• Anonym (Jag)

    Ni som läser/läst på distans....

    Hej...
    Skriver det här för att jag har ingen annan att prata med om detta.. Jag kom in på en utbildning på 3 år på distans men har hittills inte lyckats klara så många poäng att jag blir accepterad till år 3. Har kurser efter mig..
    Du som har läst på distans...tog det längre tid för dig än den tiden som var tänkt från början?
    Det känns som att min utbildning kommer ta ytterligare 3år till... Mår så dåligt... Vill läsa det här och klara det men ibland orkar man bara inte pga allt som händer omkring en...

  • Svar på tråden Ni som läser/läst på distans....
  • sassaa

    Hej! Jag hjälper gärna till :) jag pluggar själv på 100 % distans på högskola (beteendevetenskap). Den skolformen passar mig som handen i handsken, men det tar mer tid än jag trodde. Jag pluggar normalt kanske 3-4 timmar/dag - alltså inte så mycket. Vilket ämne pluggar du?

  • Anonym (Jag)
    sassaa skrev 2014-08-26 18:45:14 följande:

    Hej! Jag hjälper gärna till :) jag pluggar själv på 100 % distans på högskola (beteendevetenskap). Den skolformen passar mig som handen i handsken, men det tar mer tid än jag trodde. Jag pluggar normalt kanske 3-4 timmar/dag - alltså inte så mycket. Vilket ämne pluggar du?


    Hej! Jag läser farmaci. Vissa dagar går det bättre än andra men 3-4h är ändå bra tycker jag. Så du verkar ändå aktiv medan jag vissa dagar inte ens öppnar böckerna. Jobbar du vid sidan om? Hur lång är din utbildning?
  • sassaa

    Ja, vissa kurser är så busenkla att jag kan ta 1 veckas ledigt lite då o då, men sådant är väl beteendvetenskap... farmaci som du läser är nog mer plugg, skulle jag tro. Nej, jag jobbar inte vid sidan av, men jag ska söka lite timvikariat i höst. Jag har 1 år kvar av totalt 3 år.