• Anonym (förbryllad)

    Att komma med vin

    Har fått kontakt med en kille på en dejtingsajt och han vill komma hem till mig med vin (första dejten). Vi har inte alls pratat om att jag skulle bjuda på mat eller något. Börjar på att kännas som att han endast är ute efter att ligga.
    Hur skall jag tolka detta?

  • Svar på tråden Att komma med vin
  • Anonym (hmm)
    Anonym (förbryllad) skrev 2014-08-23 14:21:46 följande:

    Har fått kontakt med en kille på en dejtingsajt och han vill komma hem till mig med vin (första dejten). Vi har inte alls pratat om att jag skulle bjuda på mat eller något. Börjar på att kännas som att han endast är ute efter att ligga.
    Hur skall jag tolka detta?


    Jag har aldrig nätdejtat, men jag tycker att din tolkning är rimlig. Första dejten borde vara på en offentlig plats dessutom och inte i ditt hem.
  • Anonym (förbryllad)
    Anonym (hmm) skrev 2014-08-23 14:28:57 följande:
    Jag har aldrig nätdejtat, men jag tycker att din tolkning är rimlig. Första dejten borde vara på en offentlig plats dessutom och inte i ditt hem.

    Tack för ditt svar!
    Jag känner mig så besviken eftersom vi har pratat på en sådan serös nivå och så kommer detta som ger mig kalla fötter.
    Nu har vi bestämt neutral plats men jag vet inte längre....
    Skulle du vilja träffa någon som föreslår detta?
  • Anonym (guhijklölkjh)

    Första dejten alltid på allmän plats, alltid med en vän som vet var man är, vem man ska träffa och gärna att man bestämmer att vännen ska ringa och ställa en på förhand bestämd fråga med ett förbestämt svar för att visa att allt är ok.

    Din tolkning låter väldigt trolig.

  • Anonym (hmm)
    Anonym (förbryllad) skrev 2014-08-23 14:34:13 följande:

    Tack för ditt svar!
    Jag känner mig så besviken eftersom vi har pratat på en sådan serös nivå och så kommer detta som ger mig kalla fötter.
    Nu har vi bestämt neutral plats men jag vet inte längre....
    Skulle du vilja träffa någon som föreslår detta?
    Uppenbarligen hoppas han på att få ligga med dig, men det är väl inte omöjligt att han är seriös också, dvs att ligga inte är det enda han vill. Han har ju gjort bort sig nu men borde kanske inte ha bränt exakt alla broar? Jag skulle ändå vilja träffa honom, men skulle antagligen vilja träffas fler gånger på en offentlig plats efter en sådan tabbe och låta honom bevisa hur seriöst han tar det.

    Sen är det väl inte helt omöjligt att ni faktiskt saknar personkemi IRL. Och då löser det sig naturligt.
  • Tecum
    Anonym (förbryllad) skrev 2014-08-23 14:21:46 följande:

    Har fått kontakt med en kille på en dejtingsajt och han vill komma hem till mig med vin (första dejten). Vi har inte alls pratat om att jag skulle bjuda på mat eller något. Börjar på att kännas som att han endast är ute efter att ligga.
    Hur skall jag tolka detta?


    Undersök saken genom att föreslå träff på allmän plats. Det måste vara både intressant och lärorikt för dig att se hur han är irl, med tanke på ev framtida nätkontakter. Ge honom en chans, han kanske bara lider av social dyslexi eller är allmänt klumpig.

    Och uppdatera oss gärna, frustreerande med alla dessa trådar som bara rinner ut i sanden. 
  • Anonym (förbryllad)
    Tecum skrev 2014-08-23 14:46:03 följande:
    Undersök saken genom att föreslå träff på allmän plats. Det måste vara både intressant och lärorikt för dig att se hur han är irl, med tanke på ev framtida nätkontakter. Ge honom en chans, han kanske bara lider av social dyslexi eller är allmänt klumpig.

    Och uppdatera oss gärna, frustreerande med alla dessa trådar som bara rinner ut i sanden. 

    Har gjort det (bestämt allmän plats).
    Grejen är bara att jag tappat intresset lite grand för honom när han var sådär framfusig. Dessutom tycker jag att social dyslexi är oattraktivt.
    Tvekar fortfarande om jag verkligen vill träffa honom.
  • Anonym
    Anonym (guhijklölkjh) skrev 2014-08-23 14:34:28 följande:

    Första dejten alltid på allmän plats, alltid med en vän som vet var man är, vem man ska träffa och gärna att man bestämmer att vännen ska ringa och ställa en på förhand bestämd fråga med ett förbestämt svar för att visa att allt är ok.

    Din tolkning låter väldigt trolig.


  • Anonym (förbryllad)
    kenneth768768 skrev 2014-08-23 16:02:52 följande:

    Det kanske var alkoholfritt vin`?



    Kanske det ;)
    Men varför skulle han komma hem till mig?
    Känns som att han frågar mig om vi skall ligga.
    Blir så uppgiven...
  • Tecum
    kenneth768768 skrev 2014-08-23 16:02:52 följande:

    Det kanske var alkoholfritt vin`?


    Alkoholfritt vin, det är ungefär som att kyssa sin syster... Man kan lika gärna låta bli.
Svar på tråden Att komma med vin