• Anonym (orolig)

    Vad är detta? *BILD*

    Nån som vet vad detta är för något? Det verkar svida väldigt mycket. Gråter
    Min son har aldrig haft röd stjärt eller liknande förut så jag har lite smått panik!

  • Svar på tråden Vad är detta? *BILD*
  • Anonym (Mio)

    Jästsvamputslag? De svider som fan och skaver :(

  • Topcom

    Kontakta 1177 imorgon, men jag tror också det kan vara svamp.. Eller kanske någon reaktion från blöjan?

  • Anonym (orolig)

    Men kommer svamp sådär helt plötsligt? Vi böt honom och då var allt normalt, åkte iväg och så bajsade han i bilen och böt på honom efter ca en kvart (var på motorvägen så kunde inte byta direkt). Och då märkte jag först att han inte ville gå själv, hade uppenbart ont, och när jag tog av blöjan var han såhär röd! :(

  • Topcom
    Anonym (orolig) skrev 2014-08-23 21:18:39 följande:

    Men kommer svamp sådär helt plötsligt? Vi böt honom och då var allt normalt, åkte iväg och så bajsade han i bilen och böt på honom efter ca en kvart (var på motorvägen så kunde inte byta direkt). Och då märkte jag först att han inte ville gå själv, hade uppenbart ont, och när jag tog av blöjan var han såhär röd! :(


    Då är det nog irritation från bajsig blöja! Tvätta av och Smörj in med idomin eller zinksalva
  • Anonym (Snabbt)

    En rejäl irritation från blöjan. Tvätta av med ljummet vatten och olja. Smörj in med rejält med inotyol. Då brukar det lösa sig utan problem! Se till att blöjan inte blir så blöt och byt omedelbart som barnet bajsar.

  • Whitetrash86

    Min egen son såg ut sådär för någon vecka sedan, haft en bajsblöja lite för länge eftersom vi inte märke det vid ute lek.

    Gjorde ont och sved. Tog bara lite puder och lät honom vara utan blöja ett tag, efter natten såg man bara en mindre rodnad vid stället, efter 2-3 dagar var det borta helt.

  • Anonym (Snabbt)

    Glöm idomin och zinksalva. Inotyol är det som fixar den typen av irritation!

  • Anonym (Fukt och skav)

    Det ser ut som om fukt och skavmärke! Något som kan uppstå när fuktigt skinn skaver mot dig själv eller något, tex benen skaver mot varandra (vanligt tex hos överviktiga, ofta kan de tex inte gå med enbart kjol utan måste ha strumpbyxor tights eller liknande för att skydda mot skav när de går). Det gör väldigt ont så det är inte konstigt att han inte vill gå, tänk dig själv, skoskav i den storleken på benen...

  • Anonym
    Anonym (Snabbt) skrev 2014-08-23 21:34:15 följande:

    Glöm idomin och zinksalva. Inotyol är det som fixar den typen av irritation!


    Absolut bästa! Ett rejält lager så är det så gott som borta tills i morgon. Dundersalva!
Svar på tråden Vad är detta? *BILD*