• eywa

    GRAVIDFÖRSÄKRINGAR

    Hej!

    Några frågor om gravid.f :
    Har ni haft någon gravid.f ?
    Vad har ni varit nöjda/missnöjda med??
    Vilka bolag har ni haft?
    Kan ni hjälpa mej välja i denna djungel??
    Tack : )

  • Svar på tråden GRAVIDFÖRSÄKRINGAR
  • Skärin

    hej! Jag är väldigt nöjd med länsförsäkringars gravidförsäkring. Ansökte om pengar av två anledningar och den ena behövde de inte ens bevis på utan tog mig på orden. Vi tog plusförsäkring eftersom barnförsäkringen blir gratis första halvåret så man går egentligen jämnt ut. Vi går rejält med plus och jag ångrar inte att jag tog plusförsäkringen, hade inte gjort det om allt gått bra heller förstås. Det är en klen tröst men när komplikationer inträffar är det väldigt värt att få något för det.  

  • Björkar1

    Jag tittade på vilken barnförsäkring som jag ville ha sedan tog jag gravidförsäkringen i samma bolag. Detta för att slippa karenstider samt ha skydd för medfödda sjukdomar, och skador.

  • Myc

    Jag valde trygg hansas gravidförsäkring extra. Kostade runt 1200. Jag är i v 30 och har utnyttjat den redan vid två tillfällen, snart tre då jag varit inlagd två gånger och är det igen nu.

    Har trygg hansa till huset, barnen och bilen också så det blev naturligt det valet. Trygg hansa har definitivt den bästa barnföräkringen.


    37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • eywa

    Har läst om olika försäkringar redan men ville veta mer om era erfarenheter av dom.

  • Sockerdockan

    Absolut, andras erfarenheter är ju minst lika intressanta. Ville bara tipsa om just konsumenternas eftersom den hjälpte mig så mycket. Har man exempelvis någon viss sjukdom i släkten kan det ju vara jätteviktigt att veta att just den täcks och den infon hittar man ju bäst i skälva försäkringsvillkoren :)

  • Line85

    Ett tips är att ta någon försäkring som kostar. Att välja en gratis graviditetsförsäkring känns enligt mig rätt dumt. Då borde man inse att inte så mycket ingår.

    Som någon skrev här ovan så går trygg hansas försäkring över i en barnförsäkring när barnet är fött. Smidigt.

    Jag tycker den verkar bäst.

    Behövde inte använda den förra gången men ska teckna samma denna.

  • galog

    Jag hade trygghansas extra försäkring vid min förra graviditet och har nyss tecknat den igen. Dock ser jag nu att jag kunde fått ersättning för akut kejsarsnitt (3000 Det hade jag absolut ingen aning om! Så läs igenom noga vad det gäller så att man faktiskt kan utnyttja den också =)

  • eywa

    Tack för era svar : )

    Det lutar åt trygg hansas plus försäk.r ,

    Men har läst 2 ggr nu att folk har haft struligt

    När dom behövde hjälp av dom :(

  • galog
    Sockerdockan skrev 2014-08-24 14:50:37 följande:

    Galog: säker på att du inte kan ansöka i efterhand?


    Jag förstår inte riktigt när jag läser faktiskt. Där står något om tre år men även något om 10 år så jag ska fatiskt ringa och höra =)
  • Liten till
    eywa skrev 2014-08-24 20:51:17 följande:

    Tack för era svar : )

    Det lutar åt trygg hansas plus försäk.r ,

    Men har läst 2 ggr nu att folk har haft struligt

    När dom behövde hjälp av dom :(


    Jag hade trygg hansas, och nu deras barn försäkring.

    Jag har fått toppen hjälp när sonen gjort sig illa, slagit munnen och man fått åka till tandläkaren mm. Antar att det är samma om man behöver använda gravidförsäkringen? Oavsett vad du väljer, glöm INTE att så snart bebis är född så ska den göras om tillbarnförsäkring, så det inte blir några undantag i den om man efter någon vecka/veckor upptäcker något på bebis. Oavsett om det är gratis i ett halvår ska man registrera om den direkt eller så snart man kan efter födsel. Hoppas du blir nöjd och aldrig behöver använda vad du än väljer
  • Myc

    Fick ut från trygg hansa nu igen efter förra sjukhusvistelsen som gravid, gjorde en anmälan på nätet och idag kom det brev att det ska betalas ut. Varit inlagd igen nu, kom hem idag efter sex nätter på sjukhus så det blir 3e gången jag anmäler. Jag är verkligen glad att jag valde deras utökade gravidförsäkring!


    37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
Svar på tråden GRAVIDFÖRSÄKRINGAR