• Anonym

    Förhållande

    Ska väl börja med att säga att jag älskar min tjej och vi har varit tillsammans i 15 år, och vi har två barn tillsammans på 13 och 9 år. Nu till mitt problem, den senaste tiden har jag känt att jag inte dras till henne längre och vi gör aldrig något roligt ihop. Visst vi har rest utomlands och varit ute på restaurang men alltid med barnen, och har dom inte varit med så har hon velat åka hem innan kl 21 för att det är något på tv´n som hon vill se?
    För det mesta så får jag pikar och hon fnyser ofta åt mig när jag gör eller säger något, försöker man skoja med henne så tar hon illa upp utan anledning. Och ger man henne någon komplimang så tar hon inte in det.


    Finns det någon räddning, eller ska jag göra slut, för just nu så känns det som att man hänger ihop för barnens skull.


    Jag orkar inte mer!! 

  • Svar på tråden Förhållande
  • bibo

    Prata med henne? Terapi kanske? Testa alla utvägar först, funkar det inte efter man testat allt då tycker jag man kan ge upp.

  • Anonym
    bibo skrev 2014-08-23 07:17:41 följande:

    Prata med henne? Terapi kanske? Testa alla utvägar först, funkar det inte efter man testat allt då tycker jag man kan ge upp.


    Hej!

    Har redan pratat om att blanda annat gå i familjeterapi m.m. men hon tycker inte att det behövs, "Vi har ju inga problem" får man till svar. Men visst vissa gånger man har tagit upp detta med henne så har hån gått med på att gå i terapi, men sen så händer det inget. Trots att jag har bokat tid osv.


     

  • bibo

    Dags att berätta vad du känner och hur du tänker. Säg det du skrev här! Fattar hon inte då att det är allvar då vill hon ju inte inse.

    Jag och min sambo har lovat varandra att om man känner att det håller på att ta slut så ska man säga till innan så den andre får en chans att ändra sig. Jag har tagit upp det med honom flera gånger under de senaste halvåret, att jag inte orkar mer. Inget hjälpte. Tillslut kom det oundvikliga jag gjorde slut. Det var en väckarklocka för honom. Nu kämpar vi på igen och har gjort upp "regler", satt upp schema där vi ska skriva in när vi ska hitta på saker tillsammans osv. Vi har ett litet barn och det är ju mest därför man vill kämpa men också för när det är bra så är det ju jävligt bra.

    Hoppas det löser sig för dig! Jag tror på ärlighet och vill sen inte partnern ta till sig så har man iaf försökt. Sen är det väl tyvärr så att när man väl lämnat det är då den andre fattar allvaret.

Svar på tråden Förhållande