• little cookie

    känningar att förlossningen är nära?

    Slemproppen har lossnat i omgångar nu i några dagar, och idag har jag så ont i höfterna/fogarna, jobbigt att gå och resa mig och så vilket jag inte haft på detta viset innan. Har även lite mensvärk men inte som värkar. 

    Tror ni det är på G?

    Hur har det känts för er innan FL?

  • Svar på tråden känningar att förlossningen är nära?
  • Kattägd

    Jag har också samma, slemproppen släppte i lördags, fick vad jag trodde var värkar men tappen var omogen, sen har jag inte känt något annat än ont i höfterna och ryggen samt ett tryck neråt. Hoppas vi får bebis snart.

  • little cookie

    Ja hoppas på det. Man går och känner efter hela tiden nu känns det som hehe. Minsta lilla ont så hoppas man att kanske nu. 

  • Kattägd
    babyväntar skrev 2014-08-27 12:24:20 följande:

    Mitt vatten gick inatt!


    Åh vad kul, nu vet du att det är nära, man får ju inte gå allt för länge när vattnet gått :)
  • little cookie
    babyväntar skrev 2014-08-27 12:24:20 följande:

    Mitt vatten gick inatt!


    Åhh vad spännande, då är bebis snart här :)
  • babyväntar

    Blev inskrivna eftersom värkarna börjat med hade bara öppnat mig 1cm men ska få en ny undersökning snart och har det inte hänt nå så hjälper dom till :)

  • oplanerad
    babyväntar skrev 2014-08-27 16:29:53 följande:

    Blev inskrivna eftersom värkarna börjat med hade bara öppnat mig 1cm men ska få en ny undersökning snart och har det inte hänt nå så hjälper dom till :)


    Åh vad pännande! Hade du något på känn innan? Vilken vecka är du i?
  • babyväntar

    Nä trodde intr alls det va på g!

    Nu är hon här, tog 15timmar från att jag sattes igång så 09:05 imorse kom hon :)

  • Kattägd
    babyväntar skrev 2014-08-28 17:32:49 följande:

    Nä trodde intr alls det va på g!

    Nu är hon här, tog 15timmar från att jag sattes igång så 09:05 imorse kom hon :)


    Grattis!

    Jag har fått värkar, inte regelbundna eller så smärtsamma men ändå, det går framåt. Imorgon ska vi på igångsättning om det inte händer av sig själv under natten vilket jag hoppas på :)
  • fyrabarnsmor4

    Mmm
    Vaknade imorse ca kl 4 av "ryggont"
    Men sen vaknade jag till o förstod att förlossningen är på G.
    Så jag gick på toa för att kissa. När jag torkade mig så det var fulla av snorliknade slemmiga grejer på pappret (ursäkta beskrivningen)

    Nu sitter jag o vänta på den där riktiga värkar som meddelar mig: nu är det dags!

    Halvkul! men jag ska vara tacksam, hade lyx med de fyra förlossningen. De startade med riktig värkar direkt, mycket starka värkar.
    Nu molvärkar kommer då o då.. rygg o ljumskar....

  • oplanerad
    babyväntar skrev 2014-08-28 17:32:49 följande:

    Nä trodde intr alls det va på g!

    Nu är hon här, tog 15timmar från att jag sattes igång så 09:05 imorse kom hon :)


    Stort grattis!!!
  • oplanerad
    fyrabarnsmor4 skrev 2014-08-29 11:51:08 följande:

    Mmm

    Vaknade imorse ca kl 4 av "ryggont"

    Men sen vaknade jag till o förstod att förlossningen är på G.

    Så jag gick på toa för att kissa. När jag torkade mig så det var fulla av snorliknade slemmiga grejer på pappret (ursäkta beskrivningen)

    Nu sitter jag o vänta på den där riktiga värkar som meddelar mig: nu är det dags!

    Halvkul! men jag ska vara tacksam, hade lyx med de fyra förlossningen. De startade med riktig värkar direkt, mycket starka värkar.

    Nu molvärkar kommer då o då.. rygg o ljumskar....


    Jättespännande!!!
  • little cookie
    babyväntar skrev 2014-08-28 17:32:49 följande:

    Nä trodde intr alls det va på g!

    Nu är hon här, tog 15timmar från att jag sattes igång så 09:05 imorse kom hon :)


    Åh grattis :)

    Här väntas det fortfarande. Men på mvc så barnmorskan att huvudet var fixerat och magen hade sjunkit så hoppas på att det är nära nu :)
  • little cookie
    fyrabarnsmor4 skrev 2014-08-29 11:51:08 följande:

    Mmm
    Vaknade imorse ca kl 4 av "ryggont"
    Men sen vaknade jag till o förstod att förlossningen är på G.
    Så jag gick på toa för att kissa. När jag torkade mig så det var fulla av snorliknade slemmiga grejer på pappret (ursäkta beskrivningen)

    Nu sitter jag o vänta på den där riktiga värkar som meddelar mig: nu är det dags!

    Halvkul! men jag ska vara tacksam, hade lyx med de fyra förlossningen. De startade med riktig värkar direkt, mycket starka värkar.
    Nu molvärkar kommer då o då.. rygg o ljumskar....


    Spännande, hoppas på bebis nu snart då :)
  • oplanerad
    little cookie skrev 2014-08-29 17:15:14 följande:

    Åh grattis :)

    Här väntas det fortfarande. Men på mvc så barnmorskan att huvudet var fixerat och magen hade sjunkit så hoppas på att det är nära nu :)


    När är du beräknad?
  • oplanerad
    fyrabarnsmor4 skrev 2014-08-29 11:51:08 följande:

    Mmm

    Vaknade imorse ca kl 4 av "ryggont"

    Men sen vaknade jag till o förstod att förlossningen är på G.

    Så jag gick på toa för att kissa. När jag torkade mig så det var fulla av snorliknade slemmiga grejer på pappret (ursäkta beskrivningen)

    Nu sitter jag o vänta på den där riktiga värkar som meddelar mig: nu är det dags!

    Halvkul! men jag ska vara tacksam, hade lyx med de fyra förlossningen. De startade med riktig värkar direkt, mycket starka värkar.

    Nu molvärkar kommer då o då.. rygg o ljumskar....


    Hur har det gått?
  • Nicaloll

    Här är en till med lite känningar. Molande värk, främst i höger ljumske och ibland lite i korsryggen, tyngdkänsla nedåt och sammandragningar som inte gör ont. Men inte mycket mer än så.

    Är snart inne på BF +3 så jag hoppas att det är dags snart. Ska till BM imorgon, får se vad hon säger då. Förrförra veckan var bebisen inte ens fixerad utan ruckbar trots jag väntar första barnet. Stort bäcken eller liten bebis eller både och? Vad vet jag Flört

    Varenda gång det gör lite ont så hoppas man att det inte ska sluta utan tillta. Har aldrig känt så inför smärta förut, haha.

  • oplanerad

    Har gatt haft onda regelbundna SD i två timmar nu. Vet inte om det är dags, har blivit lurad förr.

    Vill ju känna smärta så vill inte ta Alvedon, men borde nog egentligen för att se om det är på riktigt... Eller?

Svar på tråden känningar att förlossningen är nära?