• Anonym (Luktar)

    Vaginell bakterios? Vad göra?!

    Jag luktar illa, har mkt flytningar. Har haft så länge jag kan minnas mer el mindre. Prövade till slut nyligen lovtal o alla flytningar försvann, ingen lukt!!! Tills jag hade samlag o mens, då var det genast tillbaka. Prövade lactal i förebyggande syfte som står på frp, typ 1 bvar tredje dag vilket inte hjälper. Måste ha en hel kur.
    Min fråga; är detta bv? Ska jag gå till gyn för att bli av med det? Går det ens? Eller måste jag för alltid ta lactal, varenda dag??

    Hjälp!!

  • Svar på tråden Vaginell bakterios? Vad göra?!
  • Anonym (Luktar)

    Prövade Lactal, ska det stå!! - inte lovtal!

  • Anonym (Samma)

    Nej, Lactal funkar inte om du har BV, enligt mig själv och min gynekolog. Hade samma besvär som du, illaluktande flytningar i över ett halvår. Försökte med Lactal, som hjälpte i en dag typ, sen kom det igen. Fick tid till gyn som tog bakterieprov. Fick svaret att det inte fanns bakterier, men då hade det faktiskt redan blivit bättre av sig själv. Nu har lukten i princip försvunnit, vet inte riktigt varför. Kanske har jag varit lite mer ihärdig med att BARA tvätta med olja i underlivet. Kontakta gyn, är det BV så får du antibiotika, vilket hjälper de flesta.

  • Anonym (Luktar)

    Jaha, okej! Tack så mkt för hjälpen!

  • mamaleona

    Prova med bulgaria yougort - sant. Kleta in till natten kring blygdläpparna o i en binda som du sover med - upprepa 3-4 nätter. Bulgaria yougorten neutraliserar o gör underverk. Hälsn en bm

Svar på tråden Vaginell bakterios? Vad göra?!