• Anonym (Nolla)

    Inkompetent nolla

    Vet inte vad jag gör snart!!

    Pga att jag blev misshandlad i grundskolan och de inte kunde flytta ni till annan skola fick jag hoppa av, där med förlorade jag mina fina betyg jag fick och fick inte heller chans att söka gymnasium.. Alla betyg jag förlorade i bl.a matte, svenska, engelska, hemkunskap, tyska och idrott har jag aldrig fått åter har dock fått godkänt i svenska matte och engelska har även studerat medicin 1 och även där godkänd.. Men något mer än så har jag inte i ryggan, känner mig riktigt jävla värdelös och inkompetent när jag inte ens har några referenser från tidigare arbete..

    Har aldrig i hela mitt liv jobbat (25 år) har blivit mamma utan pengar fått ströplgga för att bli sysselsatt.. Orkar snart inte mer, har blivit skuldsatt och lever på min sambo vilket jag absolut inte vill men jag har inga direkta val eftersom jag inte är attraktiv på arbetsmarknaden.. :( mår skit för att jag är så inkompetent alla andra får ett jobb så då är det ju fel på mig..

  • Svar på tråden Inkompetent nolla
  • Anonym (33 år)

    är 33 år, har aldrig jobbat, inga betyg mer än som du, runt en miljon i skulder. Inget att deppa över, det ordnar sig!

  • Erikssonförfan
    Anonym (33 år) skrev 2014-08-27 23:32:46 följande:

    är 33 år, har aldrig jobbat, inga betyg mer än som du, runt en miljon i skulder. Inget att deppa över, det ordnar sig!


    Blev lite intresserad här, Hur ordnar det sig?
  • Anonym (Nolla)

    Jag har 200 000 i skulder och jag kan inte se att det ordnar sig, det är påfrestande att behöva leva på min sambo känner mig riktigt elak. Har mått så dåligt att jag ibland vill flytta och sagt att han är värd en mycket bättre tjej och ett roligare liv än att behöva försörja mig.. Och utan utbildning och inga erfarenheter lär jag aldrig få ett jobb, kanske i nästa liv...

  • Anonym (33 år)
    Erikssonförfan skrev 2014-08-27 23:36:06 följande:
    Blev lite intresserad här, Hur ordnar det sig?
    stålar löser sig alltid på ett eller annat sätt. Livsglädje kan man ha vilken ekonomisk situation man än är i. Vad behöver man egentligen, tak över huvet, lite krubb och lite framtidstro. Vi ska ändå dö sen så inget mening att oroa sig alltför mycket. Vi har det bra här i Sverige, i det stora hela.
    En annan lösning om du menar mig är att jag ska få en anställning, ansöka om skuldsanering och leva ett normalt svenneliv resten av mitt liv. Det är ganska enkelt om man väl bestämmer sig och kämpar lite. i mitt fall måste jag så det finns inga alternativ. Hade jag bara haft mig själv att ta hand om så hade himlen varit mitt tält och käka kan man göra överallt.
  • Anonym (33 år)
    Anonym (Nolla) skrev 2014-08-27 23:42:55 följande:

    Jag har 200 000 i skulder och jag kan inte se att det ordnar sig, det är påfrestande att behöva leva på min sambo känner mig riktigt elak. Har mått så dåligt att jag ibland vill flytta och sagt att han är värd en mycket bättre tjej och ett roligare liv än att behöva försörja mig.. Och utan utbildning och inga erfarenheter lär jag aldrig få ett jobb, kanske i nästa liv...


    Man hjälper den man älskar, oroa dig inte för det. du får hjälpa honom på ditt sätt! 200 000 är ingen omöjlighet att betala av. Var bor du? vilken stad alltså?
  • Anonym (Nolla)

    Jag förstår att många hamna i kriminalitet och missbruk men jag är nog mer åt andra hållet och har tappat livsgnistan och önskar nog inget hellre än att sova i evighet..

  • Anonym (33 år)
    Anonym (Nolla) skrev 2014-08-27 23:55:38 följande:

    Jag förstår att många hamna i kriminalitet och missbruk men jag är nog mer åt andra hållet och har tappat livsgnistan och önskar nog inget hellre än att sova i evighet..


    har du sökt hos en läkare då? kanske du behöver hjälp mot ångest eller depression, att få gnistan tillbaka?
  • Anonym (Nolla)

    Men en psykolog kan bara få mig att må bättre min kompetens ökar inte direkt av det och jag kommer fortfarande stå kvar i samma skuldträsk som innan utan referenser ingen utbildning och oattraktiv på arbetsmarknaden..

  • Tow2Mater

    Men har du läst in gymnasiekompetens? Om inte, gor det. Sen plugga till nåt du vill. Det är så man blir attraktivare på arbetsmarknaden. Det är ju bara du som kan forändra din situation.  

  • Anonym
    Tow2Mater skrev 2014-08-28 02:48:02 följande:

    Men har du läst in gymnasiekompetens? Om inte, gor det. Sen plugga till nåt du vill. Det är så man blir attraktivare på arbetsmarknaden. Det är ju bara du som kan forändra din situation.  


    Håller med!

    Gå till arbetsförmedlingen och be att få tala med en studievägledare. Antingen kan du läsa på Komvux eller på folkhögskola så du får fullständigt gymnasiebetyg. Sedan kan du läsa vidare på universitet/högskola om du vill.

    Vill du inte läsa massor av år skulle jag satsa på undersköterskeutbildning. Äldreomsorgen skriker alltid efter bra folk!
Svar på tråden Inkompetent nolla