• Anonym (Snyltaren)

    Pinsamheter i vardagen? dela med er! :-)

    Hallå! Vore kul med lite pinsamma historier som plåster på såren för min pinsamma incident idag. Jättepinsam är den kanske inte, men tillräckligt för att få mig att skämmas ögonen ur mig! 

    Jobbar som personlig assistent och idag följde jag för första gången med min brukare till hens dagliga verksamhet (har annars mest natt och helg-pass). Allt var frid och fröjd, det vankades kräftskiva till lunch och jag hjälpte till att förbereda. När jag kom på morgonen så berättade personalen att det kostar 50 kr för oss att äta av maten de lagar. Jag hade ingen lunch med mig då jag hade tänkt laga den hemma hos min brukare efter verksamheten som slutade kl 13. Kändes inte som en big deal att skjuta upp lunchen en timme så jag betalade inte, är inte så förtjust i kräftor ändå! I alla fall. Bordet dukades upp och alla satte sig till bords, en av de funktionshindrade gick runt och hällde upp mineralvatten till alla som satt vid bordet. När hen kom till mig så frågade hen om jag ville ha lite vatten "tack jättegärna!" sa jag och fick ett glas. Inget mer med det. Jag åt ingenting utan matade min brukade som åt så hen storknade och när alla runt bordet var mätta så var det fortfarande väldigt mycket mat kvar. Jag var lite hungrig, men såg inga som helst bekymmer i att vänta tills vi kommit hem. Så började övrig personal som jobbar på det här stället att tjata på alla andra runt bordet att ta mer, "det är synd att slänga!" "ät nu, vi kan inte lämna såhär mycket!". Mitt i allt så tänkte jag att ja, jag kanske skulle kunna ta några räkor om det ändå finns så många över och de ändå ska slängas. Så jag frågar lite fint "skulle jag kunna ta någon räka kanske?", varpå jag möts av tystnad och frågande ögon och sedan ett tveksamt "eh...jo..okej...ja... det är ingen annan som ska ha?". Kände att jag gått över någon gräns, tog en liten räka och sedan dukade vi av och jag och min brukare satte oss i datarummet för att spela spel. Hör viskande ute i lokalen och någon minut senare så kommer en av personalen in i rummet och säger, ursäktande men märkbart irriterat, "Jo, alltså, alla har ju betalat för maten, så när XXX bjuder dig på vatten ska du säga nej. Det är svårt för oss att säga ifrån när hen bjuder dig för hen förstår ju inte. Men har du inte betalat får du ta vanligt vatten och du får inte äta av vår mat".
    Jag blev lite ställd och kände mig otroligt dum! Känner mig som världens snyltare, för en liten räka! 

    någon som har något att dela med sig av? Lite rolig fredagsläsning och så kanske jag inte känner mig så ensam i min naiva dumhet ;)

  • Svar på tråden Pinsamheter i vardagen? dela med er! :-)
  • Anonym (Snyltaren)

    52 visningar men inga svar  

  • Anonym (Snyltaren)

    Då är det väl bara jag som är pinsam antar jag..

  • Anonym (***)
    Anonym (Snyltaren) skrev 2014-08-22 21:45:51 följande:

    Då är det väl bara jag som är pinsam antar jag..


    Jag tycker det var mer pinsamt av den som sade till dig.

    Det hade varit skillnad om du ätit jättemycket efteråt, men en räka, och lite vatten som någon bjöd på? Pinsamt av henne.


  • Anonym (Titti)

    Jag höll ett föredrag inför en fullsatt lokal och kände att jag behövde nysa och när jag kvävde nysningen genom att hålla för näsan kom den ut andra vägen i form av en rejäl fjärt. Jag lyckades genomföra föredraget och stack därifrån så fort jag var klar.

  • Anonym (M)
    Anonym (Titti) skrev 2014-08-23 19:10:00 följande:

    Jag höll ett föredrag inför en fullsatt lokal och kände att jag behövde nysa och när jag kvävde nysningen genom att hålla för näsan kom den ut andra vägen i form av en rejäl fjärt. Jag lyckades genomföra föredraget och stack därifrån så fort jag var klar.


    Jag dör..
  • Rakad Apa

    Jag sket ner mig på en fest en gång. Var ganska kass i kistan och skulle lägga av en fjärt. Det slutade inte bra som ni förstår. Hyfsat pinsamt.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa
    Anonym (Titti) skrev 2014-08-23 19:10:00 följande:

    Jag höll ett föredrag inför en fullsatt lokal och kände att jag behövde nysa och när jag kvävde nysningen genom att hålla för näsan kom den ut andra vägen i form av en rejäl fjärt. Jag lyckades genomföra föredraget och stack därifrån så fort jag var klar.


    Åh herregud!
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Titti)
    Rakad Apa skrev 2014-08-23 19:16:54 följande:

    Jag sket ner mig på en fest en gång. Var ganska kass i kistan och skulle lägga av en fjärt. Det slutade inte bra som ni förstår. Hyfsat pinsamt.


    Oooops! Nu för tiden kniper jag alltid allt vad jag kan med rumpan.
Svar på tråden Pinsamheter i vardagen? dela med er! :-)