• Anonym (Jag)

    Ni som läser/läst på distans....

    Hej...
    Skriver det här för att jag har ingen annan att prata med om detta.. Jag kom in på en utbildning på 3 år på distans men har hittills inte lyckats klara så många poäng att jag blir accepterad till år 3. Har kurser efter mig..
    Du som har läst på distans...tog det längre tid för dig än den tiden som var tänkt från början?
    Det känns som att min utbildning kommer ta ytterligare 3år till... Mår så dåligt... Vill läsa det här och klara det men ibland orkar man bara inte pga allt som händer omkring en...

  • Svar på tråden Ni som läser/läst på distans....
  • sassaa

    Hej! Jag hjälper gärna till :) jag pluggar själv på 100 % distans på högskola (beteendevetenskap). Den skolformen passar mig som handen i handsken, men det tar mer tid än jag trodde. Jag pluggar normalt kanske 3-4 timmar/dag - alltså inte så mycket. Vilket ämne pluggar du?

  • Anonym (Jag)
    sassaa skrev 2014-08-26 18:45:14 följande:

    Hej! Jag hjälper gärna till :) jag pluggar själv på 100 % distans på högskola (beteendevetenskap). Den skolformen passar mig som handen i handsken, men det tar mer tid än jag trodde. Jag pluggar normalt kanske 3-4 timmar/dag - alltså inte så mycket. Vilket ämne pluggar du?


    Hej! Jag läser farmaci. Vissa dagar går det bättre än andra men 3-4h är ändå bra tycker jag. Så du verkar ändå aktiv medan jag vissa dagar inte ens öppnar böckerna. Jobbar du vid sidan om? Hur lång är din utbildning?
  • sassaa

    Ja, vissa kurser är så busenkla att jag kan ta 1 veckas ledigt lite då o då, men sådant är väl beteendvetenskap... farmaci som du läser är nog mer plugg, skulle jag tro. Nej, jag jobbar inte vid sidan av, men jag ska söka lite timvikariat i höst. Jag har 1 år kvar av totalt 3 år. 

    Men varför tror du att det har gått dåligt, enligt dig själv? Hur många poäng klarade du förra terminen? Har du rätt till CSN? Jag har hört många berätta samma saker, men då har de ofta valt en alldeles för svår utbildning jämfört med deras kunskapsbas. Men du kan säkert klara av det, du har ju klarat naturprogrammet på gymnasiet, antar jag. Det gäller bara att lägga ner tid. Det kan jag berätta att jag fick göra när jag skrev kandidatarbetet ensam. Jag satt nog ibland 14 timmar om dagen, för att det var så svårt. Jag fick sitta på veckorna och strunta i nöjen på helgerna för att bli klar och godkänd. Man får offra sig själv en period, men priset blir ju att man får sin examen och kan leva bra resten av livet på den examen :) förhoppningsvis ;) men en examen gör det oftast alltid lättare att få en fast anställning

Svar på tråden Ni som läser/läst på distans....