• sd04mmj

    min man bor med sin mamma

    Vi är gifta i 2 år, innan dess träffades vi ca 1, 5 år. Min man hade sin lägenhet och jag hade min. Min man dock mer eller mindre bodde med sin mamma som bor i närheten av hans lägenhet. Hans lägenhet var nästan tom. Efter giftermålet bestämde vi att vi skall bo hemma hos mig. Jag har förväntat mig att han skulle flytta till mig på " riktigt" dvs komma med sina kläder, och övriga saker. Men nej.... Jag arbetar och min man har såld sitt företag och arbetar inte utan tänker ut att köpa något eget. Han kommer hem till mig när jag är tillbaka från jobbet, äter middag, sover, äter frukost och går till sin mamma när jag går till mitt arbete på morgonen. Ibland sover han över hos sin mamma när han känner sig lite sjuk och orkar inte komma till mig. Han har inte flyttat sina saker, inga kläder, hans data och post är också där.Jag har försökt att prata med honom och berätta att jag mår dålig och jag har förväntat mig att det skulle vara " VI" med ett gemensamt hem, ekonomi osv. Jag har frågat  VARFÖR? jag har sagt att om han inte trivs hemma hos mig kan vi skaffa ett annat boende - tillsammans. Jag vill att han ska vara hemma i vårt hem när jag arbetar, att alla hans saker skall finna där. När jag säger detta till honom då säger han att jag har rätt och att han vill också samma sak och att han skall flytta sina grejer osv men.... det har gått två år och ingenting som förändrats. Jag känner mig inte som GIFT snarare som en idiot. Jag arbetar, betalar alt hemma, lagar mat, städar osv. Han kommer på kvällarna, äter, sover och går. Betalar ingenting då han " behåller" sin hyresrätt i hoppet att det kanske kan bli en bostadsrätt och han kan känna pengar. Han säger att eftersom han betalar för sin lägenhet, så får jag betala för min då han inte kan betala för två. Jag får inga pengar för mat heller då hans pengar som han fått för sitt företag som han sålde är " frustna" samt att han äter för 10 kr om dag ( enligt honom). Jag känner mig ledsen och dumm, vad skall jag göra?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-26 12:35
    Han har såld ett företag för 3 år sedan och sedan dess lever på % som ( enligt honom) täcker hans hyra + lite till. Hans planer att investera pengar i fastigheter och leva på inkomster.
    Vi kan inte bo i hans lägenhet då den är mycket mindre än min och är hyresrätt. Jag bor i bostadsrätt .

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-26 12:39
    vill även tillägga att vi båda är 40 år gamla

  • Svar på tråden min man bor med sin mamma
  • SecretMe

    Ställ ultimatum, aningen lever ni ihop som ett gift par eller så skiljer ni er.
    Ett sånt äktenskap är inte mycket att ha ändå.

  • Nyfikna72

    Ja du, det kan bara du svara på. Själv hade jag lagt benen på ryggen för länge sen. Det han villha är inte kärlek utan nån som tar hand om han.

  • SecretMe
    Nyfikna72 skrev 2014-08-26 11:31:08 följande:

    Ja du, det kan bara du svara på. Själv hade jag lagt benen på ryggen för länge sen. Det han villha är inte kärlek utan nån som tar hand om han.


    Fast det gör ju hans mamma!
  • jvs

    Han måste skaffa sig ett jobb först och främst. Kan ni inte bo tillsammans i hans lgh om han hoppas kunna köpa den?

    Tyvärr låter det ju inte riktigt som att han vill ha familjeliv.

  • Nyfikna72
    SecretMe skrev 2014-08-26 11:41:14 följande:

    Fast det gör ju hans mamma!


    Ja fast ts i det här fallet blir ju bara som ytterligare en mamma fast på ett annat ställe. Nån som ser till att det finns mat, sovplats, rena kläder osv osv...........
  • goodasgold

    Snubben är värdelös, skippa, kicka.
    Ännu en jättebebis som vill ha en extramamma.
    TS, du är värd någon bättre.

Svar på tråden min man bor med sin mamma