• Anonym (Nöjd)

    Jag väljer att sätta mitt barn i barnvagnen för att åka gratis.

    Mitt barn är 3 år gammal och klarar utan några problem att gå långt. Egentligen behövs det ingen vagn. Oftast är vagnen tom då vi stiger på bussen. Allt detta gör jag bara för att få en gratisresa. Jag är arbetssökande och har inte råd varken till månadskort eller biljett. Bor i stor Stockholm. Har sett flera trådar här om gratisåkande med stora barn. De mindre barnen som inte kan gå får inte plats. Ibland fäller jag ihop vagnen och ibland gör jag det inte. Jobbigt med vagn men har inga andra alternativ.

    Åker ni ibland med barn i vagnen, bara för att åka gratis? Är det fel? Hur skulle ni göra som arbetslösa med dålig ekonomi?

  • Svar på tråden Jag väljer att sätta mitt barn i barnvagnen för att åka gratis.
  • Anonym (rätt!)
    Anonym (Nöjd) skrev 2014-08-22 18:44:16 följande:
    Mitt barn är 3 år gammal och klarar utan några problem att gå långt. Egentligen behövs det ingen vagn. Oftast är vagnen tom då vi stiger på bussen. Allt detta gör jag bara för att få en gratisresa. Jag är arbetssökande och har inte råd varken till månadskort eller biljett. Bor i stor Stockholm. Har sett flera trådar här om gratisåkande med stora barn. De mindre barnen som inte kan gå får inte plats. Ibland fäller jag ihop vagnen och ibland gör jag det inte. Jobbigt med vagn men har inga andra alternativ.

    Åker ni ibland med barn i vagnen, bara för att åka gratis? Är det fel? Hur skulle ni göra som arbetslösa med dålig ekonomi?
    Jag tror alla med dålig ekonomi skulle göra som det. Även om vissa inte kan erkänna det. Sen tycker ja du gör helt rätt buss borde vara gratis.
  • Anonym (E)

    Jag kunde inte bry mig mindre om ifall du åker gratis med vagn eller inte.

  • puss

    omg, shit va bra!! hur mycket spar du, tolv spänn eller?? det är ju fan skitmycket!! klart värt att kämpa för!! typ en hel dagslön nästan!! haha bra jobbat, spar man tolv spänn är man ju fan rik den dan!!


    cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Anonym (n) skrev 2014-08-22 19:00:40 följande:
    korkad kommentar som vanligt. I stockholm sparar man minst 50 kr tur och retur. 

    ja men tjena, då snackar vi stålars alltså. femti spänn, det är ju värsta feta lönen. glassa på det hela dan lixxom!!

    seriöst: jag har fan ingen aning om vad en busstur kostar.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • lnflrmn

    Min treåring kan visst gå långt, men det är bara när vagnen är med. Är vagnen inte med, kan han knappt gå en meter. Jag hade inte sagt ngt, en nornal 5-åring däremot..

  • Anonym (ee)
    Anonym (n) skrev 2014-08-22 19:00:40 följande:
    korkad kommentar som vanligt. I stockholm sparar man minst 50 kr tur och retur. 
    I Umeå skulle man också spara 60 spänn om man nu hade fått åka gratis med vagn...
  • Anonym (Nöjd)
    puss skrev 2014-08-22 19:02:10 följande:

    ja men tjena, då snackar vi stålars alltså. femti spänn, det är ju värsta feta lönen. glassa på det hela dan lixxom!!

    seriöst: jag har fan ingen aning om vad en busstur kostar.
    50 spänn en resa. 100 spänn 2 resor. 800 kr månadskort. Märklig kommentar...
  • Anonym (??)
    puss skrev 2014-08-22 19:45:53 följande:

    alltså wo hoo det är ju ba en big fet WIN att åka buss gratis, typ värsta kungen jue!!!11

    hellou ba, kolla jag åker buss utan å betala, shit mon me kingen ba. sparde åttahundra kroner.
    Är det svårt att förstå att 800 kr kan vara mycket pengar för någon? Alla har det inte gott ställt. Även om det så skulle vara 12 eller 50 spänn som sparas in på att åka gratis, "många bäckar små" har du säkert hört talas om.

    Dessutom förutsätter du att ts åker buss en gång i månaden, tänk om hon åker en gång om dagen?
  • puss
    Anonym (??) skrev 2014-08-22 19:51:02 följande:
    Är det svårt att förstå att 800 kr kan vara mycket pengar för någon? Alla har det inte gott ställt. Även om det så skulle vara 12 eller 50 spänn som sparas in på att åka gratis, "många bäckar små" har du säkert hört talas om.

    Dessutom förutsätter du att ts åker buss en gång i månaden, tänk om hon åker en gång om dagen?

    förutsätter jag det? nej, det gör jag inte. inte ett dugg.
    cuz i´m a wild wild bitch.
Svar på tråden Jag väljer att sätta mitt barn i barnvagnen för att åka gratis.