• Anonym (Flirt)

    Vad är en flirt?

    Idag på tunnelbanan så flirtade jag med en tjej. Jag väntade på att få gå in i vagnen, och våra ögon möttes när hon gick ut. Det var en alldeles för lång stund av att titta varandra i ögonen, och jag kunde följa tankegångarna i hennes huvud. Hon gick från "Jaha, varför tittar han på mig?" till "Ja, han såg ju riktigt trevlig ut?" till "Nej, men hej!". Hon log när hon gick, och jag vände mig om efter några sekunder för att kolla in henne igen, och naturligtvis hade hon också vänt sig om för att kolla in mig i samma ögonblick. Våra blickar möttes, och hon skrattade, samtidigt som hon pratade om mig med sina tjejkompisar.

    Ja, jag vet vad en flirt är när jag är med om en, och det händer mig ganska ofta. Dock är jag lite fascinerad över fenomenet flirter. Jag vet hur man flirtar, jag kan bara inte riktigt beskriva hur det går till. Vad är det egentligen som kännetecknar en flirt? Vad är det som händer? Man vet att man är med om en flirt när det händer, men hur vet man det? Och varför?

    Så, dela med er av flirter ni har varit med om. Hur upplever ni en flirt?

  • Svar på tråden Vad är en flirt?
  • Mamori

    Jag skulle nog säga att man får en slags kontakt med en annan person och båda förstår att den andra uppskattar en liksom Solig Så det du beskriver är absolut en sådan, och så kan de ju vara mer elaborativa om man känner varandra redan också och så.

  • Anonym (flirtig 45 årig mor)

    Ja visst är det trevligt att ge blickar så

    Jag verkligen kan inte få nog, flirtar jag med ingen under veckan så saknar jag det

    Det är intressant verkligen

    Måste tillägga att sedan jag o min man blivit swingers så har jag kunnat tolka flirtig

    Ännu mer.. Jag kan ibland se om kvinnan är bi.. Själv är binyfiken hihi

    Man ser på vissa män hur öppna att svarar på mina blickar

    Själv är latin och det verkar ibland gå hem hos många

    Måste tillägga att jag har aldrig pratat med någon som jag har tittat lite extra på bussen eller tåget

    Verkar som det ligger lite i min natur att ge lite intensiva blickar

    Ha en underbar kväll allihopa

  • Anonym (Flirt)

    Så, har ni nåt att dela med er av?

Svar på tråden Vad är en flirt?