• Anonym (Förkrossad)

    Helt förkrossad, hur kommer man fram till om abort är det rätta?

    Har blivit gravid trots preventivmedel,
    Första tanken var abort, men sen bestämde vi oss för att behålla.

    Men nästan varje dag ångrar jag det beslutet, vissa dagar ser jag framemot de, men för mestadels hoppas jag på missfall.

    Vi har barn sen innan, men det passar inte just nu. Helt fel tid. Är helt förkrossad.
    Är en bit in i graviditeten, men har några veckor kvar till vecka 18.
    Känner mig som en hemsk människa. Som funderar på att ta bort ett syskon till våra tidigare barn. Men jag orkar verkligen inte med det här, orkar inte ett barn till. Eller det känns så iaf, allt känns så overkligt.

    Kan man fortsätta leva med sig själv efter att man gjort en sån här sak? Mot sin familj eller speciellt mot min respektive som är jätteentusiastisk :'(

  • Svar på tråden Helt förkrossad, hur kommer man fram till om abort är det rätta?
  • Eme91

    Gör du abort kommer du nog att tänka på det varje dag och ångra dig, tänka: hur hade det blivit.. Osv.
    Tror inte du kommer ångra om du behåller..
    Jag gjorde abort när jag var 18 då pappan inte var någon jag kände och jag ångrar det än idag

  • Anonym (Bra Mamma)

    Jag förstår dina känslor. Jag kände också så med syskonet, mest för att pappan inte ville behålla till en början, men också för oro över att jag inte skulle orka.


    Jag säger bara såhär: ut kom världens mest underbara lilla tjej, hon är inte till några besvär, syskonparet älskar varandra och jag är mer harmonisk än jag någonsin varit.


    Försök att släpp den negativa inställningen. Man orkar mer än vad man tror!

  • Anonym (Carro)

    Gör du abort kanske du kommer tänka på det resten av ditt liv. Föder du barnet kommer du älska det högt! Tror jag iallafall.

    Min abort för tre år sedan ångrar jag än idag. Försöker tänka att det var bäst för barnet men jag vet inte. Den hade fått det bra trots att det var "fel tidpunkt"...

  • Jojile

    Vilken tuff situation! Vad är det du känner kommer bli jobbigast? Jag tycker du sätter dig ner med din man och verkligen berättar vad du känner. Kanske kan han ta större delen av fl? Försök att tillsammans komna fram till hur i vill göra och hur ni vill göra om ni väljer att behålla. Jag tror inte man kan säga att du alltid kommer ånga varken ena eller andra beslutet. Jag har gjort två aborter och inte ångrat en enda. Jag ångrar inte mina barn heller men det finns det ju faktiskt folk som gör.

  • Anonym (Förkrossad)

    Min sambo är och har varit väldigt delaktig i tidigare graviditeter. Vi ska prata senare idag, har kollat upp lite nummer och så nu. Någonstans känns det ändå som det mest kloka beslutet är att avsluta detta nu och försöka någon annan gång, långt fram i framtiden. När övriga barn är äldre och vi föräldrar är färdig utbildade.

    Men ändå så blir jag helt förtvivlad av tanken att avsluta något så fint och vackert. :'(

    Kan man verkligen inte ångra ett barn?

  • Anonym (Carro)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2014-08-23 15:13:22 följande:

    Min sambo är och har varit väldigt delaktig i tidigare graviditeter. Vi ska prata senare idag, har kollat upp lite nummer och så nu. Någonstans känns det ändå som det mest kloka beslutet är att avsluta detta nu och försöka någon annan gång, långt fram i framtiden. När övriga barn är äldre och vi föräldrar är färdig utbildade.

    Men ändå så blir jag helt förtvivlad av tanken att avsluta något så fint och vackert. :'(

    Kan man verkligen inte ångra ett barn?


    Har du barn sedan innan så vet du ju vad du tar bort... Det låter väldigt hårt, försöker inte trycka ner dig på något sätt. Men tänk efter riktigt!
  • Anonym (Förkrossad)

    Det är precis det som är problemet,

    Ja jag vet vad jag tar bort :'(

    Just därför jag gått så många veckor in i graviditeten, men ändå har jag haft kvar samma känsla hela tiden - det här är inte rätt. :'(

  • Anonym (Carro)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2014-08-23 20:36:30 följande:

    Det är precis det som är problemet,

    Ja jag vet vad jag tar bort :'(

    Just därför jag gått så många veckor in i graviditeten, men ändå har jag haft kvar samma känsla hela tiden - det här är inte rätt. :'(


    Det är svårt... Jag önskar jag kunde hjälpa dig men det är bara du som kan bestämma...



    Kramar om
Svar på tråden Helt förkrossad, hur kommer man fram till om abort är det rätta?