• Anonym (bipolär 2)

    Nån som är bipolär 2 och mår bra?

    Blir ni hjälpta av medicin? I så fall, vilken? Terapi? Nåt annat?

    Jag orkar snart inte mer.

  • Svar på tråden Nån som är bipolär 2 och mår bra?
  • Edina

    Jag mår mycket bättre sen jag började med seroquel för 6 år sedan. Visst har jag mina toppar och dalar, men dom är hanterbara och jag lever ett normalt liv. 

  • Anonym (bipolär 2)
    Edina skrev 2014-08-26 19:34:24 följande:

    Jag mår mycket bättre sen jag började med seroquel för 6 år sedan. Visst har jag mina toppar och dalar, men dom är hanterbara och jag lever ett normalt liv. 


    Vilken dos har du?
  • Anonym
    Anonym (bipolär 2) skrev 2014-08-26 19:44:11 följande:
    Vilken dos har du?
    400 mg
  • Anonym (pp)

    Käkar lithium sedan ett tag tillbaka och tror mig må och fungera men har faktiskt ingen aning..

  • Edina
    Anonym skrev 2014-08-26 19:46:54 följande:
    400 mg
    Råkade bli anonym av någon anledning. 400 mg tar jag.
  • Anonym (bipolär 2)
    Anonym (pp) skrev 2014-08-26 19:47:16 följande:

    Käkar lithium sedan ett tag tillbaka och tror mig må och fungera men har faktiskt ingen aning..


    Hoppas det är så att du mår bra. Litium tål jag tyvärr inte, var tvungen att sluta. Annars hade det varit intressant att få fortsätta, många blir ju hjälpta av litium.
  • Anonym (bipolär 2)
    Edina skrev 2014-08-26 19:50:05 följande:
    Råkade bli anonym av någon anledning. 400 mg tar jag.
    Depot eller vanliga? Hur är det med tröttheten?
  • Anonym
    Anonym (bipolär 2) skrev 2014-08-26 19:55:14 följande:
    Depot eller vanliga? Hur är det med tröttheten?
    Depot. Tröttheten är inte värre än innan. Jag har varit trött hela mitt liv, men jag var ännu tröttare innan jag började med seroquel.
  • Anonym (Z)

    Jag. Testat Zyprexa och Seroquel. Fungerade sådär. Sedan antieppileptiska plus SSRI. Fungerade lite bättre. Nu tar jag inget men mår bra. Inte haft en hög topp eller låg dal på 2 år. Förstår ingenting?!

  • Anonym (bipolär 2)
    Anonym skrev 2014-08-26 19:58:32 följande:
    Depot. Tröttheten är inte värre än innan. Jag har varit trött hela mitt liv, men jag var ännu tröttare innan jag började med seroquel.
    Vad skönt att tröttheten inte har blivit värre! Jag hade depot och vanliga och diverse andra mediciner i kombination ett tag men det var ju omöjligt att säga vilken medicin som gjorde vad. Sen har jag haft enbart vanliga, 300 mg, plus andra mediciner. Inte funkat så bra men är desperat nu och funderar på att be om vanliga eller depot ännu en gång.
Svar på tråden Nån som är bipolär 2 och mår bra?