• Anonym (Www)

    ont i mina bröst?

    Hej. Jag har så ont i mina bröst på sidorna, jag är skyddad med p-stav och den gick ut i april. Barnmorskan sa att jag fortfarande har hormoner kvar av staven så jag kunde vara lugn. ( vill inte ha barn) men nu,några dagar tillbaka så har jag ont i mina bröst? Jag har 2 barn och vet att det kan vara gravidets symptom :/ vågar inte testa mig heller !

  • Svar på tråden ont i mina bröst?
  • Anonym (M)

    Då är det ju bara att vänta och se om du inte vågar testa.

    Men om du nu verkligen inte vill ha barn så borde du ta ansvar för det och byta staven och använda kondom undertiden.

  • Anonym (Www)

    Men om en professionell i sitt arbeta säger att jag fortfarande är skyddad ? Vad får dig och tro art jag inte tar ansvar?

  • Anonym (testa)

    vad är det som gör att du inte vågar testa? annars är det ju det säkraste du kan göra för att få veta om du är gravid eller inte. Testar du och det visar sig att du inte är gravid så kan du ju pusta ut och är du gravid så får du/ni ta ett beslut utifrån det?

  • Anonym (Www)

    Grejen e den att det absolut inte finns nå annan alternativ mer än att föda i min värld... Och jag som äntligen har tagit tag i mitt liv genom att sadla om o studera till något jag verkligen har sett framemot. Rädd för att min dröm kommer hå i krasch...,

  • Anonym (M)
    Anonym (Www) skrev 2014-08-23 12:20:36 följande:

    Men om en professionell i sitt arbeta säger att jag fortfarande är skyddad ? Vad får dig och tro art jag inte tar ansvar?


    Men om du litar på henne så behöver du inte oroa dig. Om du har minsta osäkerhet så borde du ha kondom också, vilket jag antar att du inte haft eftersom du inte vågar testa dig.

    Hoppas i alla fall att det löser sig till det bästa för dig, och jag hade definitivt bytt stav omgående, det finns en anledning till bäst-före-datum.

    Lycka till!
  • Anonym (www)

    Jo jag väntar på min tid. Är så lång väntetid men nästa vecka har jag tid :)

  • Anonym (Förstår dig!)

    Jag vågar inte heller testa! Jag tog ett akut p-piller för några veckor sen och min mens har ännu inte kommit. Jag har 3 barn och det är helt otänkbart för mig att få ett till barn. Jag skulle må skit av abort, men för min egen och för mina barns skull är ett till barn undergång. Och varför har jag inte skyddat mig bla bla bla. Ja kom an alla som aldrig gjort superkorkade saker o fördöm!

  • Anonym (Www)

    Jag har redan haft mens 2 ggr denna månad...tror att det är hormonrubbningar pga min stav. Men sen så efter har jag ont i bröstet och det kommer och går med smärta i magen så som man brukar få när mensen är på G

  • Anonym (testa)
    Anonym (Www) skrev 2014-08-23 12:48:26 följande:

    Grejen e den att det absolut inte finns nå annan alternativ mer än att föda i min värld... Och jag som äntligen har tagit tag i mitt liv genom att sadla om o studera till något jag verkligen har sett framemot. Rädd för att min dröm kommer hå i krasch...,


    Att få ett till barn är helt klart en omställning. Men du ska inte låta dina drömmar och din utbildning bli lidande för att du/ni får ett till barn. Det blir vad man gör det till, ibland får man bara kämpa lite hårdare för att få arbete/studier/vardag att fungera, men vill man nog mycket så går det, allt beror på vilken inställning man har.

    Jag fick själv tvillingar mitt under min utbildning, tog då uppehåll ett år och började sedan om att plugga till mitt drömyrke igen. Självklart är det jobbigt många gånger och vissa dagar önskar man att dagen vore så mycket längre för att man har så fullt upp, men det fungerar ändå.

    Det jag vill säga är att, OM du är gravid nu och får ett till barn så låt inte barnet sätta stopp för dina drömmar och din utbildning, allt går bara man vill:)

    Sen angående p-staven, jag förstår att du litar på din barnmorska när hon säger att den ska fungera trots att bäst före datumet har passerat, men jag tycker det låter märkligt. Jag skulle aldrig rekommendera någon att äta något läkemedel då datumet har gått ut då man inte längre vet hur bra effekten på läkemedlet är. Sen kanske det är olika då det gäller hormoner och andra sorters läkemedel, det vet jag inte.. Men av någon anledning finns det ju ett bäst före datum:) 

    Lycka till!
Svar på tråden ont i mina bröst?