någon bör misshandlas, våldtas eller dylikt. Jag säger inte att ts har gjort det, allt jag säger är att vi vet inte vilken typ av bilder det är som ts har delat (och med tanke på hur noga och på det sättet ts skrev att hon var emot moderaterna på och att hon inte ville ha påhopp så undrar jag hur rumsrena bilderna var). Jag ogillar också vissa politiker och offentliga personer men det finns gränser på vad man får skriva och hur man får bete sig. Vissa saker är aldrig okej.
  • Miss Skywalker
    Anonym (yttrandet) skrev 2014-08-22 16:03:39 följande:

    Väldigt sant och dessutom grunden för ett demokratiskt samhälle! Det innebär dock inte att folk måste lyssna på eller att de inte får säga emot dina åsikter.


    Men att ta bort ngn på FB är ju bara löjligt..
  • Anonym (Fast)
    Anonym (FB nerd) skrev 2014-08-22 16:07:45 följande:
    De andra behöver inte hålla med mig om att reinfeldt är dålig minister. Men jag har fortfarande rätt att tycka det jag tycker. Jag skulle inte bry mig om någon skrev skit om de röda osv
    Precis du har rätt att tycka vad du tycker och din kompis har rätt att tycka vad hon tycker. Om hon tycker det kändes jobbigt att ha dig som vän på FB efter vilken typ av bilder du delade, så har hon all rätt att tycka att det är lämpligt att ta bort dig som vän.
Svar på tråden H*n tog bort mig på FB för mina bilder