• Anonym (Fel väg)

    Hur blir jag sjuksköterska? Kastat bort CSN :(

    Har för länge sedan studerat på högskola till förskollärare och jobbat som sådan. Vantrivs och vill inte alls göra detta till pension :(

    Drömmen är att bli sjuksköterska; men hur är det möjligt? Är det ens möjligt?

    Har bränt alla veckor hos CSN så jag har ingen möjlighet att ta studielån :(

  • Svar på tråden Hur blir jag sjuksköterska? Kastat bort CSN :(
  • Anonym (Fel väg)

    Vi klarar oss inte på en inkomst.

    Banklån. Kanske det.

  • Litet My

    Har en kompis som läste till ssk och jobbade samtidigt. Verkade otroligt tufft trots att han var ca 20 år, singel och barnlös (dvs inget annat som tog tid). Jobba natt är en annan möjlighet, haft en del socionomstuderande som jobbat 65-70 procent natt (det blir inte många nätter) och kunnat studera en del på arbetstid.

  • Litet My

    Varit nattjobb inom vården och psykiatri. Jag jobbar natt själv och studerar (dock ej högskola) och det fungerar riktigt bra och vissa veckor är jag helt ledig. Dock är det kortids så att planera att läsa vissa nätter går inte eftersom brukarna varierar från pass till pass men har jag tur och är pigg har jag ca 6-8 timmars pluggtid.

  • sassaa
    Anonym (Fel väg) skrev 2014-08-27 15:02:28 följande:

    Har för länge sedan studerat på högskola till förskollärare och jobbat som sådan. Vantrivs och vill inte alls göra detta till pension :(

    Drömmen är att bli sjuksköterska; men hur är det möjligt? Är det ens möjligt?

    Har bränt alla veckor hos CSN så jag har ingen möjlighet att ta studielån :(


    Hej! Det låter ju jättetråkigt, men hur kan du ha bränt alla dina CSN pengar som är 6 år på att bli förskollärare? :) Har du tagit all bidrag och lån?
  • sextiotalist
    sassaa skrev 2014-08-27 15:14:33 följande:
    Hej! Det låter ju jättetråkigt, men hur kan du ha bränt alla dina CSN pengar som är 6 år på att bli förskollärare? :) Har du tagit all bidrag och lån?

    Jag undrade samma sak. Och har man betalat tillbaka en del, får man inte börja plugga igen då?
  • Anonym
    sextiotalist skrev 2014-08-27 15:21:48 följande:

    Jag undrade samma sak. Och har man betalat tillbaka en del, får man inte börja plugga igen då?
    Man får inte mer pengar för att man betalat tillbaka. Hade det hänt hade CSN aldrig fått tillbaka sina pengar xD 
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2014-08-27 15:25:56 följande:
    Man får inte mer pengar för att man betalat tillbaka. Hade det hänt hade CSN aldrig fått tillbaka sina pengar xD 
    Så du menar att folk skulle plugga och leva på studielån hela sitt liv, tror inte det. Jag menar att man skulle få mer pengar i handen, utan att om man t.ex betalat tillbaka hälften att man då kunde få läsa för studielån igen
  • Anonym (Fel väg)
    sassaa skrev 2014-08-27 15:14:33 följande:
    Hej! Det låter ju jättetråkigt, men hur kan du ha bränt alla dina CSN pengar som är 6 år på att bli förskollärare? :) Har du tagit all bidrag och lån?
    Tvingades läsa in gymnasiet först. Och fskutb var på 3 1/2 år. Plus att jag läste sommarkurser under denna tid för att överleva
Svar på tråden Hur blir jag sjuksköterska? Kastat bort CSN :(