• Anonym (:()

    Varför är det synd om oss?

    Hej!

    Det är så att jag och min man har 5 pojkar i åldrarna 2-9 år. Nu väntar vi vårt 6 barn, vi är bara i vecka 14 än så vi vet inte kön.

    Men vi berättade för våra nära och kära att vi väntade ett nytt tillskott för en vecka sedan efter att vi gjort kub. Då börjas det alltid med att: "Nu håller vi tummarna för en tjej, tycker synd om er om det blir en till pojke" osv. Det har blivit värre för varje gång. När vi födde våran yngsta son så var det många som beklagade sorgen och kunde knappt glädjas åt barnet. Jag kände mig misslyckad och gick ner i depression.

    Visst har jag en längtan efter en flicka men det är verkligen inte synd om oss om det blir en pojke istället. Vi har lyckats få 5 friska och underbara pojkar så det är inte alls synd om oss. Det är synd om dom som inte kan få barn.

    Redan nu börjar jag oroa mig för hur släkten ska reagera om det visar sig vara en pojke. Jag mår jätte dåligt över det här.

  • Svar på tråden Varför är det synd om oss?
  • Anonym (Fry)

    Intala dig själv du att du inte hoppas på en flicka. Men läser man mellan raderna så ser man att du önskar ENORMT att det är en flicka du med. Jag har två av varje och är faktiskt väldigt glad för det.

  • yodi

    ts förstår dig, när vi fick vår tredje dotter fick vi många frågor om huruvida vi var besvikna eller ej.

  • Neithotep

    Förstår dig, väntar fjärde grabben och får så många dumma kommentarer om att det är tråkigt och att vi skaffat barnen i försök att få en flicka vilket självklart inte är fallet. Det är väl bara att försöka att inte bry sig antar jag.

  • Anonym (S)

    Folk för över sina känslor på er. De flesta känner att de vill ha både och...

    Sen älskar ni ju era barn, det gör inte alla andra. För dem är det bara 5 pojkar...

  • Lindsey Egot the only one
    Anonym (S) skrev 2014-08-22 21:43:05 följande:

    Folk för över sina känslor på er. De flesta känner att de vill ha både och...

    Sen älskar ni ju era barn, det gör inte alla andra. För dem är det bara 5 pojkar...


    Väldigt bra inlägg!
  • Anonym (Hy)
    Anonym (S) skrev 2014-08-22 21:43:05 följande:

    Folk för över sina känslor på er. De flesta känner att de vill ha både och...

    Sen älskar ni ju era barn, det gör inte alla andra. För dem är det bara 5 pojkar...


    Håller med. Jag älskar absolut inte andras barn som jag älskar mina. Kan nog känna att det är lite synd om dom som bara får pojkar/flickor själv.
  • Anonym (-)

    Min väninna har också fem grabbar och väntar sitt sjätte barn - förmodligen en grabb. Hon var orolig att det skulle bli en flicka och blev överlycklig när hon såg snoppen på ultraljudet. Hennes man blev ännu lyckligare. De båda anser sig vara extremt lyckligt lottade med att enbart få söner.
    Efter det sjätte barnet så ska dem inte ha fler barn. Väninnan sa något i stil med: "Vi vågar inte chansa en gång till, då det kanske blir en flicka! Ja, det kan ju ske värre saker än så med barnet - men vi vågar inte ta några risker!"

    Alla vill inte ha döttrar, så är det bara. Precis som att alla inte vill ha söner.

    Själv skulle jag inte vilja ha en dotter. Jag tycker att småtjejer är dryga och fjompiga, och tonårstjejer är vidriga.

  • Anonym (5)
    Anonym (-) skrev 2014-08-22 22:16:21 följande:

    Min väninna har också fem grabbar och väntar sitt sjätte barn - förmodligen en grabb. Hon var orolig att det skulle bli en flicka och blev överlycklig när hon såg snoppen på ultraljudet. smile2.gif Hennes man blev ännu lyckligare. De båda anser sig vara extremt lyckligt lottade med att enbart få söner.
    Efter det sjätte barnet så ska dem inte ha fler barn. Väninnan sa något i stil med: "Vi vågar inte chansa en gång till, då det kanske blir en flicka! Ja, det kan ju ske värre saker än så med barnet - men vi vågar inte ta några risker!"

