• Anonym (Trådstartare)

    Frågor om abort

    Hej! Ska göra en kirurgisk abort nästa vecka och tänkte höra med er erfarna som kanske varit med om något liknande. 

    Jag är gravid i 7:e veckan (går snart in i vecka 8), och bestämt mig för abort då tiden för barn inte känns rätt ännu. Men det jag oroar mig mest för är:

    1. Jag vill bli sövd, just för att inte se själva "grejen" själv. Men är rädd för att doktorn inte ska göra det doktorn ska. Får pojkvännen vara med i rummet samtidigt som skrapningen görs? 
    2. Hur länge blöder man? Läst att man enbart blöder 4-7 dagar. 
    3. Jag har extrem fobi för bindor. Klarar inte av att varken ta eller se på de. Har aldrig använt binda och vill aldrig göra det heller. Om man är ordentlig med handsprit och tvål utan parfymer, finns det då ingen chans att man kan få använda tampong? Jag och pojkvännen ska utomlands i september. Resan har varit bokad länge och det går ej att boka om. Att vara utomlands med en binda är det värsta tänkbara scenariot just nu. Jag klarar mig från att bada så det slipper bli onödiga bakterier i slidan, men det är just det att behöva ha shorts på sig för att dölja en binda. 

    Tyck inte jag är konstig pågrund av min fobi. Alla har något de tycker är extra obehagligt och hjälp mig så gott som ni kan, tack! 
  • Svar på tråden Frågor om abort
  • Anonym (Nicole)

    Tror inte man får sövas.

    Och binda vet jag att det är ett måste, annars täpper du igen så att allt inte kommer ut. Så säljs på mitt sjukhus iaf. Tyvärr :(

    Du får nog helt enkelt räkna kallt med binda.

    När i september åker ni? För du kanske har blödigt klart tills dess? Vet dock att en del blöder mkt längre än 4-7 dagar.

Svar på tråden Frågor om abort