• Anonym (Ojsan)

    jag dog nyss. på riktigt. ensam hemma ned tre barn

    Jag äter alltid för fort. Min man var och handlade. Jag slängde i mig maten, som vanligt.
    Satte i halsen. Fick ingen luft, ingen alls. Jag tänkte att det släpper om jag inte får panik. Det släppte inte, jag fick ingen luft och till slut fick jag kramp. Då lyckades jag ringa 112, satt med mobilen vid bordet.
    Annars hade jag inte fixat ringa, om hag inte haft telefonen i handen.
    Operatören svarade, men jag kunde ju inte prata. Kollar de adress när man ringer? De har ju numret?
    Jag krampade och kunde inte prata. Konstig känsla. Det kändes overkligt.
    Tillslut började jag kräkas, och efter en stund kunde jag andas, fast det gjorde ont.
    Då kunde jag prata i telefon med operatören.
    Jag andades ansträngt rätt länge, fick efterkramper och kräktes mer.
    Stackars barnen om jag hade dött.

  • Svar på tråden jag dog nyss. på riktigt. ensam hemma ned tre barn
  • Inte jag

    Det är därför du ska äta lugnt. Vill du att dina barn ska förlora sin mamma bara för att du äter för fort?

  • Anonym (signe)

    Usch fy vilken upplevelse...traumatiskt. Bara tanken får mig att rysa.

  • Arcnice

    Förmodligen en otrevlig upplevelse, men rubriken på tråden är väldigt felaktig. Du dog inte, du var nära att dö.

  • Anonym (Ojsan)
    Arcnice skrev 2014-08-23 16:36:51 följande:

    Förmodligen en otrevlig upplevelse, men rubriken på tråden är väldigt felaktig. Du dog inte, du var nära att dö.


    Jag glömde skriva "nästan". Det var min avsikt. Beklagar.
  • Sweet Sofia
    Korpen skrev 2014-08-23 17:18:53 följande:

    SOS ser alltid numret som ringer, även om det är hemligt och ser även då adressen.


    Inte alltid det ser exakta adressen men de ser vart man befinner sig.
  • Alexandra1990

    De åker inte ut bara sådär. Du kan ju befinna dig vart som helst, de ser inte adressen bara sådär. Kanske om dina barn fört liv och låtit rädda men eftersom du inte kunde säga något så tror jag att de inte hanterar det, tänk på alla 'fick ringningar' etc.

    Sen, om det händer igen, så kan du faktiskt göra heimlich manövern på dig själv genom att slänga dig hårt in i en vägg. Kan vara bra att veta :)

  • Bibbidi
    Alexandra1990 skrev 2014-08-23 17:56:55 följande:

    De åker inte ut bara sådär. Du kan ju befinna dig vart som helst, de ser inte adressen bara sådär. Kanske om dina barn fört liv och låtit rädda men eftersom du inte kunde säga något så tror jag att de inte hanterar det, tänk på alla 'fick ringningar' etc.

    Sen, om det händer igen, så kan du faktiskt göra heimlich manövern på dig själv genom att slänga dig hårt in i en vägg. Kan vara bra att veta :)


    EH... bara hårt in i en vägg är ju inte direkt att göra heimlich manövern på sig själv... om något så ska man ju springa in i något med en kant, tex bordskanten. 
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
Svar på tråden jag dog nyss. på riktigt. ensam hemma ned tre barn