    Alla vill inte ha döttrar, så är det bara. Precis som att alla inte vill ha söner.

    Själv skulle jag inte vilja ha en dotter. Jag tycker att småtjejer är dryga och fjompiga, och tonårstjejer är vidriga.


    Dom verkar obehagliga och smått dumma i huvudet. Inte set minsta "kul" vad är det som är kul med att dom avskyr flickor så?
  • Anonym (Hahaaaaa)
    Anonym (-) skrev 2014-08-22 22:16:21 följande:

    Min väninna har också fem grabbar och väntar sitt sjätte barn - förmodligen en grabb. Hon var orolig att det skulle bli en flicka och blev överlycklig när hon såg snoppen på ultraljudet. smile2.gif Hennes man blev ännu lyckligare. De båda anser sig vara extremt lyckligt lottade med att enbart få söner.
    Efter det sjätte barnet så ska dem inte ha fler barn. Väninnan sa något i stil med: "Vi vågar inte chansa en gång till, då det kanske blir en flicka! Ja, det kan ju ske värre saker än så med barnet - men vi vågar inte ta några risker!"

    Alla vill inte ha döttrar, så är det bara. Precis som att alla inte vill ha söner.

    Själv skulle jag inte vilja ha en dotter. Jag tycker att småtjejer är dryga och fjompiga, och tonårstjejer är vidriga.


    För då alla en tjänst och skaffa inte barn alls. För TÄNK om du får en "fjompig" flicka istället för en brölande pojke? Vore ju HEMSKT. Fortsätt du och umgås med dina flickhatande vänner. Ni passar tillsammans.
  • Anonym
    Anonym (S) skrev 2014-08-22 21:43:05 följande:

    Folk för över sina känslor på er. De flesta känner att de vill ha både och...

    Sen älskar ni ju era barn, det gör inte alla andra. För dem är det bara 5 pojkar...


  • mamaleona

    Låt inte andras åsikter påverka er lycka. Strunta i dom o gå med högt huvud - lycklig över att bära ditt sjätte barn. Blir även jag irriterad på människor som förväntar sig ett visst kön o visar besvikelse över "fel" sort - fruktansvärt, då det finns alltför många som kämpar för att öht FÅ ett barn. Med pojkar kommer alltid en brokig skara av flickor in i huset efter x antal år. Huvudsaken att ni inte skaffar barn för att ni försöker få dendär flickan, då kan det lätt bli fel om de blir en flicka - med särbehandling ody..

  • Anonym (-)
    Anonym (Hahaaaaa) skrev 2014-08-22 23:55:36 följande:
    För då alla en tjänst och skaffa inte barn alls. För TÄNK om du får en "fjompig" flicka istället för en brölande pojke? Vore ju HEMSKT. Fortsätt du och umgås med dina flickhatande vänner. Ni passar tillsammans.
    Skulle jag få en flicka så skulle jag säkert bli besviken till en början, men sedan skulle det givetvis gå över och jag skulle givetvis älska henne.
    Jag kommer garanterat att kolla könet på ultraljudet så att jag kan förbereda mig.
  • Anonym (:()

    Tack för era svar!

    Vi skaffar inte en till för att få den där önskade flickan utan för att få ett till barn. Många runt omkring tror nog att vi skaffar barn för att få en tjej.

    Jag har aldrig känt någon besvikelse vid förlossningen när det visat sig vara en pojke, har istället känt en saknad av en dotter ibland. Förstår inte hur man kan bli ledsen, besviken, förtvivlad etc. över könet. Eller att man är osäker på att man vill ha fler barn pga det kan bli "fel kön". Såna tankar har jag aldrig haft.

Svar på tråden Varför är det synd om oss?