Inlägg från: Anonym (r) |Visa alla inlägg
  • Anonym (r)

    Jag ökar i vikt fast jag äter rätt och tränar

    Anonym (Hopplöst) skrev 2014-08-28 06:56:35 följande:

    Jag äter rätt, räknar kcal , äter mycket frukt och grönt. Inga kakor, bröd eller godis. Jag tränar minst 3 ggr i veckan och går minst 9000 steg om dagen.
    Har gått ner flera kilon, men nu vänder det. Jag går upp i vikt, senaste veckan har jag ökat 4 -5 kg.
    Jag rör på mig mer, men det hjälper inte.

    Jag tycker det är helt hopplöst.
    Vad ska jag göra


    Det är helt omöjligt att gå upp 4-5 kilo på en vecka och din våg är trasig.
  • Anonym (r)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2014-08-28 07:40:23 följande:

    Salt borde ju binda vätskan mer tycker jag. När jag tränar dricker jag vatten under tiden. Räknade inte med den

    Vågen. Trodde också den var trasig först, men vågen på gymmet visar samma


    Om du har så mycket vätska i kroppen så du gått upp 4-5 kilo så tycker jag du ska söka läkare. Det kan vara något med hjärtat
  • Anonym (r)
    Anonym (lääängre) skrev 2014-08-28 07:52:03 följande:

    Du kör för korta löppass tror jag. Kroppen bränner inte fett om du kör för korta träningspass. Sänk tempot om det behövs och öka längden på passet till minst 45 min.  


    Men är det så bra att löpträna om man precis lagt på sig 4-5 kilo under en vecka? Jag rekommenderar TS att uppsöka läkare för med så mycket vätska i kroppen så arbetar inte hjärtat som det ska.
  • Anonym (r)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2014-08-28 08:08:30 följande:

    Oj, det har jag aldrig hört förut. Får avvakta lite men ska prata med läkaren snart.

    Jag hoppas ju att vikten vänder och jag går ner i vikt igen.


    "Prata med läkaren snart"!! Ring nu och säg att du gått upp mellan 4-5 kilo på en vecka fast du håller diet........du får komma in direkt för ditt liv är i fara,
  • Anonym (r)
    Anni Me skrev 2014-08-28 08:38:06 följande:

    Du ska inte ha mens eller ägglossning nu? Då kan man samla på sej extra vätska och öka nåt kilo.


    Ursäkta att jag lägger mig i men hon har inte ökat "nåt kilo" utan 4-5!!! Vi snackar inte ägglossning/mens här utan ÖDEM........................
  • Anonym (r)
    Anni Me skrev 2014-08-28 10:28:13 följande:
    Fast då borde det vara andra symptom oxå som svullnad och sämre mående.
    Hur skulle du själv må om du gick upp fem kilo på en vecka? TS har inte angett huruvida hon är svullen men att hon anger läget som "hopplöst" är väl en fingervisning om att hon inte mår så bra?
  • Anonym (r)
    Anni Me skrev 2014-08-28 10:40:59 följande:
    Du behöver inte låta så nedvärderande. Jag försöker hjälpa ts precis som du...

    Och hon skrev för övrigt att hon mår fantastiskt förutom att hon är sur för att hon gått upp i vikt..

    Självklart kan det ju vara bra att kolla med vården, men du målar upp det som att det är en livsfara för hennes liv. Onödigt att oroa så mycket tycker jag, om allmäntillståndet är bra så lär hon ju knappast vara döende som du nästan uttryckte det.
    Du kanske har medicinska kunskaper? Menar du att en viktuppgång på nästan fem (5) kilo på en VECKA är normalt? Då kan man rimligtvis banta bort fem kilo på en vecka också? Det kanske man kan om man genomgått en gastric bypass och är extremt fet och bara dricker vatten. Kanske alltså.
  • Anonym (r)
    Anni Me skrev 2014-08-28 10:51:46 följande:
    Men tagga ner!

    Har inte sagt att det är normalt. Jag frågade om hon hade ägglossning/mens snart, då vissa kan gå upp o vikt då, och jo, vissa kan gå upp upp till 3 kilo då pga att man samlar vätska.

    Om du läser igen så skrev jag att jag oxå tycker man kan kontakta vården, men att jag som sagt inte TROR att det är direkt livsfarligt. Men att man absolut bör kolla upp det
    Man kan "tro" vad man vill, men TS behöver komma till läkare snabbt för när kroppen samlar på sig onormalt med vätska så kan det vara hjärtat som arbetar dåligt. Det är ingen lek om det nu är så att tråden är på allvar för en gångs skull.........................................................................................
  • Anonym (r)
    Anonym (Hormoner) skrev 2014-08-28 16:14:21 följande:

    Jag har varit med om samma, gick faktiskt upp 6 kg veckan innan mens och sen försvann det efteråt. Hade då nytt P-medel som orsakade detta.


    Jag tror din våg är okalibrerad.
  • Anonym (r)
    Anonym (Hormoner) skrev 2014-08-28 18:05:12 följande:
    Vägde mig på två olika gym samt hemma.
    Sex kilo på en vecka? Vad var det för mystiskt p-medel du tog? Jag skulle slutat direkt med det och levt i avhållsamhet i åratal av pur förskräckelse..............sex (6) kilo är riktigt rejält mycket. Tänk 3 st tvåkilospåsar med vetemjöl................man orkar knappt bära hem det från affären.
Svar på tråden Jag ökar i vikt fast jag äter rätt och tränar